Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
První komplexní test letních pneu 2017: co brát a co ne pro Octavii, Yeti a spol.?
22.2.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Se kterými novými pneumatikami auto nejlépe zabrzdí, už jsme vám ukázali, to je ale jen jedna disciplína z mnoha. Jak si nové pneu vedou celkově?
Testy letních pneumatik bývají v předjaří pravidelnou náplní motoristických magazínů. Předevčírem na sebe upoutal pozornost Auto Bild jakousi kvalifikací, kdy vzal 52 sad pneumatik, změřil jejich brzdnou dráhu na suché i na mokré vozovce a 20 z nich poslal dál do kompletního testu. Bylo to zajímavé, ale je to jen jedna z mnoha věcí, které pneumatiky musí zvládat, aby byly opravdu dobré. A celý test německých kolegů vyjde až počátkem března.
Čekat na něj ale nemusíme, pakliže nás kvality těch kterých nových pneu zajímají v širším kontextu. Dnes vám totiž můžeme ukázat výsledky testu německého autoklubu ADAC, který nezůstal jen u dílčích dat. Jeho testem prošlo sice „jen” 31 sad pneumatik, zato ale ve dvou rozměrech. A navíc vhodných pro ta nejprodávanější auta vůbec - jeden je typický pro auta nižší střední třídy, ty byly testovány na Volkswagenu Golf VII, druhý pro crossovery a SUV, které byly obuty na VW Tiguan.
Většinou v podobných testech platí, že zavedené a známé značky pneumatik končívají na prvních příčkách nebo aspoň v horní půlce výsledného hodnocení, a naopak čínské pneumatiky nebo neznámé a levné značky hodny doporučení nejsou. Tentokrát to tak úplně není pravda, jak se dozvíte z tabulek s kompletními výsledky níže.
Spolu s již zmíněným testem se budou výsledky ADACu zajímavě doplňovat. Zatímco ADAC testoval pneumatiky o průměru 15 a 16 palců, AutoBild si posvítil na rozměr 225/50 R17. Dohromady tak vytvoří slušný přehled výkonu novinek i starších kousků na poli pneumatik a vybere si opravdu velká část lidí, kteří chtějí na svůj vůz koupit nové obutí.
Téměř čtvrtina z testovaných pneumatik získala hodnocení „dobré”; výkony na mokré vozovce byly obstojné. Dále vidíme velké procento „uspokojivých” pneumatik, dvě „dostatečné” a jednu „nedostatečnou”. Právě tenhle výsledek je jedním z překvapení tohoto testu.
Mezi 16" letními pneumatikami pro crossovery bylo i několik kousků, které nesly označení M+S a které by tak mohly být v ČR legálně provozovány i v zimním období. Vzhledem k tomu, že mezi letními a zimními pneumatikami je rozdíl nejen ve vzorku, ale i ve směsi gumy, je otázkou, jestli se dá něco takového doporučit. ADAC se kloní spíše k záporné odpovědi, mj. i proto, že podobně jako u celoročních pneumatik budou tyhle kousky představovat určitý kompromis.
Ovšem, nabízí se i otázka, nakolik takovýmto testům věřit. Nebylo by poprvé, kdyby pneumatiky dodané k novinářskému testu byly jiné než ty, které pak mířily na pulty obchodů. A i samotný autoklub ADAC má ve své historii škraloup, když „poupravil” výsledky ankety Žlutý anděl 2014. S tímto vědomím tedy přistupme ke konkrétním výsledkům.
ADAC testoval gumy na dvou Volkswagenech
Nejlepší a nejhorší pneumatiky pro auta nižší střední třídy
Na Golfu jezdilo 16 sad pneumatik rozměru 195/65 R15 a na prvních příčkách moc překvapení nečekejte - zvítězila guma Pirelli Cinturato P1 Verde před Bridgestony a Continentaly. Překvapující je „dobrý” výsledek neznámé a velmi levné pneu Esa-Tecar Spirit 5 HP (od High Performance, nikoliv „5 koní” jako maximální výkon), která je dokonce lepší než Dunlop nebo Nokian. Michelin Energy Saver+ je zase dobrou volbou, pokud u vás moc neprší a chcete, aby gumy dlouho vydržely.
Vlevo vítěz Pirelli Cinturato P1 Verde, uprostřed překvapení testu, Esa-Tecar Spirit 5 HP. Vpravo jsou nejhorší gumy, GT Radial Champiro FE1
Nejlepší a nejhorší pneumatiky pro kompaktní SUV
Volkswagen Tiguan testoval pneumatiky rozměru 215/65 R16 a na prvním místě skončila značka Goodyear. Překvapení je o příčku níž, gumy Cooper Zeon 4XS Sport bychom na druhém místě nečekali. Stejně tak bychom neočekávali značky Bridgestone, Michelin a Yokohama na posledních třech příčkách. Yokohama Geolandar SUV je dokonce jediná pneumatika, která získala hodnocení „nedostatečná”.
Goodyear (vlevo) bychom na špici čekali, značku Cooper (vpravo) už nikoliv
Michelin Latitude Tour HP (vlevo) a Yokohama Geolandar SUV (vpravo) jsou naopak trochu překvapivě nejhorší z testovaných pneumatik
Zdroj: ADAC
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024 - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
19.4.2024
Nejnovější články
- Elon Musk propustil celý reklamní tým značky pár měsíců poté, co ho stvořil, nesahal mu ani po kotníky
před 2 hodinami - Už 9 let v garáži zavřenou, dodnes novou špičkovou Škodu Superb dál nikdo nechce, majitel to odmítá vzdát
včera - Ford se nepoučil, brutální vrcholný Mustang navzdory jeho ceně prodává stejně teatrálně jako kdysi GT
včera - Stále více dieselů nezvládá projít už svou první STK, za opravu majitelé platí až 75 tisíc Kč
včera - Mercedes elektrifikoval další sporťák. Je znovu tak těžký, že o jeho hmotnosti vůbec nechce mluvit
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva