Spousta lidí si při zavírání kufru zbytečně ničí auto jen kvůli své lenosti

Že se něco tak základního jako zavírání kufru auta nedá dělat špatně? Možná to zrovna vy děláte tak, jak se má, budete ale spíše výjimkou - většina lidí si devastuje lak ignorací madel.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Spousta lidí si při zavírání kufru zbytečně ničí auto jen kvůli své lenosti

15.8.2018 | Mirek Mazal

Spousta lidí si při zavírání kufru zbytečně ničí auto jen kvůli své lenosti

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Že se něco tak základního jako zavírání kufru auta nedá dělat špatně? Možná to zrovna vy děláte tak, jak se má, budete ale spíše výjimkou - většina lidí si devastuje lak ignorací madel.

Je celkem jedno, jestli máte hatchback, kombík, sedan nebo SUV, skoro každé auto má zavazadlový prostor krytý víkem. Ten se nějakým způsobem otevírá a zavírá a pokud nemáte jeho elektrické ovládání, minimálně to druhé musíte dělat ručně. A pokud nejste výjimkou s citem pro všechno automobilové, pak to nejspíše děláte způsobem, kterým si svůj vůz zároveň ničíte.

Stačí se rozhlédnout kolem sebe nyní, v letních měsících, kdy je deště pomálu. Na kufrech většiny aut uvidíte otisky prstů, které nemají rozumný důvod tam být, pokud se do toho či onoho vozu marně nepokoušel dostat nějaký nešikovný lapka. Jsou způsobeny tím, že lidé nejsou s to „normálně” zavřít víko zavazadlového prostoru způsobem a místo používání vnitřních úchytů k tomu určených chytají víko kufru zvenčí, za lak.

Srdce nám jako nadšencům krvácí nejen v případě, kdy něco takového páchá necitlivý pasažér na našem vlastním autě, stačí to vidět někoho dělat se svým autem na parkovišti před obchodem. Je až tragikomické spatřit někoho zejména v dešti, kterak se marně pokouší víko kufru zvenčí zavřít, ruce mu po laku sjíždějí a někdy na konci způsobí i bolestivé (a pro dámy někdy i drahé) zvednutí nehtů. Takto trpí lidé, podobně ale trpí samo auto - na laku nejenže zůstanou špinavé otisky, pohybem po zaprášené karoserii vznikají nevratné škrábance, a to tím spíše, čím jsou nehty na rukou delší a počet prstýknů vyšší.

Můžete namítnout, že u některých aut zavírání víka kufru není snadné a budete mít pravdu. Sedany typicky mají automatické otevírání i bez elektronické výpomoci, takže zavřít je třeba odporem proti tomuto mechanismu. Kombíky mají někdy příliš svislé zádě, takže zvlášť v kombinaci se špatně dimenzovanými plynovými vzpěry víka „nepadají” dolů moc ochotně. Může to tak být, žádná z těchto příčin ale neznemožňuje víko otevírat zevnitř.

Už léta jsme nepoznali auto bez vnitřního madla, za které by nebylo možné víko zavazadelníku vzít a vhodně zvolenou silou jej jedním tahem citlivě zaklapnout. Může se to někdy nepovést, ale pořád je lepší udělat to takto napodruhé, než se rukama sápat po víku zvenčí, kde ruce prostě nemají co dělat - výsledek je neestetický a kdybyste si víko nechali po pár letech vrátit do původního stavu, uvidíte, že i drahý. A to ani nemluvíme o tom, že pak nastoupíte do auta se špinavýma rukama, což nemůže být příjemné ani vám, natož pak vnitřku vozu.

Když se vám tím nechce z jakéhokoli důvodu zaobírat, kupte si ono elektronické zavírání, automobilky jej dnes nabízí často i k sedanům. Jinak je sahání na víko zvenčí jen projevem lenosti, kterou nelze ničím rozumně omluvit. Když už pro nic jiného, zkuste prosím na víka kufru zvenčí nesahat kvůli nám, opravdu nám pohled na zbytečně poškozená auta trhá srdce...


Spousta lidí si při zavírání kufru zbytečně ničí auto jen kvůli své lenosti - 1 - Chyba pri zavirani kufru auta dalsi 01
Sahání na víko kufru zvenčí je jen zbytečnou devastací auta

Spousta lidí si při zavírání kufru zbytečně ničí auto jen kvůli své lenosti - 2 - Madla na zavirani kufru foto 02Spousta lidí si při zavírání kufru zbytečně ničí auto jen kvůli své lenosti - 3 - Madla na zavirani kufru foto 01
Snad každý vůz má vnitřní madlo, s jehož pomocí to jde snad a bez ničení laku, stačí trocha cviku

Inspirace: Car Throttle

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.