Snaha koupit ojeté auto od prvního majitele má něco do sebe, dokazuje tento vůz

Chtít auto po prvním majiteli leckdo označí za přeceňované zaklínadlo při snaze dobře koupit ojetinu. Jenže on to nemusí být bezcenný aspekt, anebo byste této trojce hádali 490 tisíc km?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Snaha koupit ojeté auto od prvního majitele má něco do sebe, dokazuje tento vůz

2.3.2019 | Mirek Mazal

Snaha koupit ojeté auto od prvního majitele má něco do sebe, dokazuje tento vůz

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Chtít auto po prvním majiteli leckdo označí za přeceňované zaklínadlo při snaze dobře koupit ojetinu. Jenže on to nemusí být bezcenný aspekt, anebo byste této trojce hádali 490 tisíc km?

„Koupeno v CZ, první majitel, nehavarované, servisní knížka” - to je kvartet vlastností, které u ojetých aut prodávají jako žádné jiné. Lidé mají pocit, že když byl vůz pořízen v zemi, kde je prodáván, bude snazší dohledat jeho kompletní historii. Že prvnímu majiteli na autě nutně nejvíce záleželo, takže se o něj staral lépe než jakýkoli další. A když byl vůz nehavarovaný a pečlivě servisovaný, měl by být prakticky dokonalý.

Toto uvažování samozřejmě dává smysl, všechno od dohledatelnější historie přes pravděpodobně lepší péči prvního majitele až po pozitivní vliv originálního stavu a pravidelné údržby může mít pozitivní vliv. Problém je v tom, že když se na něj budete příliš fixovat, můžete si nechat zastřít mysl formálními aspekty a snadno pak přehlédnete faktický stav. A nebo třeba i lepší nabídky téhož modelu, které celou čtyřku nesplňují.

Zkušení vám tak poví, že auto koupené původně třeba v Německu mohlo mít lepší servis a jezdilo po kvalitnějších silnicích než to pořízené v ČR. Že druhý majitel mohl být pečlivý fanda na rozdíl „bezcitného spotřebitele” v podobě prvního vlastníka. A že dobře opravená lehká nehoda může stavu vozu prospět či že servisní knížka je jen papír, který se dá zfixlovat mnohem snáz než skutečně zachovalý stav vozu. Raději bychom se tedy vždy soustředili na to, jak auto opravdu vypadá a podobné formality zkoumali až v druhé řadě, dnes vám přesto ukážeme vůz, na jehož stav má jediný majitel za dobu jeho existence prokazatelně pozitivní vliv.

Jde o BMW řady 3 E46 z roku 2000, tedy už 19 let staré auto. Většina trojek z té doby dnes vypadá prachbídně, tento kousek ale na první pohled vypadá jako zánovní. Jde tedy o jeden z exemplářů, které majitelé bůhvíproč zavřeli v garážích a nyní je prodávají jako stroje času? Ani ne, tento trojkový sedan sloužila po celých 19 let a celkem si odkroutil úctyhodných 490 tisíc kilometrů. Vypadá ale skvěle, mimo jiné jistě proto, že službu dělal po celou svou existenci jednomu jedinému řidiči.

Vůz připomíná i výjimečnost BMW řady 3 generace E46 jako takového, které ve správných rukou vydrželo opravdu hodně, bez oněch dobrých rukou by to ale nešlo. Tady musely být skoro ze zlata, protože nájezd blížící se 500 tisícům kilometrů auto neprozrazuje absolutně ničím krom ceny. Tmavě modrý sedan zvenčí pořád září do okolí, sériový lak zažil krušné chvíle, ale majitel se vždy postaral o dokonalé rozleštění. Hladkou karoserii doplňují tovární poklice bez škrábanců ze špatného parkování.

Pod kapotou se skrývá nezvykle čistý motor turbodiesel 2,0, který byl prý „krmen” výhradně prémiovou naftou. Pohonné ústrojí si vyžádalo několik servisních operací, ale většinou preventivního charakteru. Výměna oleje probíhala s železnou pravidelností, a pokud si majitel nevymýšlí, nezanechala ujetá vzdálenost žádné citelné následky.

Do útrob techniky nikdo nevidí, ale každý pozná povahu majitele na interiéru. Krásně udržované látkové čalounění a nepodrápané plasty jsou známkou inteligentního uživatele. Lehké oděrky vykazuje sedačka řidiče, nicméně i ta je na ujeté kilometry v obdivuhodném stavu. Ostatní náchylná místa jako volant, pedály, přepínače nebo řadicí páka jsou na tom ještě lépe. Prodávané BMW je vybaveno originálním navigačním systémem, jediný vlastník chtěl mít vše v sériovém stavu té nejvyšší kvality.

Jeho dieselové BMW by mohlo klidně do muzea, místo toho je ale v prodeji. Za kolik? Cena 2 500 Eur (64 tisíc Kč) je vzhledem ke stavu vozu skoro neuvěřitelná, ale najetým km odpovídá. Jen v rukou prvního majitele nechaly auto poznamenané mnohem méně, než by člověka kdy napadlo...


Snaha koupit ojeté auto od prvního majitele má něco do sebe, dokazuje tento vůz - 1 - BMW E46 2000 prodej foto 01Snaha koupit ojeté auto od prvního majitele má něco do sebe, dokazuje tento vůz - 2 - BMW E46 2000 prodej foto 02Snaha koupit ojeté auto od prvního majitele má něco do sebe, dokazuje tento vůz - 3 - BMW E46 2000 prodej foto 03Snaha koupit ojeté auto od prvního majitele má něco do sebe, dokazuje tento vůz - 4 - BMW E46 2000 prodej foto 04Snaha koupit ojeté auto od prvního majitele má něco do sebe, dokazuje tento vůz - 5 - BMW E46 2000 prodej foto 05Snaha koupit ojeté auto od prvního majitele má něco do sebe, dokazuje tento vůz - 6 - BMW E46 2000 prodej foto 06Snaha koupit ojeté auto od prvního majitele má něco do sebe, dokazuje tento vůz - 7 - BMW E46 2000 prodej foto 07Snaha koupit ojeté auto od prvního majitele má něco do sebe, dokazuje tento vůz - 8 - BMW E46 2000 prodej foto 08Snaha koupit ojeté auto od prvního majitele má něco do sebe, dokazuje tento vůz - 9 - BMW E46 2000 prodej foto 09Snaha koupit ojeté auto od prvního majitele má něco do sebe, dokazuje tento vůz - 10 - BMW E46 2000 prodej foto 10Snaha koupit ojeté auto od prvního majitele má něco do sebe, dokazuje tento vůz - 11 - BMW E46 2000 prodej foto 11Snaha koupit ojeté auto od prvního majitele má něco do sebe, dokazuje tento vůz - 12 - BMW E46 2000 prodej foto 12Snaha koupit ojeté auto od prvního majitele má něco do sebe, dokazuje tento vůz - 13 - BMW E46 2000 prodej foto 13Snaha koupit ojeté auto od prvního majitele má něco do sebe, dokazuje tento vůz - 14 - BMW E46 2000 prodej foto 14Snaha koupit ojeté auto od prvního majitele má něco do sebe, dokazuje tento vůz - 15 - BMW E46 2000 prodej foto 15Snaha koupit ojeté auto od prvního majitele má něco do sebe, dokazuje tento vůz - 16 - BMW E46 2000 prodej foto 16
Počet kilometrů na tachometru není všechno. Toto BMW má najeto 490 tisíc, které zapírá prvotřídní stav, ve kterém jej do posledního dne svého vlastnictví udržel první majitel

Zdroj: Marktplaats

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.