Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Spousta lidí si při zavírání kufru zbytečně ničí auto jen kvůli své lenosti
15.8.2018 | Mirek Mazal
Že se něco tak základního jako zavírání kufru auta nedá dělat špatně? Možná to zrovna vy děláte tak, jak se má, budete ale spíše výjimkou - většina lidí si devastuje lak ignorací madel.
Je celkem jedno, jestli máte hatchback, kombík, sedan nebo SUV, skoro každé auto má zavazadlový prostor krytý víkem. Ten se nějakým způsobem otevírá a zavírá a pokud nemáte jeho elektrické ovládání, minimálně to druhé musíte dělat ručně. A pokud nejste výjimkou s citem pro všechno automobilové, pak to nejspíše děláte způsobem, kterým si svůj vůz zároveň ničíte.
Stačí se rozhlédnout kolem sebe nyní, v letních měsících, kdy je deště pomálu. Na kufrech většiny aut uvidíte otisky prstů, které nemají rozumný důvod tam být, pokud se do toho či onoho vozu marně nepokoušel dostat nějaký nešikovný lapka. Jsou způsobeny tím, že lidé nejsou s to „normálně” zavřít víko zavazadlového prostoru způsobem a místo používání vnitřních úchytů k tomu určených chytají víko kufru zvenčí, za lak.
Srdce nám jako nadšencům krvácí nejen v případě, kdy něco takového páchá necitlivý pasažér na našem vlastním autě, stačí to vidět někoho dělat se svým autem na parkovišti před obchodem. Je až tragikomické spatřit někoho zejména v dešti, kterak se marně pokouší víko kufru zvenčí zavřít, ruce mu po laku sjíždějí a někdy na konci způsobí i bolestivé (a pro dámy někdy i drahé) zvednutí nehtů. Takto trpí lidé, podobně ale trpí samo auto - na laku nejenže zůstanou špinavé otisky, pohybem po zaprášené karoserii vznikají nevratné škrábance, a to tím spíše, čím jsou nehty na rukou delší a počet prstýknů vyšší.
Můžete namítnout, že u některých aut zavírání víka kufru není snadné a budete mít pravdu. Sedany typicky mají automatické otevírání i bez elektronické výpomoci, takže zavřít je třeba odporem proti tomuto mechanismu. Kombíky mají někdy příliš svislé zádě, takže zvlášť v kombinaci se špatně dimenzovanými plynovými vzpěry víka „nepadají” dolů moc ochotně. Může to tak být, žádná z těchto příčin ale neznemožňuje víko otevírat zevnitř.
Už léta jsme nepoznali auto bez vnitřního madla, za které by nebylo možné víko zavazadelníku vzít a vhodně zvolenou silou jej jedním tahem citlivě zaklapnout. Může se to někdy nepovést, ale pořád je lepší udělat to takto napodruhé, než se rukama sápat po víku zvenčí, kde ruce prostě nemají co dělat - výsledek je neestetický a kdybyste si víko nechali po pár letech vrátit do původního stavu, uvidíte, že i drahý. A to ani nemluvíme o tom, že pak nastoupíte do auta se špinavýma rukama, což nemůže být příjemné ani vám, natož pak vnitřku vozu.
Když se vám tím nechce z jakéhokoli důvodu zaobírat, kupte si ono elektronické zavírání, automobilky jej dnes nabízí často i k sedanům. Jinak je sahání na víko zvenčí jen projevem lenosti, kterou nelze ničím rozumně omluvit. Když už pro nic jiného, zkuste prosím na víka kufru zvenčí nesahat kvůli nám, opravdu nám pohled na zbytečně poškozená auta trhá srdce...
Sahání na víko kufru zvenčí je jen zbytečnou devastací auta
Snad každý vůz má vnitřní madlo, s jehož pomocí to jde snad a bez ničení laku, stačí trocha cviku
Inspirace: Car Throttle
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 3 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 4 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch