Reklama

Těmto ojetým SUV bude lepší se vyhnout. Jsou nejporuchovější, co je nejvíc trápí?

SUV dnes lákají ke koupi jako žádná jiná auta a stále více to platí i mezi ojetinami. Pokud po některém z nich toužíte, máme pro vás 11 aut, kterým je podle TÜV lepší se úplně vyhnout.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Těmto ojetým SUV bude lepší se vyhnout. Jsou nejporuchovější, co je nejvíc trápí?

12.6.2018 | Mirek Mazal

SUV dnes lákají ke koupi jako žádná jiná auta a stále více to platí i mezi ojetinami. Pokud po některém z nich toužíte, máme pro vás 11 aut, kterým je podle TÜV lepší se úplně vyhnout.

Vysoký posed, rozhled před sebe a pocit nadvlády - SUV jsou v módě. Oblíbenost sportovně užitkové kategorie roste s věkem, starší lidé se častěji zajímají o praktické nasedání vykoupené vyšší spotřebou paliva, ztrátou peněz následným prodejem nebo zranitelností chodců. Se sportem či užitkem má volba zákazníků obvykle pramálo společného, preference lidí ale nemá smysl soudit - každý si kupuje to, co je jeho srdci či mysli nejbližší.

Pokud tedy pro SUV míříte a z jakéhokoli důvodu si nechcete koupit úplně nové auto, jistě vás bude jedním z nejpodstatnějších ukazatelů spolehlivost. Právě na tu je zaměřen nový žebříček dle dat TÜV, která jsou sbírána na německých stanicích technických kontrol při prohlídkách milionů aut.

Vozy uvedené v seznamu níže jsou nejvíce náchylné k vážnějším nedostatkům, proto je radno dát přednost jiným. Jde o 11 vozů, které jsme seřadili podle abecedy včetně uváděné procentuální četnosti závad. Ta je uvedena v procentech pro vozy daného věkového rozmezí, v závorce je pak průměr pro všechna auta stejného stáří bez ohledu na třídu.

11 nejproblematičtějších SUV různého věku podle TÜV Report 2018

1. BMW X5 (2000 - 2006)

10-11 roků: 29,5 (Ø 26,5)

Slabé stránky BMW X5 E53 jsou turbodmychadlo třílitrového naftového agregátu a automatická převodová skříň. Manuální převodovka není o nic lepší, protože spojka rychle neunese převod energie. Podle TÜV se desetileté vozy potýkají s korozí všech dveří.

Těmto ojetým SUV bude lepší se vyhnout. Jsou nejporuchovější, co je nejvíc trápí? - 1 - Nejporuchovejsi SUV dle TUV Report 2018 cerven 01Těmto ojetým SUV bude lepší se vyhnout. Jsou nejporuchovější, co je nejvíc trápí? - 2 - Nejporuchovejsi SUV dle TUV Report 2018 cerven 02Těmto ojetým SUV bude lepší se vyhnout. Jsou nejporuchovější, co je nejvíc trápí? - 3 - Nejporuchovejsi SUV dle TUV Report 2018 cerven 03

2. BMW X5/X6 (2013 - dodnes)

2-3 roky: 6,9 (Ø 5,8)
4-5 roků: 9,8 (Ø 10,4)

Technici autorizovaného servisu jsou poučeni, že se mají zaměřit na software, který by měl vyřešit problémy se systémem start-stop. Stejný odborný zásah teoreticky odstraňuje chyby špatně fungující klimatizace. Vyšší kilometrový nájezd se podepisuje na úbytku olejové náplně a na poškození náprav.

Těmto ojetým SUV bude lepší se vyhnout. Jsou nejporuchovější, co je nejvíc trápí? - 4 - BMW x6 xDrive50i test ext 03Těmto ojetým SUV bude lepší se vyhnout. Jsou nejporuchovější, co je nejvíc trápí? - 5 - BMW x6 xDrive50i test ext 09Těmto ojetým SUV bude lepší se vyhnout. Jsou nejporuchovější, co je nejvíc trápí? - 6 - BMW x6 xDrive50i test int 02

3. Dacia Duster (2010 - dodnes)

2-3 roky: 8,9 (Ø 5,8)
4-5 roků: 16,8 (Ø 10,4)
6-7 roků: 19,7 (Ø 15,7)

Duster trápí spolehlivost převodovky a motorů napříč portfoliem. Naftové agregáty ztrácí olej, benzínové jednotky se potýkají s četným poškozením zapalovacích svíček. Laciný plast všech vydává nepříjemný zápach, stěžují si uživatelé.

Těmto ojetým SUV bude lepší se vyhnout. Jsou nejporuchovější, co je nejvíc trápí? - 7 - dacia duster 8spatojeSUV 01Těmto ojetým SUV bude lepší se vyhnout. Jsou nejporuchovější, co je nejvíc trápí? - 8 - dacia duster 8spatojeSUV 02Těmto ojetým SUV bude lepší se vyhnout. Jsou nejporuchovější, co je nejvíc trápí? - 9 - dacia duster 8spatojeSUV 03

4. Hyundai Tucson (2005 - 2010)

8-9 roků: 26,9 (Ø 20,9)
10-11 roků: 32,6 (Ø 26,5)

Předchůdce ix35 z Nošovic. Data ukazují často na pokažený startér, zaznamenávají hluk od spojového ložiska, odstavené ABS, vadné turbodmychadlo u dvoulitrového turbodieselu a občas praskne rozvodový řemen šestiválcového benzínu.

Těmto ojetým SUV bude lepší se vyhnout. Jsou nejporuchovější, co je nejvíc trápí? - 10 - hyundai tucson 8spatojeSUV 01Těmto ojetým SUV bude lepší se vyhnout. Jsou nejporuchovější, co je nejvíc trápí? - 11 - hyundai tucson 8spatojeSUV 02Těmto ojetým SUV bude lepší se vyhnout. Jsou nejporuchovější, co je nejvíc trápí? - 12 - hyundai tucson 8spatojeSUV 03

5. Hyundai ix35 (2010 - 2015)

2-3 roky: 6,3 (Ø 5,8)
4-5 roků: 10,7 (Ø 10,4)
6-7 roků: 14,2 (Ø 15,7)

Zde máme nástupce Tucsonu. Předvedl se hlavně svolávacími akcemi. Modelový rok 2012 zaznamenal nespolehlivý předepínač bezpečnostního pásu řidiče. Dieselové verze byly svolány za účelem opravy brzdného účinku. Záruka pokrývala také nezhasínající palubní osvětlení, které dokázalo vybít baterii.

Těmto ojetým SUV bude lepší se vyhnout. Jsou nejporuchovější, co je nejvíc trápí? - 13 - Test Hyundai ix35 17 CRDi 4x2 02Těmto ojetým SUV bude lepší se vyhnout. Jsou nejporuchovější, co je nejvíc trápí? - 14 - Test Hyundai ix35 17 CRDi 4x2 06Těmto ojetým SUV bude lepší se vyhnout. Jsou nejporuchovější, co je nejvíc trápí? - 15 - Test Hyundai ix35 17 CRDi 4x2 18

6. Kia Sportage (2004 - 2010)

6-7 roků: 20,3 (Ø 15,7)
8-9 roků: 25,4 (Ø 20,9)
10-11 roků: 29,5 (Ø 26,5)

Kia by nejraději zapomněla na Sportage, které se Němcům zažilo jako velmi kazivé zboží. Potíže se dotýkají praskajícího rozvodového řemene u šestiválců, přeplňované agregáty zlobí turbodmychadlo, uniká olej, kazí spojka, nefunguje ABS a klimatizace si klidně žije vlastním životem. Některé ojetiny z roku 2006 dodnes nemají vyměněný spínač brzdových světel.

Těmto ojetým SUV bude lepší se vyhnout. Jsou nejporuchovější, co je nejvíc trápí? - 16 - Nejporuchovejsi SUV dle TUV Report 2018 cerven 03Těmto ojetým SUV bude lepší se vyhnout. Jsou nejporuchovější, co je nejvíc trápí? - 17 - Nejporuchovejsi SUV dle TUV Report 2018 cerven 04Těmto ojetým SUV bude lepší se vyhnout. Jsou nejporuchovější, co je nejvíc trápí? - 18 - Nejporuchovejsi SUV dle TUV Report 2018 cerven 05

7. Kia Sportage (2010 - 2015)

2-3 roky: 12,6 (Ø 5,8)
4-5 roků: 14,7 (Ø 10,4)

Sedmiletá záruka by se měla vypořádat s reklamací chodu motoru, kde úřaduje vadná řídící jednotka. Opět jistě potěší opakované problémy s klimatizací. Garance se nevztahuje na opotřebení spojky, které se objevuje u Sportage třetí generace.

Těmto ojetým SUV bude lepší se vyhnout. Jsou nejporuchovější, co je nejvíc trápí? - 19 - kia sportage 8spatojeSUV 01Těmto ojetým SUV bude lepší se vyhnout. Jsou nejporuchovější, co je nejvíc trápí? - 20 - kia sportage 8spatojeSUV 02Těmto ojetým SUV bude lepší se vyhnout. Jsou nejporuchovější, co je nejvíc trápí? - 21 - kia sportage 8spatojeSUV 03

8. Mercedes třídy M (2005 - 2011)

6-7 roků: 16,4 (Ø 15,7)
10-11 roků: 29,7 (Ø 26,5)

Velkou předností Mercedesu W 164 byl vzduchový podvozek a osmiválcové motory. Obě příplatkové libůstky se staly pramenem nejčastějších problémů. Ojetiny s Airmaticem trpí na podceněnou údržbu a dodatečné opravy vzduchového mechanismu se mohou vyšplhat do vysokých částek. Šestiválcové a osmiválcové motory měly defekty na vyvažovací hřídeli.

Těmto ojetým SUV bude lepší se vyhnout. Jsou nejporuchovější, co je nejvíc trápí? - 22 - Nejporuchovejsi SUV dle TUV Report 2018 cerven 06Těmto ojetým SUV bude lepší se vyhnout. Jsou nejporuchovější, co je nejvíc trápí? - 23 - Nejporuchovejsi SUV dle TUV Report 2018 cerven 07Těmto ojetým SUV bude lepší se vyhnout. Jsou nejporuchovější, co je nejvíc trápí? - 24 - Nejporuchovejsi SUV dle TUV Report 2018 cerven 08

9. Mitsubishi Outlander (2007 - 2013)

2-3 roky: 4,9 (Ø 5,8)
4-5 roků: 11,5 (Ø 10,4)
6-7 roků: 19,1 (Ø 15,7)
8-9 roků: 24,3 (Ø 20,9)

Trable způsobuje především elektronika. Řešením je odpojení a následné připojení akumulátoru, což se v nesnázích může jevit jako jediná spása. Dále jsou známé stížnosti na ventilátor chladiče anebo lidem vadí vyšší spotřeba těžkého SUV.

Těmto ojetým SUV bude lepší se vyhnout. Jsou nejporuchovější, co je nejvíc trápí? - 25 - Nejporuchovejsi SUV dle TUV Report 2018 cerven 09Těmto ojetým SUV bude lepší se vyhnout. Jsou nejporuchovější, co je nejvíc trápí? - 26 - Nejporuchovejsi SUV dle TUV Report 2018 cerven 10Těmto ojetým SUV bude lepší se vyhnout. Jsou nejporuchovější, co je nejvíc trápí? - 27 - Nejporuchovejsi SUV dle TUV Report 2018 cerven 11

10. Nissan Juke (2010 - dodnes)

2-3 roky: 6,0 (Ø 5,8)
4-5 roků: 9,5 (Ø 10,4)

Zájemci o vůz po předchozím majiteli by si měli dát pozor na plně funkční elektroinstalaci. Na místě je dále zjistit provedení výměny řídící jednotky, která se nahrazovala v rámci uznané záruky. Nespolupracující snímače tlaku vyžadovaly také hromadnou svolávací akci.

Těmto ojetým SUV bude lepší se vyhnout. Jsou nejporuchovější, co je nejvíc trápí? - 28 - Nissan Juke 2014 facelift oficialni sada 01Těmto ojetým SUV bude lepší se vyhnout. Jsou nejporuchovější, co je nejvíc trápí? - 29 - Nissan Juke 2014 facelift oficialni sada 09Těmto ojetým SUV bude lepší se vyhnout. Jsou nejporuchovější, co je nejvíc trápí? - 30 - Nissan Juke 2014 facelift oficialni sada 25

11. Nissan Qashqai (2007 - 2013)

2-3 roky: 5,7 (Ø 5,8)
4-5 roků: 11,7 (Ø 10,4)
6-7 roků: 19,4 (Ø 15,7)
8-9 roků: 26,1 (Ø 20,9)

Poslední zástupce nejproblematičtějších SUV je od Nissanu, proto obsadil jedenáctou příčku. Název automobilky a jméno modelu ho katapultovaly na konec, ale pozice v tomto seznamu není neoprávněná. TÜV zachytilo abnormálně prosakující tlumiče, zaseklé třmeny brzd a pískající brzdy obecně. Dieselový agregát se vyznačuje poškozením pístních ojnic, což není žádná drobná porucha.

Těmto ojetým SUV bude lepší se vyhnout. Jsou nejporuchovější, co je nejvíc trápí? - 31 - nissan qashqai 8spatojeSUV 01Těmto ojetým SUV bude lepší se vyhnout. Jsou nejporuchovější, co je nejvíc trápí? - 32 - nissan qashqai 8spatojeSUV 02Těmto ojetým SUV bude lepší se vyhnout. Jsou nejporuchovější, co je nejvíc trápí? - 33 - nissan qashqai 8spatojeSUV 03

Zdroj: TÜV

Těmto ojetým SUV bude lepší se vyhnout. Jsou nejporuchovější, co je nejvíc trápí?

Mirek Mazal

Další zajímavé články:

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše