Profíci se zkusili levně dostat k modernímu Ferrari opravou nabouraného kusu

Že nějaké auto nechce opravit pojišťovna, nebo se jej zdráhá opravit oficiální servis, ještě neznamená, že jej nelze opravit vůbec. K takovému vozu se dá relativně levně dostat v aukci bouraček a zkusit štěstí v loterii jménem neoficiální oprava.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Profíci se zkusili levně dostat k modernímu Ferrari opravou nabouraného kusu

2.5.2019 | Mirek Mazal

Profíci se zkusili levně dostat k modernímu Ferrari opravou nabouraného kusu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Že nějaké auto nechce opravit pojišťovna, nebo se jej zdráhá opravit oficiální servis, ještě neznamená, že jej nelze opravit vůbec. K takovému vozu se dá relativně levně dostat v aukci bouraček a zkusit štěstí v loterii jménem neoficiální oprava.

Ferrari 488 Spider má za sebou čtyři roky na trhu a se svým výkonem 493 kW (670 koní) a 760 Nm je nejsilnějším otevřeným autem s původem v Maranellu. Čtyřlitrový osmiválec v doprovodu dvou burácejících výfuků katapultuje stylový roadster na stovku za tři sekundy a rozlet utne až odpor vzduchu na hranici 325 km/h.

Zánovní kus s nájezdem zhruba osmi tisíc kilometrů je možné dnes pořídit v Česku za 6,5 milionu korun, ale existují i levnější cesty, jak se k takovému vozu dostat. Po jedné takové se rozhodli vyrazit profíci z firmy LNC Collision & Car Customization, kterým se naskytla možnost koupit dost těžce nabouraný exemplář. A neprohloupili.

Američané vsadili na známý způsob, tedy pořízení nabouraného vozu označeného za neopravitelný. V tomto případě šlo o hodnocení pojišťovny, která nechtěla podstoupit riziko neustálého prodražování opravy dost velkého poškození, raději klientovi vyplatila pojistné a zbytek vozu nabídla v aukci. Opravovat jej v oficiálním servisu by vyšlo na miliony, lidé z LNC ale dostali auto zpět do provozu s celkovými náklady prý zdaleka nedosahujícími cenovky srovnatelného ojetého exempláře.

Automechanici vybrali modrý model s rozbitou přední částí. Motor uložený až za kabinou tak zůstal nedotčen a bylo potřeba vrátit krásu jen méně komplikovaným komponentům uloženým před posádkou. Velká krabice náhradních dílů naznačovala, že se lidé z LNC se předem připravili na pořádný kus práce.

Zkušení opraváři mají za sebou dost podobných případů, proto se bez řečí pustili do úplného odstrojení předku včetně pokřivených nosníků. Z nových dílů vyrobili pevnou kostru, na kterou postupně vrátili všechny důležité součástky. Postupným skládáním se rozbité Ferrari dostalo zpět do kondice.

K dispozici mají i lakovnu, proto si pánové nechali nastříkat nové panely karoserie a doladili všechny spáry téměř k lepšímu napasování, než přichází ze sériové produkce italské fabriky. Spider přišel o punc nebouraného vozidla, ale komu na tom sejde, pokud auto funguje, jak má a jeho cena byla o desítky procent nižší?

Pochopitelně, ani tak nejde o vyloženou láci, stejný postup lze ale aplikovat i při snaze dostat se k dostupnějším a přesto pro běžného smrtelníka nedostupným vozům. Chce to odvahu, šikovnost a pochopitelně i volbu „správně nabouraného” auta, u kterého pohybnosti servisu či pojišťovny o možnosti rozumně vůz opravit hrají ve váš prospěch.


Profíci se zkusili levně dostat k modernímu Ferrari opravou nabouraného kusu - 1 - Ferrari 488 Spider oprava po nehode foto 01Profíci se zkusili levně dostat k modernímu Ferrari opravou nabouraného kusu - 2 - Ferrari 488 Spider oprava po nehode foto 02Profíci se zkusili levně dostat k modernímu Ferrari opravou nabouraného kusu - 3 - Ferrari 488 Spider oprava po nehode foto 03Profíci se zkusili levně dostat k modernímu Ferrari opravou nabouraného kusu - 4 - Ferrari 488 Spider oprava po nehode foto 04Profíci se zkusili levně dostat k modernímu Ferrari opravou nabouraného kusu - 5 - Ferrari 488 Spider oprava po nehode foto 05Profíci se zkusili levně dostat k modernímu Ferrari opravou nabouraného kusu - 6 - Ferrari 488 Spider oprava po nehode foto 06Profíci se zkusili levně dostat k modernímu Ferrari opravou nabouraného kusu - 7 - Ferrari 488 Spider oprava po nehode foto 07Profíci se zkusili levně dostat k modernímu Ferrari opravou nabouraného kusu - 8 - Ferrari 488 Spider oprava po nehode foto 08Profíci se zkusili levně dostat k modernímu Ferrari opravou nabouraného kusu - 9 - Ferrari 488 Spider oprava po nehode foto 09Profíci se zkusili levně dostat k modernímu Ferrari opravou nabouraného kusu - 10 - Ferrari 488 Spider oprava po nehode foto 10Profíci se zkusili levně dostat k modernímu Ferrari opravou nabouraného kusu - 11 - Ferrari 488 Spider oprava po nehode foto 11Profíci se zkusili levně dostat k modernímu Ferrari opravou nabouraného kusu - 12 - Ferrari 488 Spider oprava po nehode foto 12Profíci se zkusili levně dostat k modernímu Ferrari opravou nabouraného kusu - 13 - Ferrari 488 Spider oprava po nehode foto 13Profíci se zkusili levně dostat k modernímu Ferrari opravou nabouraného kusu - 14 - Ferrari 488 Spider oprava po nehode foto 14Profíci se zkusili levně dostat k modernímu Ferrari opravou nabouraného kusu - 15 - Ferrari 488 Spider oprava po nehode foto 15Profíci se zkusili levně dostat k modernímu Ferrari opravou nabouraného kusu - 16 - Ferrari 488 Spider oprava po nehode foto 16Profíci se zkusili levně dostat k modernímu Ferrari opravou nabouraného kusu - 17 - Ferrari 488 Spider oprava po nehode foto 17Profíci se zkusili levně dostat k modernímu Ferrari opravou nabouraného kusu - 18 - Ferrari 488 Spider oprava po nehode foto 18Profíci se zkusili levně dostat k modernímu Ferrari opravou nabouraného kusu - 19 - Ferrari 488 Spider oprava po nehode foto 19Profíci se zkusili levně dostat k modernímu Ferrari opravou nabouraného kusu - 20 - Ferrari 488 Spider oprava po nehode foto 20
Bouračka v novém provedení je relativně levná cesta k Ferrari 488 Spider

Zdroj: LNC COLLISION & CAR CUSTOMIZATION@Youtube

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.