Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Nejspolehlivější ojeté kombíky podle Němců mají mnohdy překvapivé vítěze
22.11.2018 | Mirek Mazal
Podobným přehledům spolehlivých aut obvykle vládnou Japonci či obecně jednodušší auta, na kterých se nemá tolik co zkazit. Podle TÜV je ale v případě ojetých kombi všechno jinak.
Německé TÜV alias Technischer Überwachungs-Verein vám jistě bude známé. Jeho tradiční zprávy o poruchovosti aut vám přinášíme pravidelně a nepohrdneme ani dalšími daty, která německé obdoby našich STK zveřejňují. Jejich kontrolami pravidelně prochází více než deset milionů automobilů a TÜV díky nim zveřejňuje údaje o poruchovosti stovek nejběžnějších modelů německých silnic, sleduje jejich nejčastější závady a podle toho sestavuje žebříčky nejspolehlivějších vozů různých stáří s informacemi o tom, na co si u nich dát pozor.
Dnes se zaměříme na u nás stále populární kategorii aut a na základě dat TÜV Reportu se podíváme na deset nejspolehlivějších ojetých kombíků napříč třídami a stářím. Aby šlo o ojetiny prověřené i nájezdem, musely mít průměrný nájezd alespoň 60 tisíc kilometrů. Nejčastěji přesto jde o pár let stará auta a obvykle předchozí generace zmiňovaných modelů - s rostoucím stářím vozu jejich poruchovost pochopitelně stoupá, takže 20 let staré modely v tomto přehledu opravdu nečekejte.
Přehled spolehlivých „stěhováků” nabízí tak trochu pro každého něco - jsou tu kombíky z většiny obvyklých obchodních tříd od kompaktů po vyšší střední, najdeme zde auta běžná i luxusnější. A pochopitelně, najdou se tu vozy s různě velkým zavazadlovým prostorem, z nichž ten úplně největší má Mercedes třídy E generace W212. Nejpozoruhodnější je sama špička žebříčku, na které nejsou tak úplně vozy, které byste tam čekali - obvykle spolehlivá japonská a nebo obecně jednodušší auta zde bodují též, vládnou ale jiná.
10. Hyundai i30 (GD) - celková známka: 5,1
Druhá generace korejské i30, která znamenala další podstatný impuls pro změnu vnímání asijské značky na evropském kontinentu, měla našince přesvědčit o vážném konkurentovi pro Octavii, který v zavazadlovém prostoru odveze až 1 642 litrů nákladu. Jak moc na tohle lidé slyšeli, nevíme, v případě ojetin by ale mohli slyšet na to, že i30 kombi je statisticky nejspolehlivější Hyundai. Slabá místa jsou přední světlomety a příliš vysoká spotřeba oleje.
9. Volvo V60 - celková známka: 5,0
Severský stěhovák sjížděl z výrobních linek od roku 2010 až do loňska, kdy byl ve výrobě nahrazen druhou generací. Kufr pojme maximálně 1 241 litrů nákladu, což je mezi dnes probíranými vozy docela skromné číslo. Největší problémy se objevily na podvozku, obecně ale TÜV přisuzuje V60 očekávání vysoké výdrž, která je odměnou za vyšší pořizovací cenu, a to i v případě ojetých vozů.
8. Toyota Avensis (T27) - celková známka: 4,8
Osmý kombík tohoto žebříčku vznikl ještě o rok dříve než Volvo V60. Od roku 2009 mohou majitelé využívat zavazadlového prostoru o objemu až 1 690 litrů. Pokud by neexistovaly problémy s osvětlením vozidla (zejména s reflektory), nebylo by si skoro na co si stěžovat. Avensis se opakovaně vyznačuje pevnou konstrukcí pomocí trvanlivých materiálů, přesto existuje sedm ještě úspěšnějších modelů.
7. Opel Astra (J) - celková známka: 4,6
Astra z let 2009 až 2015 s generačním označením písmenem J odveze maximálně 1 550 litrů nákladu. Čtvrtá generace se k překvapení některých zapsala do podvědomí motoristů jako spolehlivý Opel, což v minulosti nebylo úplně pravidlem. Mezi kombíky německých majitelů to aktuálně znamená sedmou pozici v rámci nespolehlivějších aut. Občas se rychle odporoučejí brzdové kotouče, výfukový systém, nebo zlobí zavěšení kol.
6. Toyota Auris (E18) - celková známka: 4,4
Nástupce staré Corolly a předchůdce nové Corolly se pokouší uhranout zákazníky aut nižší střední třídy od roku 2012. Provedení kombi naloží v nejlepším případě 1 658 litrů zavazadel. Vizuálně si Auris asi nenajde početný fanklub, ale místo ve výsledných zprávách spolehlivosti má pravidelně rezervované. TÜV chválí hlavně pohonné jednotky prakticky bez závad, a to i ty hybridní.
5. Mazda 6 (GH) - celková známka: 4,2
Nástupce řady 626 se chlubil prostorným kufrem s objemem až 1 791 litrů, pokud se bavíme o modelové produkci z let 2008 až 2012. Zatracovaná slabá ochrana karoserie proti korozi se v letošním reportu neprojevila, TÜV prochází předchozí šestka jako spolehlivý praktický automobil.
4. Mercedes třídy E (W212) - celková známka: 4,1
Rekordman s batohem na zádech, kam dokázal nasoukat 1 950 litrů věcí. Tato třída E navazuje na svého předchůdce, který vykazoval podobně spolehlivé vlastnosti. Dobrou pověst zásadně podpořila varianta z let 2009 až 2016, která má prý jediný podstatný typický problém ve spolehlivosti parkovací brzdy, což je docela prkotina.
3. Audi A4 (B8) - celková známka: 3,7
Generace Audi A4 z let 2007 až 2015 se prodávala velmi dobře. Zákazníci praktické volby karoserie kombi s objemem kufru maximálně 1 430 litrů ještě těsně před koncem výroby nakupovali B8 ve velkém, jako by ani nevěřili, že má přijít modernizace. Známka poprvé klesla po hranici čtyř bodů (čím nižší je, tím lepší, pochopitelně), protože tyto vozy prokázaly vynikající spolehlivost navzdory často vysokým nájezdům na tachometru.
2. Audi A6 (4G) - celková známka: 3,5
Nejen zisk bronzu, ale také stříbra mohou slavit v Audi, protože velký model A6 předběhl menší A4 a obsadil druhé místo. Řada 4G skončila ve výrobě loni a do útrob pojme až 1 680 litrů zavazadel. Nemůžeme se bavit o bezporuchovém automobilu, žádné velké nedostatky u ní ale nejsou vysledovány. A právě kvůli příchodu nástupce nyní ceny ojetých exemplářů míří dolů.
1. Mercedes třídy C (W204) - celková známka: 3,4
Na základě dat TÜV si nejlepší hodnocení mezi ojetými kombíky vysloužil Mercedes W204, který se vyráběl od 2007 do 2014. Na vysoké úrovni dokázal převážet v nejlepším případě 1 500 litrů nákladu a přitom se na něj dalo spolehnout. Podle výsledků německé STK pokračuje pozitivní trend stuttgartské kvality. V praxi to znamená extrémní odolnost proti běžným vadám a také proti korozi. Častěji se objeví pochybení u zavěšení náprav nebo zaváhání okolo brzdového mechanismu, ovšem nic, co může znamenat ztrátu poháru pro vítěze.
Bleskovky
- Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024 - Lewis Hamilton asi pochopil kouzlo Maxe Verstappena, mezi velkými cenami začíná „smažit” počítačové hry
15.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 16:00
- MČR Flat Track: 20. dubna 2024 plochodrážní stadion ve Slaném včera 11:57
- Harley on Tour 2024: vyzkoušejte nové modely včera 10:45
- Pre Assen - na čele jsou Bulega, Montella a Mahendra včera 10:00
- Časový program Pirelli Dutch Round 16.4.2024
Nejnovější články
- Firma stvořila extrémní expediční auto, které přežije i apokalypsu, uvnitř přesto vypadá jako luxusní klub
před 11 hodinami - Jako nový skomíral ve stínu Škody Octavia, o to zajímavější je rodinný kombík Opelu jako ojetina
včera - Tohle je nejnovější Kalašnikov v prodeji. Je-li to zbraň, pak jedině na kolech, přesto zaostává za 73letým originálem
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Další přehmat Mercedesu. Mohl jednoduše vyřešit největší problém elektromobilů, rozhodl se ale hrdě trvat na svém
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva