Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Slavný mechanik se vyjádřil k řízení s kontroverzním držením řadicí páky
27.5.2019 | Mirek Mazal
Některým lidem můžete stokrát říci, jak mají dělat tu či onu věc právně a stejně si z toho nevezmou ponaučení. Pokud tací potřebují potvrzení z úst někoho mimořádně povolaného, tady je.
Odkládání ruky na řadicí páku je často kritizovaný nešvar. Za dobu existence manuálního řazení bylo na téma odkládání paže na hlavici řadičky v době, kdy se člověk nechystá změnit rychlost, řečeno mnohé. Většina argumentace se týká opotřebení převodového ústrojí, což má své ryze technické důvody.
Použití převodové páky místo opěrky může způsobit nežádoucí tlak na táhla a jimi na vidličky převodovky, kterými řidič zprostředkovaně volí jednotlivé stupně. Tyto důležité součástky v převodové skříni se nehybně nacházejí mezi ozubenými koly či synchrony, které se naopak hýbou. To znamená možné opotřebení vidliček třením, jež by mohlo vyvolat mimo zbytečné zahřívání převodového soukolí a oleje v něm přítomného.
Mike Fernie z Drive Tribe si pro ověření výše popsaného zašel za slavným moderátorem a automechanikem v jedné osobě. Edward John alias Edd China je vybaven praktickými znalostmi technického charakteru, vědomosti předvedl například v pořadech Top Gear, Auto Trader, Scrapheap Challenge a Fifth Gear. Edd tentokrát nepotřeboval znát žádné detaily a rovnou vyjádřil přesvědčivý názor.
Duchapřítomný automobilový odborník pohotově tasil argumenty proti odkládání ruky kamkoliv jinam než na volant. Zbytečné ničení auta je jedna věc, i bez něj ale existuje dost dobrý důvod. Není podstatné, jestli auto pohání automat, nebo manuál, hlavní je ctít správné praktiky řízení vozidla, čili mít obě ruce přímo na volantu vždy, kdy jedna z nich není potřeba pro cokoli jiného.
Nezbývá než souhlasit, připomenout tento přístup všem, kterým není vlastní a doporučit polohu rukou na volantu tři čtvrtě na tři s uvolněnými pažemi.
Tento je pořád častý, přestože je škodlivý
Obě ruce patří na volant i bez ohledu na následky držení řadicí páky
Zdroj: [https://www.youtube.com/channel/UChiwLDIBJrV5SxqdixMHmQA Drive Tribe@Youtube]
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
před 11 hodinami - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
včera - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva