Tohle je pravda o spotřebě oleje motorů moderních aut

 | 50 příspěvků | 16.8.2017 Petr Miler
Reagovat

Nepřihlášený LVG

Velmi zajímavý. Stejně je.. | 16.8.2017 13:37reagovat
avatar

Velmi zajímavý. Stejně je ujetý, že ať jde člověk dneska po stopách skoro jakýkoli blbosti v autech, skončí u toho, že jde o nějakou snahu ohrát víc či míň hloupý regulace. Svět by potřeboval trochu povolit opratě!

Nepřihlášený vana

Jo bohužel to má logiku. S.. | 16.8.2017 14:05reagovat
avatar

Jo bohužel to má logiku. Se zvětšením vůlí (v článku je chybně napsáno tolerance) klesá tření. Je tady ale ještě jedna mrzutost, a sice že s většími vůlemi roste i rychlost dalšího opotřebení protože díly do sebe víc mlátí.

A už samotné větší vůle taky normálně znamenají opotřebení -je to v podstatě jako by fungl nový motor už byl v půlce své životnosti

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Jen bych chtěl dodat, že t.. | 16.8.2017 14:23reagovat
avatar

Jen bych chtěl dodat, že to je to velmi pravdivé pro motory VW (služební auto je neustále vybaveno olejem navíc... abychom dojeli :)) sežere litrovku jednou za 5tis. km.. cca

Ps. můžete se čertit jak chcete ale např. 1.6VTi od PSA nežere ani kapku po celý servisní cyklus (... 15-20tis.km).

Tím chci jen naznačit, že např. VW si opět našlo svou cestu jak za více peněz vám zahrát málo muziky.. ono to jde, ale nechce se, stačí peníze místo do vývoje investovat do marketingu.

Nepřihlášený

Škoda Superb II TDI 125 kW.. | 16.8.2017 14:50reagovat
avatar

Škoda Superb II TDI 125 kW 4x4 servisní interval 30 000 km, najeto 308 000 km a žádné dolévání oleje mezi výměnami v servisu.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený matus

znizenie trenia je proste.. | 16.8.2017 14:52reagovat
avatar

znizenie trenia je proste jednoducha vyhovorka.

Norma 0.5-1l/1000km je v uzivatelskych manualoch poslednych 25 rokov minimalne.

U vozidla bez katalyzatora je to v podstate jedno, len to lezie do penazenky. Ale s katalyzatorom alebo DPF je kazdy spaleny mililiter oleja len narastanie problemu, ktory sa raz prejavi.

Nepřihlášený

Reakce na: Škoda Superb II TDI 125 kW.. | 16.8.2017 15:00reagovat
avatar

Servisni interval 30tis? Si normalni?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Woyta

U Wankelu se se nad tim vs.. | 16.8.2017 15:30reagovat
avatar

U Wankelu se se nad tim vsichni ohrnovali a ejhle. Moderni motory delaji to same.

Moderni dojebany motor proste do me garaze nesmi.

Nepřihlášený Petr

Za poslednich dvacet let j.. | 16.8.2017 17:52reagovat
avatar

Za poslednich dvacet let jsem vystridal 9 aut - Ford, koncern, japonci i korejci a Opel. Olej bylo potreba dolevat pouze o aut koncernu - Octavia I, Passat B5, a uplne nejhorsi byl Touran 1.9TDI, ten bral litr na 2000km. To byl jeden z mnoha duvodu, proc jsem se rozhodl, ze mi koncern do baraku uz nikdy nesmi.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený yeymemyer

Reakce na: Servisni interval 30tis? S.. | 16.8.2017 17:59reagovat
avatar

30 tis je dle manuálu. Ale je to strašná prasárna vůči motoru.

Nepřihlášený Arni

Spotrebu oleja som znížil.. | 16.8.2017 21:48reagovat
avatar

Spotrebu oleja som znížil zmenou viskozity. Pri 0w-30 som dolieval 1.5-2L/15000 km,po zmene na 5w-40 spotreba oleja padla na 0,7-0,8L/15000km.Tak isto agregát je oveľa tichší, nehrkoce ako pri 0w-30.Mozno mám vyššiu spotrebu paliva (nie dom si istý)o 0.2-0,3 L,ale stojí to zato stále nedolievat a nekontrolovat výšku hladiny oleja.Tie riedke oleje 0w-20,30 sú ekologicky blud znižujúce spotrebu paliva,ale zároveň znižujú aj životnosť agregátu.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Čech

Reakce na: Jo bohužel to má logiku. S.. | 16.8.2017 22:27reagovat
avatar

Jistě, určitě budou vyrábět napůl vylágrovaný motor. Kdyby to tak bylo, tak každá stará ojetina by měla nižší spotřebu a emise než když byla nová.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený 666

"Pohybujete-li se v těchto.. | 17.8.2017 08:36reagovat
avatar

"Pohybujete-li se v těchto mezích, je to prostě u moderních motorů normální a dělat se s tím nedá nic"

Ale dá....jenom si nesmíte kupovat vozidlo z jehož manuálu čtete v článku, ale od normálního výrobce, který umí vyrobit těsný motor

Nepřihlášený jiří Dvořák

Mám Hyundai i 20, najeto 6.. | 17.8.2017 08:48reagovat
avatar

Mám Hyundai i 20, najeto 60 000 km. Zatím nebylo potřeba dolevat ani deci.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Bolek

Reakce na: Škoda Superb II TDI 125 kW.. | 17.8.2017 08:49reagovat
avatar

Se nediv, ze nedolevas, kdyz se ti olej redi palivem :-) Kdyby nedochazelo k naredeni palivem, tak by se dolevalo jeste vice :-)

Nepřihlášený jirik

Reakce na: Spotrebu oleja som znížil.. | 17.8.2017 12:30reagovat
avatar

jiste, staci si trochu priplatit za lepsi olej a udela to dost. ja treba liju do sve starsi damy dokonce 10w-60, a i trochu nacaty motor se ztisil a uz roky pekne slouzi. kamarad ma 320si a zralo mu to vic oleje nez benzinu a 10w60ka taky vyrazne pomohla.. akorat je treba trochu opatrne ve velkych mrazech.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Kuba

Vlastním Mazdu 3 rok výrob.. | 17.8.2017 15:42reagovat
avatar

Vlastním Mazdu 3 rok výroby 2016 2.0L benzín a mám najeto 42tis. A nevšiml jsem si že by mi to žrádlo olej.

S 3 Octavii v 1.4 Tsi 103kw se najeto 80tis. a olej se doplnil jednou asi cca 0.3 litru mezi 60 až 80 tis.

Jinak

Nepřihlášený Lubko

Reakce na: Mám Hyundai i 20, najeto 6.. | 17.8.2017 16:52reagovat
avatar

Zajimave je ze kazdy nadava na HYUNDAI mam IX20 4roky od novoty jsem nemusel nic dolevat ani kapku od vymeny do vymeny naprosta spokojenost.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený ObiWanKenobi

Zalezi od konkretneho kusu.. | 17.8.2017 17:09reagovat
avatar

Zalezi od konkretneho kusu by som povedal. Mal som Scirocco 1.4 twincharger, menil som olej kazdych 30 tis km a nikdy som olej nemusel dolievat. Kamos na novej Octavii RS musi kazdych 2000km dolievat liter. To je proste o sucte tolerancii jednotlivych dielov a bud chytite extrem, ze je medzi dielmi velka medzera alebo ste v pohode

Nepřihlášený

10W40 jednoznacne nie tie.. | 17.8.2017 19:17reagovat
avatar

10W40 jednoznacne nie tie moderne zbrndy

Nepřihlášený Antesdeabrir

Leon 1.8tsi 80 000km zkrác.. | 17.8.2017 19:25reagovat
avatar

Leon 1.8tsi 80 000km zkrácené intervaly na 15tk zatim bez znatelné spotřeby oleje.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Arni

Reakce na: jiste, staci si trochu pri.. | 17.8.2017 19:56reagovat
avatar

Ak taký hustý olej máš medzi odporúčanými olejmi v servisnej knižke,alebo manuali nie je problém.10w60 používajú športiaky pri vysokom a dlhotrvajúcom zaťažení. Ja mam odporúčaný aj 5w-40, takže prechod z 0w-30 nebol problém a teraz mam svätý pokoj so spotrebou oleja.

Nepřihlášený memphis.unv

Naše soukromý auta jsou na.. | 18.8.2017 14:15reagovat
avatar

Naše soukromý auta jsou naštěstí z jinýho soudku, nový služební jsou ale dost tragický. 1,6 TDI berou 2-3 litry mezi výměnama pořád Craftery 2,0 ještě víc a rok starý Ducato v poslední době 1l na 4 tisíce km. Vše v normě.

Nevím, kolik to ušetří paliva, ale 3 litry krát 6 kil za litr, to je cena plné nádrže

Nepřihlášený Amon

Ahojte. Mne žerie okolo li.. | 18.8.2017 15:01reagovat
avatar

Ahojte. Mne žerie okolo litra na 1000, Mégane 1.9 88kw 2004

Nepřihlášený Josef

Reakce na: Zajimave je ze kazdy nadav.. | 19.8.2017 12:20reagovat
avatar

Také mám Hyundai i20,rok 2015 najeto 58 tisic,ubyde po 20ti tisicích asi 2-3 deci.Takze naprosta spokojenost.

Hlavne je to MPI bez Turba coz je jistota dlouhého života...

Nepřihlášený Juraj

návod k obsluze na straně.. | 19.8.2017 13:08reagovat
avatar

návod k obsluze na straně 277 (v případě Škody Octavia právě tam) - do pici, to si vazne autor nalistoval navod skodofky? To nad nim masturbuje, ci jak?

Nepřihlášený Josef

Pokud někdo do motoru lije.. | 23.8.2017 17:23reagovat
avatar

Pokud někdo do motoru lije 0w-.....atˇse nediví že tu mastnou vodu musí dolívat.Stále nepřesvědčíte spoustu lidí,že olej 0w,5w,je předepisován pro nový motor a tak lijou do svého stočeného krámu stále řídkou kejdu.Už pro nový motor jsou tyhle patoky zárukou ničení.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Roco

Reakce na: Pokud někdo do motoru lije.. | 25.8.2017 07:50reagovat
avatar

Od novoty do japonce 5W-30 a nedolevam po 100tis nic, kontrolka nikdy neblikla a na merce jsem si nikdy nevsiml nejakeho ubytku pri vymene po 20 tis u benzinu. Proste to nechce kupovat vylagrovany motory se zemedelskyma vulema od novoty.

Nepřihlášený

Reakce na: Pokud někdo do motoru lije.. | 25.8.2017 11:28reagovat
avatar

Leju dle navodu do dieslu 0W-30, interval vymeny mam plovicni (tedy 15tis km) a behem toho nemusim dolevat nic, zjevne se doplnuje naftou v presne spravnem mnozstvi. :D

Nepřihlášený Terradyn

Reakce na: Za poslednich dvacet let j.. | 25.8.2017 12:31reagovat
avatar

Kamos ma v B5,5 680 XXXkm s 1.9TDI. od cca 550 XXX mu nejde turbo a nedolieva nic... mozno v tvojom tourane bol problem medzi volantom a sedackou...

Nepřihlášený Jouda

Reakce na: Leon 1.8tsi 80 000km zkrác.. | 25.8.2017 15:45reagovat
avatar

To přijde ;-)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Antesdeabrir

Reakce na: To přijde ;-) | 25.8.2017 16:06reagovat
avatar

...máte zkušenost ?

Nepřihlášený JaRy

Po roce 2000 jsem měl 1,9t.. | 25.8.2017 18:00reagovat
avatar

Po roce 2000 jsem měl 1,9tdi 81kw jako funglovku a prodával jsem ji v cca 260 tis.km. Na servis jsem jezdil dle ukazatele kolem 45 tis.km. Motor kolem 40 tis km žádal dolít olej. Tak jsem dolil cca 0,5l a do 45tis.km jsem dojel. Motor nevykazoval žádné opotřebení a měl stabilní výkon. Kolem 180 tis. km se vyměnila váha. Žádné opravy nebyly. Spolehlivější auto a motor si neumím představit. Olej 5w-30...standardní.

Nepřihlášený Marex

Zkuste na ty žrouty oleje.. | 25.8.2017 18:52reagovat
avatar

Zkuste na ty žrouty oleje přípravek od BG. Pokud není motor mechanicky v háji, tak to dokáže dosti pomoci.

Nepřihlášený Anonymko

Skor si myslim, ze ide o s.. | 3.9.2017 20:02reagovat
avatar

Skor si myslim, ze ide o setrenie nakladov pri vyrobe motora na obrabanie valcov a parovanie piestov s valcami.

Nepřihlášený Zdendul

Já bych jen dodal že by si.. | 4.9.2017 08:51reagovat
avatar

Já bych jen dodal že by si motoristé měli dodělat vzdělání a něco si přečíst o principu spalování a funkci motorů. Dieslové motory mají o jeden pístní kroužek nasvíc oproti benzínům a to proto že pracují s jinými tlaky...netěsnost by znamenala nefunkci samotného motoru. Jistě nějaká spotřeba tam asi také bude ale určitě menší nez u benzínu. Popravdě si ale musíme položit otázku co je to vlastně olej ??...dieslové auta ho mají plnou nádrž a potom se chvástají téměř nulovou spotřebou...no není divu když na něj vlastně jezdí....takže 5-6 l na 100km a to je docela masakr. Downsizing se u nafty neřeší, hlavně to ani nejde.....a tak celý článek je čistě o benzínových motorech kde nějaká ta spotřeba musí být, byla a v budoucnosti vždy bude už z principu, jinak by to nemohlo fungovat....a to že někdo říká že to olej nežere vůbec....tak si lže do vlastní kapsy.

Nepřihlášený Milan

Riešil som to teraz pri no.. | 4.9.2017 13:50reagovat
avatar

Riešil som to teraz pri novom Ducate 2,3 130 koní.Pri ubehnutí necelých 5 tis km som dolieval 1 l oleje,pri 9 tis ďalší liter a do výmeny oleja pri 30 tis ďalšie dva a pol.A klasická výmena je doporučovaná pri 40 tis. km,ale ja mením každých 30 tis.km Ten olej zase nie ja taký lacný,aby tam bola nejaká úspora na palive.Pri staršom modeli 2,2 som nedolieval nič.Mením auto každé 4 roky a veru neviem či to bude zase Ducato.

Nepřihlášený Miro

Zdravim, zvazujem kupu nov.. | 4.9.2017 19:07reagovat
avatar

Zdravim, zvazujem kupu novej OIII. Neviem sa rozhodnut medzi 1.8 TSI(132kW) alebo 2.0 TDI (135kW). Ma niekto problemy s olejom aj pri tychto novych motorizaciach?

Nepřihlášený Jarda

Dle mého logického názoru.. | 5.9.2017 08:05reagovat
avatar

Dle mého logického názoru je pravda úplně jinde. Tohle mě jako inteligentního člověka neoblbne. Vlastním Š Octavie 1 v naftě 81 kW. Staré auto, má najeto 600 tis km. Spotřeba 4,5 - 5 l nafty i v těchto km. Dolévám cca 0,5 l - 1 l oleje na 10 tis km. Tedy čím to je, že starý vůz má ok spotřebu a nemusí se dolévat? Pán z automobilky trochu lže, pravda je úplně jinde! Je to prostě záměr a spíš bych hledal politiku v tom, aby motor dlouho nevydržel! Dvě léta zpět jsem byl na emisích, vůz měl 520 tis km. Technik kroutil hlavou, že není možné aby tohle auto s tolika km mělo emise lepší jak nová oktáva...

Nepřihlášený Madra

Takže se bude opět lejt ol.. | 6.9.2017 23:10reagovat
avatar

Takže se bude opět lejt olej do benzinu jako u trabantu :-)))

Nepřihlášený easy

Reakce na: Jistě, určitě budou vyrábět.. | 7.9.2017 01:04reagovat
avatar

sucinitel trenia kov na kov na sucho je 0.1(ocel na ocel). olej 0.01 ale nie na ploche ako ma piestny kruzok. ten neudrzi taky olejovy film aby stal za nieco. jednoducho je to lacnejsie vyrobit v tolerancii o nieco horsej ako doteraz alebo su uz lenivy na parovanie piestov s valcami. vsak je v toleranciach ist to pojde. ukecat no musia vediet vsak tam su tisicky hlav niekoho nieco napadne..:D

Nepřihlášený BobanHTP

Koncern prostě ben. motory.. | 7.9.2017 13:28reagovat
avatar

Koncern prostě ben. motory neumí, zejména ty s menší kubaturou. Fordí Ecoboost od samotného začátku olej nebre, rozv. řemen nepřeskakuje, dobře topí a olej se neředí benzínem. Prostě němci nejsou nijak vyjímeční a umí dělat i pořádný das aušus :-)

Nepřihlášený mirom4

Reakce na: Jo bohužel to má logiku. S.. | 9.9.2017 09:35reagovat
avatar

ved aspon sa skor vymlati, je snom kazdej automobilky, aby slo auto po 100tis. do šrotu

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
b_468_60.gif

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama