Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Statistika věrnosti ukáže, jaká auta si lidé znovu nekupují a k jakým se dokola vrací
1.8.2019 | Mirek Mazal
Co nakonec poví nejvíce o schopnosti určité značky aut uspokojit zákazníka? No přece to, zda u ní lidé nakoupí znovu. Tyto to dokáží nejlépe i nejhůře.
Uspokojivost aut té které značky lze zkoumat lecjak. Můžete se zaměřit na hodnocení dílčích aspektů, můžete se ptát na uspokojivost jako takovou a nebo se můžete prostě jen soustředit na to, jak velká část zákazníků zůstává vozům toho kterého výrobce věrná. Protože co je nakonec nejjasnějším projevem celkové spokojenosti s určitým autem a službami, které jeho vlastnictví doprovází? No přece to, že půjdete a koupíte si od té samé automobilky další.
Přesně na tento aspekt se zaměřil výzkum společnosti Edmunds, který se na vzorku 13,9 milionu koupí snažil zjistit věrnost lidí jednotlivým výrobcům aut. Studie pracovala s daty od roku 2008 do roku 2018 a výsledky deseti výrobců jsou seřazené do dvou skupin - pět značek s aktuálně nejvíce a pět s nejméně věrnými, rozumějte vracejícími se zákazníky.
Na závěr je pak k dispozici i graf srovnávající stav v obou momentech pro všechny zkoumané automobilky. U některých značek je zjevné, že si drží svou úroveň, jiné výrazně posílily, další si naopak dramaticky pohoršily. Ale už nezdržujme, tady jsou kompletní výsledky.
Značky aut, ke kterým se zákazníci vrací nejčastěji
5. Chevrolet: 54 %
Nejhorší z nejlepších je slangově řečený Chevy, u něj si auto znovu koupí více než polovina všech zákazníků. Těm může nabídnout spoustu obyčejných aut, stejně jako sportovní modely typu Camaro nebo Corvette. Americký výrobce ukončil oficiální zastupování pro Českou republiku i celou Evropu, ale ve zbytku světa se těší příznivým výsledkům.
4. Ram: 54 %
Stejný podíl vracejících se klientů jako u Chevroletu přiřkla tato studie Ramu - divizi lehkých a středně těžkých nákladních vozidel koncernu FCA (Fiat Chrysler Automobiles). Pick-upy mají nejvíce věrných z celého uskupení FCA, fanoušci se vracejí hlavně kvůli nákupu užitkových pracantů s off-roadovými schopnostmi.
3. Honda: 60 %
Japonská automobilka má ve světě dobré jméno a její věrní zákazníci ji leccos odpustí. A zjevně jich není málo, jen 40 % lidí po koupi Hondy jde a pořídí si vůz jiného výrobce, ostatní dál zůstávají u značky.
2. Subaru: 61 %
Druhou nejlepší pozici z hlediska počtu loajálních klientů má Subaru, které se dlouhodobě snaží nesplynout s davem. Majitelé vytvořili široké fankluby po celém světě, zničeho nic se to ale nestalo. Jde o specifické stroje s plochými motory a skoro nezastavitelný pohonem všech kol.
1. Toyota: 63 %
Vítěz je jasný a je znovu z Japonska. Toyota je aspirantem na největšího výrobce automobilů celkově a to by se těžko stalo, pokud by s každým novým modelem musela lovit zákazníky od nuly. Reálně má postaráno o návrat skoro dvou třetin kupujících, to je až neuvěřitelně mnoho.
Značky aut, ke kterým se zákazníci vrací nejméně
5. Fiat: 22 %
Málokterou jinou značku byste na tomto místě čekali spíše než Fiat. Italská firma vyhlášená zejména problematickou spolehlivostí lidi zjevně netěší. Tak moc, že se jich po koupi Fiatu vrátí k dealerovi značky jen necelá čtvrtina.
4. Mitsubishi: 21 %
Ještě o jedno procento hůře je horší kdysi tak obdivované Mitsubishi. Jeho poněkud smutná nabídka zákazníky kupodivu ještě dokáže oslovit a automobilka prodá ročně přes milion aut, tím ale její úspěchy končí. Znovu se pro nové Mitsu dnes vydává už jen 21 procent dřívějších kupců.
3. Dodge: 19 %
Začínáme stupně vítězů těch nejlepších zástupců nejhorších značek s nejmenším počtem věrných kupujících. Třetí stupínek okupuje Dodge, podle odborníků doplatil na úzkou nabídku zastaralých modelů. A není to od věci, však kdy naposledy jste viděli úplně nový model této značky?
2. Smart: 19 %
Stejně špatně jako Dodge dopadl nejmenší zástupce ze všech jmenovaných, výrobce poněkud drahých a přitom vcelku nezajímavých aut jménem Smart. Pokud už někdo zatouží po tomto prckovi, bývá to obvykle neopakovatelná situace - ani ne pětina zákazníků Smartu u této značky nakoupí znovu.
1. Chrysler: 16 %
Propadákem non plus ultra je Chrysler, další součást koncernu FCA. Se svými dvěma nabízenými modely opravdu nemůže excelovat. V Michiganu údajně o tomto problému vědí a plánují nápravu. Dříve široké možnosti výběru vozů jsou minulostí a zákazníci dnes značku houfně opouštějí a dávají přednost vozům jiných výrobců.
Grafické znázornění výsledků všech značek a srovnání za léta 2008 a 2018
Závěrečné zobrazení shrnuje výše popsané, přidává další značky a ukazuje nejen aktuální stav, ale i ten z roku 2008. Můžeme si tak všimnout zejména lepšící se bilance japonských značek, velkého nárůstu Mini nebo totálního propadáku Chrysleru a Dodge. A nebo velké stability Hyundai či Fodu...
Zdroj: 2018 Edmunds Loyalty Report
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 7 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 8 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 10 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva