Takhle to dopadne, když se starším autem nabouráte ve 100 km/h do stromu

Narazit do stromu či ocelového sloupu člověk nechce v žádném případě, tím spíš ne v rychlostech okolo 100 km/h a bokem ve starším autě.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Takhle to dopadne, když se starším autem nabouráte ve 100 km/h do stromu

20.10.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Takhle to dopadne, když se starším autem nabouráte ve 100 km/h do stromu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Narazit do stromu či ocelového sloupu člověk nechce v žádném případě, tím spíš ne v rychlostech okolo 100 km/h a bokem ve starším autě.

Jízda alejí nebo lesem je jistě krásná, ovšem má jedno zásadní úskalí - stromy. Právě to, co ji dělá tak příjemnou, ji také dělá nebezpečnou. Napadlo vás někdy, jak to vypadá, když automobil narazí ve 100 km/h do stromu? Ať tak či tak, německá Dekra to názorně předvede na jednom autě, jehož dny největší slávy už pominuly - Peugeotu 406 kombi.

Označme to za jeden z dalších crash testů, které vám EuroNCAP neukáže. Ten dnes samozřejmě testuje nárazy do věcí jako sloupy nebo stromy, ovšem ne ve 100 km/h a ne u aut, která ještě řada lidí má, ale už se dávno nevyrábí. Jak se můžete podívat na obrázcích níže, výsledky jsou skutečně pozoruhodné - v tomto a jistě ani v žádném jiném bychom při takové nehodě sedět nechtěli. Jak říkají i výzkumníci, kteří se na testech podíleli - posádky by neměly moc šancí přežít.

U Peugeotu není po srážce ani dost dobře patrné, kterou stranou do růžového sloupu narazil a co to vlastně bylo původně za auto. Podle dostupných informací proti němu byl vržen bokem rychlostí přesně 98 km/h. Není to tak nereálný scénář, třeba když člověk dostane přetáčivý smyk a nedokáže ho zvládnout či na to nemá prostor. Boční airbagy se nafoukly, jak měly, ovšem z auta zůstala v podstatě jen hromada třísek, airbagy neairbagy.

Pochopitelně platí, že po čím novějším voze sáhnete, tím lépe takovou situaci zvládne, pasivní bezpečnost je jednou z věcí, které ve světě aut kráčí stále kupředu. Náraz takovou rychlostí do tak nepoddajné překážky relativně malých rozměrů ale bez velmi vážných následků nezvládne nic a aby nebyly fatální, bude chtít příznivou shodu okolností.

Tento test reaguje i na fakt, že na německých silnicích se v roce 2015 zranilo 14 435 lidí při srážce se stromem a 603 lidí v takové nehodě zahynulo. Pochopitelně se nejčastěji stávají takové nehody na okreskách. S blížící se hrozbou ranních mrazíků a nastupující zimou obecně je tak vhodné si připomenout, jak to může v lese dopadnout, pokud to přeženete s nájezdovou rychlostí do zasněžené zatáčky...


Takhle to dopadne, když se starším autem nabouráte ve 100 km/h do stromu - 1 - crashtest do stromu dekra 01 peugeot 406Takhle to dopadne, když se starším autem nabouráte ve 100 km/h do stromu - 2 - crashtest do stromu dekra 02 peugeot 406Takhle to dopadne, když se starším autem nabouráte ve 100 km/h do stromu - 3 - crashtest do stromu dekra 03 peugeot 406Takhle to dopadne, když se starším autem nabouráte ve 100 km/h do stromu - 4 - crashtest do stromu dekra 04 peugeot 406Takhle to dopadne, když se starším autem nabouráte ve 100 km/h do stromu - 5 - crashtest do stromu dekra 05 peugeot 406
Crash test Peugeotu 406 dopadl opravdu špatně - náraz rychlostí 100 km/h do stromu nemá šanci přežít nikdo z posádky, vůz byl zničen za hranici rozpoznatelnosti

Zdroj: Dekra

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.