Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Snaha koupit ojeté auto od prvního majitele má něco do sebe, dokazuje tento vůz
2.3.2019 | Mirek Mazal
Chtít auto po prvním majiteli leckdo označí za přeceňované zaklínadlo při snaze dobře koupit ojetinu. Jenže on to nemusí být bezcenný aspekt, anebo byste této trojce hádali 490 tisíc km?
„Koupeno v CZ, první majitel, nehavarované, servisní knížka” - to je kvartet vlastností, které u ojetých aut prodávají jako žádné jiné. Lidé mají pocit, že když byl vůz pořízen v zemi, kde je prodáván, bude snazší dohledat jeho kompletní historii. Že prvnímu majiteli na autě nutně nejvíce záleželo, takže se o něj staral lépe než jakýkoli další. A když byl vůz nehavarovaný a pečlivě servisovaný, měl by být prakticky dokonalý.
Toto uvažování samozřejmě dává smysl, všechno od dohledatelnější historie přes pravděpodobně lepší péči prvního majitele až po pozitivní vliv originálního stavu a pravidelné údržby může mít pozitivní vliv. Problém je v tom, že když se na něj budete příliš fixovat, můžete si nechat zastřít mysl formálními aspekty a snadno pak přehlédnete faktický stav. A nebo třeba i lepší nabídky téhož modelu, které celou čtyřku nesplňují.
Zkušení vám tak poví, že auto koupené původně třeba v Německu mohlo mít lepší servis a jezdilo po kvalitnějších silnicích než to pořízené v ČR. Že druhý majitel mohl být pečlivý fanda na rozdíl „bezcitného spotřebitele” v podobě prvního vlastníka. A že dobře opravená lehká nehoda může stavu vozu prospět či že servisní knížka je jen papír, který se dá zfixlovat mnohem snáz než skutečně zachovalý stav vozu. Raději bychom se tedy vždy soustředili na to, jak auto opravdu vypadá a podobné formality zkoumali až v druhé řadě, dnes vám přesto ukážeme vůz, na jehož stav má jediný majitel za dobu jeho existence prokazatelně pozitivní vliv.
Jde o BMW řady 3 E46 z roku 2000, tedy už 19 let staré auto. Většina trojek z té doby dnes vypadá prachbídně, tento kousek ale na první pohled vypadá jako zánovní. Jde tedy o jeden z exemplářů, které majitelé bůhvíproč zavřeli v garážích a nyní je prodávají jako stroje času? Ani ne, tento trojkový sedan sloužila po celých 19 let a celkem si odkroutil úctyhodných 490 tisíc kilometrů. Vypadá ale skvěle, mimo jiné jistě proto, že službu dělal po celou svou existenci jednomu jedinému řidiči.
Vůz připomíná i výjimečnost BMW řady 3 generace E46 jako takového, které ve správných rukou vydrželo opravdu hodně, bez oněch dobrých rukou by to ale nešlo. Tady musely být skoro ze zlata, protože nájezd blížící se 500 tisícům kilometrů auto neprozrazuje absolutně ničím krom ceny. Tmavě modrý sedan zvenčí pořád září do okolí, sériový lak zažil krušné chvíle, ale majitel se vždy postaral o dokonalé rozleštění. Hladkou karoserii doplňují tovární poklice bez škrábanců ze špatného parkování.
Pod kapotou se skrývá nezvykle čistý motor turbodiesel 2,0, který byl prý „krmen” výhradně prémiovou naftou. Pohonné ústrojí si vyžádalo několik servisních operací, ale většinou preventivního charakteru. Výměna oleje probíhala s železnou pravidelností, a pokud si majitel nevymýšlí, nezanechala ujetá vzdálenost žádné citelné následky.
Do útrob techniky nikdo nevidí, ale každý pozná povahu majitele na interiéru. Krásně udržované látkové čalounění a nepodrápané plasty jsou známkou inteligentního uživatele. Lehké oděrky vykazuje sedačka řidiče, nicméně i ta je na ujeté kilometry v obdivuhodném stavu. Ostatní náchylná místa jako volant, pedály, přepínače nebo řadicí páka jsou na tom ještě lépe. Prodávané BMW je vybaveno originálním navigačním systémem, jediný vlastník chtěl mít vše v sériovém stavu té nejvyšší kvality.
Jeho dieselové BMW by mohlo klidně do muzea, místo toho je ale v prodeji. Za kolik? Cena 2 500 Eur (64 tisíc Kč) je vzhledem ke stavu vozu skoro neuvěřitelná, ale najetým km odpovídá. Jen v rukou prvního majitele nechaly auto poznamenané mnohem méně, než by člověka kdy napadlo...
Počet kilometrů na tachometru není všechno. Toto BMW má najeto 490 tisíc, které zapírá prvotřídní stav, ve kterém jej do posledního dne svého vlastnictví udržel první majitel
Zdroj: Marktplaats
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejčtenější články
- Od letošního 1. října už nesmíte používat zimní pneumatiky s označením M+S
20.3.2024 - Nové prodejní a servisní centrum Porsche v Nizozemsku je hotové, otevřít ale nemůže, není pro něj elektřina
20.3.2024 - Sbohem, elektřino. Nový Fiat 500 po 4 letech v prodeji dostane spalovací motor, elektrická verze propadla
21.3.2024 - Trojice zlodějů se pokusila vzít majiteli luxusní Bentley přímo na parkovišti. Ten se nedal, bojoval a zvítězil
21.3.2024 - VW už teď kapituloval. Ví, že neprodá dost elektromobilů, aby splnil limity CO2 v EU v roce 2025, chce úlevy
21.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva