Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Toto je 10 nejbezpečnějších luxusních aut podle náročných amerických testů
3.5.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Dražší „prémiová” auta jsou obecně bezpečnější, ale která z nich jsou úplně nejbezpečnější? Těchto deset luxusních vozů odolá autonehodám nejlépe.
Takzvaná prémiová auta jsou považována za bezpečnější, protože mají ve zvyku na trh přicházet s nejnovějšími technologiemi zmírňující vznik i následky nehody. Nejde jen o počet airbagů nebo pevný nárazník, ale čím dál častěji se inovují autonomní asistenti, kteří během jízdy monitorují okolí a předvídají za řidiče - například Mercedes třídy S sleduje i dění za vozem, upozorňuje příliš rychle se blížící řidiče a pokud „přestane věřit”, že za vámi jiné auto dobrzdí, připraví posádku na náraz zezadu. Tohle jsou věci, které by nehodám skutečně měly zabraňovat či jejich následky mírnit.
Jak ukázala analýza americké NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) ve spolupráci s pojišťovacím ústavem pro bezpečnost silničního provozu (IIHS), luxusní auta jsou skutečně bezpečnější a lépe si vedou jak v klasických nárazových zkouškách, tak při testech oněch asistenčních systémů. I mezi nimi ale pochopitelně existují rozdíly.
Dnes vám ukážeme desítku těch, která sítem prošla s úplně nejlepšími výsledky. Zajímavá je i pro nás, neboť naprostou většinu těchto aut koupíte i zde a testy IIHS jsou náročnější, než ty evropské od EuroNCAP. O reálně bezpečnosti vozu tedy vypovídají lépe. Co tedy vybrat, pokud vám jde především o to dojet pokud možno ve zdraví? Kompletní desítka následuje a my jen dodáme, že seřazena je abecedně - všechny tyto vozy dostaly nejlepší možné hodnocení.
10 nejbezpečnějších luxusních vozů podle IIHS a NHTSA
1. Acura RLX
Začneme výhradně americkou Acurou RLX, která je ekvivalentem u nás kdysi též prodávané Hondy Legend. Velký sedan v nejnovějším provedení kromě dalších funkcí umí detekovat chodce a samovolně mu uhne z cesty. Automobilka se chlubí, že nikdo jiný na světě takovou technologii do svých vozů nemontuje. Revoluční zařízení čerpá data z kamery a senzorů na přední části. Acura si pochopitelně dobře vedla i v nárazových testech, bez toho tu žádný model uspět nemohl.
2. Audi A3
Audi do menší A3 standardně dodává varování proti přednímu nárazu s automatickým brzděním v nízkých rychlostech. Vysokorychlostní autonomní brzdění je volitelný systém, stejně jako celá řada špičkových technologií za účelem odvrácení nebezpečí. Z celého seznamu je A3 jediný zástupce kompaktních aut.
3. Audi A4
Abecední seznam přináší hned druhé Audi v pořadí. Větší A4 znovu uspokojila nároky komisařů NHTSA a IIHS, hodnocení je totožné jako pro A3, i novější a větší model prošel nárazovými zkouškami bez jediného většího problému. Základní verze bez příplatkových systému pak sama dobrzdí před překážkou, pro stejné chování ve vyšších rychlostech je opět nutné připlatit.
4. Genesis G80
Sedan dříve označovaný názvem Hyundai Genesis nejen získal pochvalu ve všech provedených nárazových zkouškách, ale místo na výsluní zajistila mimo jiné standardní výstraha před nárazem, systémem automatického brzdění ve všech režimech jízdy, hlídání mrtvého úhlu nebo udržování v jízdních pruzích.
5. Genesis G90
Dříve Hyundai Equus je dnes Genesis G90. Luxusní divize Hyundai boduje navzdory všem nepřejícím pochybovačům. Kvality ověřily úspěšně zvládnuté zkoušky IIHS, sortiment preventivních systému je totožný s menší řadou G80.
6. Lexus ES
Středně velký Lexus je dlouhodobě kvalitní volbou mezi spolehlivostí a bezpečností. Model ES 350 získal uznání při nárazových zkouškách a reputaci potvrdil přítomností elektronických asistentů. Samozřejmostí je samočinné brzdění anebo udržování v jízdním pruhu. Vyšší specifikace umí hlídat prostor za vozem.
7. Lexus IS
Bojovník proti převaze BMW 3 vyniká přítomností široké palety funkcí proti nehodě. Lexus drží krok se všemi a sám začne v nouzi brzdit s doprovodem výstražného signálu, postará se o udržení auta mezi bílými lajnami a samozřejmě pohlídá mrtvé úhly. Některé funkce vychází levněji než u konkurenčního BMW pomalu končící generace F30, které v tomto hodnocení chybí.
8. Mercedes-Benz třídy E
Elegantní třída E obdržela nejvyšší hodnocení při nárazových zkouškách a je dodávána standardně s výstražnými systémy proti nepředvídatelným situacím. Mercedes je v čele vývoje nových prvků výbavy a dohled nad klidným průběhem cesty má vymodelovaný téměř k dokonalosti.
9. Volvo S60
Nebyl by to správný seznam bezpečných vozidel, kdyby chybělo Volvo. Loučící se model S60 je sportovnější sedan než by se dalo od Švédů očekávat, ale přesto si zachovává pověst nejbezpečnější značky se špičkovými hodnotami od IIHS a NHTSA doplněné o široký sortiment nejnovějších bezpečnostních opatření. Kamery a radary drží ochrannou ruku nad kolizí s lidmi či zvířaty kdekoliv a kdykoliv.
10. Volvo V60
Také od S60 odvozené kombi V60 splnilo všechny nezbytné nárazové testy, základní verze je pokaždé vybavena jak jinak než systémem automatického brzdění v nižší rychlosti, hlídáním jízdního pruhu, ikonou překážky v mrtvém bodu či hlídáním prostoru za automobilem.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- VW up! se vrátil ze záhrobí. Tohle je Geparda a není to aprílový žert, zadní kola nemá jen naoko
před hodinou - Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před 3 hodinami - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 4 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 6 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 03.29. 15:08 - mattonecz
- Fiat a vše kolem nich 03.29. 14:32 - pavproch
- Pneu koutek 03.29. 12:31 - abgx1
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 12:15 - Čičo
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan