Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Test palubních kamer do auta odhalil řadu chyb. Dvěma bude lepší se úplně vyhnout
14.9.2018 | Mirek Mazal
Stále populárnější kamery se o přízeň zákazníků utkávají ve velmi konkurenčním prostředí, a tak by člověk čekal, že jejich kvalita bude skoro neprůstřelná. Opak je pravdou.
Palubní kamery se stávají oblíbenou součástí automobilů. Stále více majitelů si je kupuje zejména kvůli možným nejasnostem ohledně zavinění v případě dopravní nehody nebo v jiných sporných situacích. Není ovšem kamera jako kamera a aby záznam z ní dosahoval určitých kvalit a její obsluha nevyžadovala neustálou konzultaci návodu k obsluze, hodí se při výběru nespěchat a zjistit si o vyhlédnutém zboží všechny dostupné informace.
Pro ty, kteří nemají čas a nebo trpělivost zkoumat vlastnosti jednotlivých kamer osobně, připravil německý ADAC test devíti palubních kamer za přední sklo. A došel k překvapivě negativním závěrům. Během zkoušky všech funkcí spojených s kvalitou obrazu a chování kamer během nárazu se ukázalo, že sedm kusů svojí kvalitou leda uspokojí a dva dokonce dostaly ještě horší hodnocení. Řečí studentů tak sedm kamer odešlo z testu s trojkou a dvě se čtyřkou.
Všechny zkoumané exempláře zůstaly po rozbalení v továrním nastavení. Data zaznamenala SD karta a časem se úložiště přemazalo od začátku v závislosti na velikosti paměti. V případě nárazu nebo panického brzdění by měly reagovat snímače a úsek se uloží do paměti ve formátu jen pro čtení. Dvě ze sedmi (Blackvue and iTracker) ale náraz vůbec nerozpoznaly.
Kvalita obrazu je také nemilým překvapením. Jednoznačně je potřeba zapracovat na jeho zlepšení. Hodnotitele zneklidňovaly také napájecí kabely, které vedly z konektoru do autozapalovače. Bylo by lepší nechat zabudovat přívod energie pod obložením interiéru až k umístění kamery, odborník takovou operaci zvládne za několik minut relativně za dobrou cenu.
Všechny modely měly problémy s přísavkou. Umělohmotný úchyt na sklo nezvládal přetížení a při prudkém pohybu vozu se kamery většinou otočily a dále natáčely jen oblohu nebo strop testovací haly. Takový následek automaticky znamenal o stupeň horší známku. ADAC vyzval výrobce, aby zlepšili ukládání dat během silného tlaku na kameru, však právě proto si ji většina lidí pořizuje.
Mnoho zákazníků ale ani netuší, jaká jsou omezení natáčení. Právníci jsou velmi zdařilí v praktikování ochrany osobních údajů. Různé státy přistupují odlišně a chybí jednoznačné univerzální zakotvení v legislativě, aby řidič jedoucí napříč Evropou nemusel v každé zemi velmi složitě zjišťovat, co za natáčení hrozí. Rakousku je problematické, Lucembursko rovnou vydalo zákaz, Švédsko s výjimkou toleruje, Německo také tak.
„V tuto chvíli je velká záhada, jak dlouho je možné nahrávat a ukládat. Nejlepší by bylo, kdyby zákonodárci jasně určili, které nahrávky porušují ochranu osobních údajů,“ upozorňuje Christian Reinicke za ADAC. Legislativu evropských zemí nezměníme, s výběrem kamery ale poradit můžeme. Ne zrovna přesvědčivé výsledky devíti testovaných kusů si můžete detailně projít v tabulce níže, která vám nejlépe přiblíží, jaké jsou v čem lepší a v čem horší. Dvěma posledním se ADAC doporučuje zcela vyhnout.
Detailní výsledky testu devíti palubních kamer z dílny ADAC
Pohled na jednotlivé testované kamery
Všechny kamery (zde seřazené podle pořadí ve výsledném hodnocení testu) by se měly polepšit. Hlavně produkty společností Truecam a Navgear si ale udělaly špatnou
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 7 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 8 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 10 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva