Reklama

Tohle je nejspolehlivější auto pro každého podle Němců. Může si ho dovolit kde kdo

Němci se rozhodli najít auto, které je dostupné, spolehlivé a svým zaměřením vyhoví širokému spektru zákazníků. A kupodivu nenašli nic německého.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Tohle je nejspolehlivější auto pro každého podle Němců. Může si ho dovolit kde kdo

4.9.2018 | Mirek Mazal

Němci se rozhodli najít auto, které je dostupné, spolehlivé a svým zaměřením vyhoví širokému spektru zákazníků. A kupodivu nenašli nic německého.

Hledat „nejspolehlivější auto pro každého” je trochu ošemetná věc, protože každý od auta očekává něco trochu jiného. Němci ale s takovými úkoly tradičně nemají problém, protože do tabulek se dá dostat všechno a jako vítěz z nich může vyjít jen jeden vůz. Zadání německého magazínu Focus bylo jasné - najít auto, které s cenami začíná pod 4 000 Eur (asi 103 tisíc Kč), je maximálně spolehlivé dle dat TÜV a přitom svým charakterem vyhoví co nejširšímu spektru zákazníků. Našli ho a kupodivu nevylovili nic z německého rybníka.

Vítězem se stala Toyota Corolla deváté generace z let 2001 až 2007. Rozhodně nejde o nejvíce vzrušující vůz na trhu, a to ani na poměry Toyoty. Jenže emoce jsou to poslední, co vás zajímá, když si chcete koupit dobrou „holku pro všechno” za co nejmenší peníze. Z hlediska spolehlivosti je to stále jeden z milníků v historii japonské automobilky a data TÜV to potvrzují - většina závad vychází z běžného opotřebení a v žebříčku nejvíce a nejméně spolehlivých aut se v kategorii nad deset let umístila za Corollou Verso, Mazdou 2 a Porsche 911 na čtvrté pozici. Ostatní auta kolem jsou buď úžeji zaměřená nebo drahá, a tak i touto optikou dává volba Corolly smysl.

S délkou 4,18 metru je teto vůz téměř o deset centimetrů kratší než aktuální etalon stejné třídy, VW Golf. Vizuálně se Toyota svého času snažila Corollu přizpůsobit evropskému vkusu, spíše než to ale stvořila znovu něco velmi usedlého. Vedle třídveřového a pětidveřového hatchbacku měla japonská automobilka v nabídce i kombi a sedan. Devátá generace byla poslední štací pro hatchback tohoto jména, pak jeho místo převzal Auris, který se ovšem nyní zase vzdává vlády - nová generace kompaktní Toyoty bude i v Evropě zase Corolla.

Z uživatelského hlediska kritika upozorňuje jen na nepřesné řízení a uvnitř není - zvlášť z dnešního pohledu - místa na rozdávání. Těsná jsou také sedadla. Zpracování interiéru nepatří mezi nejlepší, ale materiály působí odolně, podvozky jsou považovány za vyvážené a spolehlivé. Zavazadlový prostor COrolly deváté generace potvrzuje skromnější dimenze - hatchback má jen 290 litrů, kombi odveze 400 litrů nákladu.

Motorový prostor vyplňovala řada různě výkonných agregátů. Během výroby se nabízely v rozmezí od 66 kW (90 koní) do 165 kW (224 koní) ve vrcholném modelu deváté generace T-Sport s kompresorem. Obecně platí, že motory jsou méně pružné a nedoporučit lze dvoulitrovou naftovou jednotku, která trpí problémy s vysokotlakým naftovým čerpadlem. Naopak spolehlivý držák je benzínový čtyřválec s rozvodovým řetězem dodávaný po faceliftu v roce 2004. Následkem nízkých cen se často kupují zážehové motory o objemu 1,4 a 1,6 litru o výkonu 71 kW (97 koní), respektive 81 kW (110 koní). Slabší varianta občas trpí opotřebovanou spojkou, jedna-šestka je zřejmě nejlepším kompromisem.

Nárazové zkoušky Euro NCAP proběhly před 16 lety, v roce 2002 Corolla IX vybojovala 4 hvězdy. Za dva roky Toyota přidala do sériové výbavy ESP, kontrolu trakce, boční přední i zadní airbagy. Na tu dobu slušné základní vybavení obsahovalo rádio, klimatizaci a elektricky ovládaná okna.

Na evropském trhu dnes ceny ještě použitelných ojetých exemplářů startují na 3 000 Eur (76 000 Kč) a šplhají až k 20 000 Eur (505 000 Kč) za exotické T-Sporty. Němci konstatují, že jako ojetina je Corolla díky své jednoduchosti a tím i trvanlivosti zajímavější než kdysi nové auto a asi mají pravdu - z konkurentů té doby se řada z nich stala nezajímavými kvůli menší spolehlivosti a trvanlivosti, což jsou přesně ty aspekty, které vás u levné ojetiny budou zajímat více než naprostá většina ostatních.

Tohle je nejspolehlivější auto pro každého podle Němců. Může si ho dovolit kde kdo - 1 - Toyota Corolla IX nejspolehlivejsi auto minule dekady 01Tohle je nejspolehlivější auto pro každého podle Němců. Může si ho dovolit kde kdo - 2 - Toyota Corolla IX nejspolehlivejsi auto minule dekady 02Tohle je nejspolehlivější auto pro každého podle Němců. Může si ho dovolit kde kdo - 3 - Toyota Corolla IX nejspolehlivejsi auto minule dekady 03Tohle je nejspolehlivější auto pro každého podle Němců. Může si ho dovolit kde kdo - 4 - Toyota Corolla IX nejspolehlivejsi auto minule dekady 04Tohle je nejspolehlivější auto pro každého podle Němců. Může si ho dovolit kde kdo - 5 - Toyota Corolla IX nejspolehlivejsi auto minule dekady 05Tohle je nejspolehlivější auto pro každého podle Němců. Může si ho dovolit kde kdo - 6 - Toyota Corolla IX nejspolehlivejsi auto minule dekady 06Tohle je nejspolehlivější auto pro každého podle Němců. Může si ho dovolit kde kdo - 7 - Toyota Corolla IX nejspolehlivejsi auto minule dekady 07Tohle je nejspolehlivější auto pro každého podle Němců. Může si ho dovolit kde kdo - 8 - Toyota Corolla IX nejspolehlivejsi auto minule dekady 08
Němci se rozhodli jmenovat nejspolehlivější auto pro každého. A vybrali Toyotu Corolla z poloviny minulé dekády - je cenově dostupná, mezi dobovými vozy patří k nejspolehlivějším a z nich je nejspolehlivější. Člověk tak možná snáze pochopí, proč je po celém světě tak populární

Zdroj: Focus Auto

Mirek Mazal

Další zajímavé články:

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše