Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Auta, která si majitelé nechávají ze všech nejdéle, by měla roky šlapat jako hodinky
21.6.2019 | Mirek Mazal
Nikdo si doma nebude léta nechávat auto, které je dávno zralé na odpis. Naopak to skvěle fungující jen tak „nedá”. Statistika nejdéle vlastněných vozů naznačuje, které opravdu vydrží.
Jsou auta, která si od první chvíle říkají o brzký prodej dalšímu majiteli. A naopak existují nezdolné držáky, které si koupíte a nechcete je vyměnit za nic jiného. Tolik oblíbené vozy se prodávají až v momentě, kdy z nějakého důvodu není zbytí, třeba když manželka „zavelí”, že vaše početná rodina potřebuje něco většího nebo bezpečnějšího.
Pravidelně tak sledujeme studie firmy iSeeCars hledající právě vozy, které si majitelé nechávají nejdéle. A nyní tu máme její poslední vydání. Studie se opět zaměřuje na auta prodávaná prvními majiteli a zkoumá jejich průměrný věk. Jistě i některé auto z žebříčku níže lidé prodají po roce či dvou, proti každému takovému ale musí stát zase někdo, kdo si jej nechá hodně přes 10 let. Výsledkem je pak číslo průměrné délky trvání vlastnictví prvními majiteli, které u těchto vozů vychází úplně nejvyšší.
Možná se i budete divit, jak vysoká ta čísla jsou, tím lepší důkaz loajality majitelů ale představují. Pokud existují vozy v průměru vlastněné prvními majiteli i déle než 8 let, je to vážně výjimečná věc. Za náhodné přitom výsledky považovat nelze - u iSeeCars analyzovali nabídku 15,7 milionu ojetých aut prodávaných prvními majiteli a to už je pořádný vzorek, který o každém z úspěšných vozů něco napovídá.
Pochopitelně platí, že výsledky nejsou žádným univerzálním vodítkem k dobré koupi. Může vám více vyhovovat páté, sedmé, sedmdesáté auto z tohoto nebo podobného žebříčku, a naopak první tři vám při testovací jízdě přišly špatné. To, na co se v tabulce díváme, je statistika ukazující vozy, které dlouhodobě vyhovují největšímu množství lidí. My jsme z ní vybrali pro nás relevantní modely a toto je výsledek.
Auta, která si první majitelé nechávají v průměru nejdéle
(seřazeno od nejhoršího po nejlepší)
10. Toyota RAV4
Průměrný počet roků vlastnictví: 7
Do nejlepší desítky se těsně dostala Toyota RAV4, která obecně platí za jeden z velkých „držáků”. Automobilka chtěla postavit SUV s výhodami palivové hospodárnosti a hbitosti malého kompaktu. Zjevně se to povedlo, lidé průměrně vydrží vlastnit jeden vůz celých sedm let.
9.-8. Honda CR-V
Průměrný počet roků vlastnictví: 7,6
Další sportovně užitkový automobil platící za odolný stroj je CR-V od Hondy. Potkat se s ním můžeme po celém světě, jedná se o globální model vysoké oblíbenosti. Od novoty slouží průměrně 7,6 roku.
9.-8. Honda Civic
Průměrný počet roků vlastnictví: 7,6
Další úspěch pro Hondu, která se prezentuje v tomto ohledu už druhým modelem. Můžeme dopředu prozradit, že to ještě není všechno. Výdrž 7,6 let není ještě ten nejlepší výsledek, i když v tomto případě stačí na dělené osmé a deváté místo.
7.-6. Jeep Grand Cherokee
Průměrný počet roků vlastnictví: 7,8
Grand Cherokee za bůhvíjak odolné auto neplatí, své majitele ale zjevně uspokojuje - průměrně s ním vydrží 7,8 roku. Solidní výsledek s ohledem na zaměření tohoto velkého automobilu, který asi nebude celou dobu jen převážet nákup po hladkých silnicích.
7.-6. Toyota Corolla
Průměrný počet roků vlastnictví: 7,8
Corolla obhájila svoji pověst velmi dobrého automobilu pro každého. Bezproblémová služba mnoha majitelům bez nároků na extra servis je tradicí, ostatně proto se jedná o jeden z nejprodávanějších vozů světa.
5.-4. Mazda 6
Průměrný počet roků vlastnictví: 7,9
Středně velkou Mazdu majitelé opečovávaní skoro osm roků, než ji pošlou o dům dál. Rodinný sedan jen potvrzuje dominanci asijských automobilek v produkci trvanlivých automobilů.
5.-4. Volkswagen Passat
Průměrný počet roků vlastnictví: 7,9
Osamělý Evropan zachraňuje čest Volkswagenu. Jde o trochu jiný Passat, než který se prodává u nás, je ale kvůli nižší ceně spíše jednodušší. Nedá se tedy očekávat, že by lidé se zdejším provedením byli spokojeni méně - spíše tu Passat platí za ještě podstatně větší modlu.
3. Ford Mustang
Průměrný počet roků vlastnictví: 8,1
Jdeme do finále. Jako třetí nejdéle prvním majitelem vlastněné vozidlo se umístil Mustang. Z podstaty věci si takové auto nekupují lidé jen na zkoušku, ale často vědí předem, do čeho jdou, vyrábí se dekády podle stejného receptu.
2. Honda Accord
Průměrný počet roků vlastnictví: 8,3
Accord podobně jako Corolla patří mezi nestárnoucí držáky a i v Evropě má loajální klientelu. Bohužel byla příliš malá na to, aby se v prodeji dále udržel, v Americe je ale nadále k mání a patří mezi nejprodávanější vozy vůbec.
1. Chevrolet Corvette
Průměrný počet roků vlastnictví: 9
Podobný případ jako u Mustangu. Šéf iSeeCars okomentoval vítězství Corvette takto: „Existuje široká škála vozů, u kterých majitelé zůstávají delší dobu. Dochází k tomu díky funkčnosti (jak dokazuje dominance rodinných vozidel), nebo kvůli lásce (to dokazuje Chevrolet Corvette).“ Zrovna ve věčně konkurenčním prostředí sportovních modelů bychom čekali menší loajalitu, ale jak vidno, u Corvette to neplatí.
Zdroj: iSeeCars
Bleskovky
- Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024 - Lewis Hamilton asi pochopil kouzlo Maxe Verstappena, mezi velkými cenami začíná „smažit” počítačové hry
15.4.2024
Nejnovější články
- Firma stvořila extrémní expediční auto, které přežije i apokalypsu, uvnitř přesto vypadá jako luxusní klub
včera - Jako nový skomíral ve stínu Škody Octavia, o to zajímavější je rodinný kombík Opelu jako ojetina
včera - Tohle je nejnovější Kalašnikov v prodeji. Je-li to zbraň, pak jedině na kolech, přesto zaostává za 73letým originálem
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Další přehmat Mercedesu. Mohl jednoduše vyřešit největší problém elektromobilů, rozhodl se ale hrdě trvat na svém
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva