První komplexní test zimních pneu 2019 ukázal, kterým se vyhnout a které chtít

Základní rozstřel oddělil zrno od plev, ze zbývajících 20 typů pneumatik pak bylo třeba vybrat ty nejlepší ve všech relevantních disciplínách. Kolegové z německého Auto Bildu nyní udělali přesně to.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

První komplexní test zimních pneu 2019 ukázal, kterým se vyhnout a které chtít

29.9.2019 | Mirek Mazal

První komplexní test zimních pneu 2019 ukázal, kterým se vyhnout a které chtít

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Základní rozstřel oddělil zrno od plev, ze zbývajících 20 typů pneumatik pak bylo třeba vybrat ty nejlepší ve všech relevantních disciplínách. Kolegové z německého Auto Bildu nyní udělali přesně to.

První velká zkouška základní výbavy všech aut provozovaných v zimních měsících ukázala podstatné rozdíly mezi jednotlivými obutími. To o rozměru 225/45 R17 padne na většinu kompaktních a středně velkých aut, proto v tomto provedení nabízí alespoň jeden typ drážkované pryže s vločkou na bočnici každý větší výrobce.

Cenové rozpětí zkoušených gum se pohybuje od 160 do 500 Eur (4 100 až 12 900 Kč) za sadu na všechna čtyři kola. Výběr správného vzorku při takových rozdílech v cenách není snadný, proto se redakce německého Auto Bildu rozhodla anonymně objednat 53 kompletů a seřadit je podle zjištěných předností. Všech třiapadesát sad tedy nejprve prošlo zkouškou brzdění na mokru z 80 km/h, čímž se rovnou diskvalifikovalo 23 nejhorších. Dalších 30 pokračovalo do testu zpomalování na sněhu z 50 km/h, z čehož zbylo 20 nejlepších typů, které později musely projevit kvalitu ve formě manévrování, výdrže, aquaplaningu apod.

Množství prověřovaných kol se zdá přehnané, ale Němci jistě ví, co dělají. Vybudovaný postup je ověřen léty praxe. Hotová selekce je zobrazena níže čtyřmi tabulkami - tři se orientují na brzdnou dráhu a čtvrtá znázorňuje nejlepší všestranné specifikace gum pro užití během zimních měsíců. Grafické přehledy doprovází slovní komentář pro snazší orientaci.

1. Nejhorší pneumatiky pro zimu 2019/2020 s nejdelší brzdnou dráhou

Vstupní prověrka na vodě diskvalifikovala 23 zcela nevhodných pneumatik. Většinou padly neznámé typy dostupné často leda na internetu. Mezi podivnými názvy vystupuje z řady Matador Sibir MP92. Bratislavskému výrobku chybělo k postupu půl metru, takto patří mezi nejhorší bez ohledu na 33. příčku v konečném pořadí. Další české a či slovenské značky mezi vyřazenými kandidáty - na rozdíl od minulých let - chybí.


První komplexní test zimních pneu 2019 ukázal, kterým se vyhnout a které chtít - 1 - Test zimnich pneu 22545 R17 2019 01

2. Přijatelné pneumatiky pro zimu 2019/2020 s delší brzdnou dráhou

Druhá tabulka nabízí desítku kvalifikovaných pneu, které nepodstoupí hlavní test. Řádky obsadily známější firmy jako Toyo, Falken, Firestone, Avon či nejbližší Barum. Otrokovický zástupce řady Polaris 5 jen těsně neprošel do hlavní etapy zkušebního procesu.

První komplexní test zimních pneu 2019 ukázal, kterým se vyhnout a které chtít - 2 - Test zimnich pneu 22545 R17 2019 02

3. Nejlepší pneumatiky pro zimu 2019/2020 s nejkratší brzdnou dráhou

Bodově nejlepší skupinu ukazuje třetí tabulka osazená především známými výrobci. Možná jen indická společnost Apollo budí údiv navzdory výrobním pobočkám v Evropě. Stupeň vítězů obsadil bronzový Michelin s pneumatikou Alpin 6 91H. Nad klasickým úspěšným výrobcem skončil též osvědčený vzorek Goodyear UltraGrip Performance + 91H a post nejvyšší spadl do klína japonskému produktu Bridgestone Blizzak LM 005 91H. Součet 53,8 metru brzdné dráhy na mokru a sněhu byl tentokrát nejlepší výsledek ze všech.

První komplexní test zimních pneu 2019 ukázal, kterým se vyhnout a které chtít - 3 - Test zimnich pneu 22545 R17 2019 03

4. Nejvšestrannější pneumatiky pro zimu 2019/2020

Právě až dvacítka nejlepších vzorků byla podrobena komplexnímu testování ve 14 (čtrnácti, nepřeháníme) samostatných disciplínách a právě z tohoto srovnání vzešly typy, které má smysl chtít více než jiné. Rozhodovaly projevy během změny směru, průjezdu mokrých i suchých pasáží nebo úbytek dezénu.

Všestranností si testery nejvíce získala pneumatika Continental WinterContact TS 860 s nejlepším celkovým výsledkem. Na druhém a třetím místě jsou Goodyear UltraGrip Performance a Michelin Alpin 6. Kromě osvědčených prémiových výrobců zazářila levná diskontní pneu Apollo Aspire XP Winter 94V s vyváženým výkonem na vysoké úrovni čtvrté konečné pozice.

Detailní výsledky vám přiblíží následující tabulka, čtveřici nejlepších pneu si pak můžete prohlédnout i na jejich oficiálních fotkách v přiložené galerii.

První komplexní test zimních pneu 2019 ukázal, kterým se vyhnout a které chtít - 4 - Test zimnich pneu 22545 R17 2019 dalsi 01

Čtyři nejlepší zimní pneu 225/45 R17 včetně jednoho překvapení

První komplexní test zimních pneu 2019 ukázal, kterým se vyhnout a které chtít - 5 - Test zimnich pneu 22545 R17 2019 dalsi 02První komplexní test zimních pneu 2019 ukázal, kterým se vyhnout a které chtít - 6 - Test zimnich pneu 22545 R17 2019 05První komplexní test zimních pneu 2019 ukázal, kterým se vyhnout a které chtít - 7 - Test zimnich pneu 22545 R17 2019 dalsi 03První komplexní test zimních pneu 2019 ukázal, kterým se vyhnout a které chtít - 8 - Test zimnich pneu 22545 R17 2019 dalsi 04

Zdroj: Auto Bild

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.