Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Toto je 10 nejbezpečnějších luxusních aut podle náročných amerických testů
3.5.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Dražší „prémiová” auta jsou obecně bezpečnější, ale která z nich jsou úplně nejbezpečnější? Těchto deset luxusních vozů odolá autonehodám nejlépe.
Takzvaná prémiová auta jsou považována za bezpečnější, protože mají ve zvyku na trh přicházet s nejnovějšími technologiemi zmírňující vznik i následky nehody. Nejde jen o počet airbagů nebo pevný nárazník, ale čím dál častěji se inovují autonomní asistenti, kteří během jízdy monitorují okolí a předvídají za řidiče - například Mercedes třídy S sleduje i dění za vozem, upozorňuje příliš rychle se blížící řidiče a pokud „přestane věřit”, že za vámi jiné auto dobrzdí, připraví posádku na náraz zezadu. Tohle jsou věci, které by nehodám skutečně měly zabraňovat či jejich následky mírnit.
Jak ukázala analýza americké NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) ve spolupráci s pojišťovacím ústavem pro bezpečnost silničního provozu (IIHS), luxusní auta jsou skutečně bezpečnější a lépe si vedou jak v klasických nárazových zkouškách, tak při testech oněch asistenčních systémů. I mezi nimi ale pochopitelně existují rozdíly.
Dnes vám ukážeme desítku těch, která sítem prošla s úplně nejlepšími výsledky. Zajímavá je i pro nás, neboť naprostou většinu těchto aut koupíte i zde a testy IIHS jsou náročnější, než ty evropské od EuroNCAP. O reálně bezpečnosti vozu tedy vypovídají lépe. Co tedy vybrat, pokud vám jde především o to dojet pokud možno ve zdraví? Kompletní desítka následuje a my jen dodáme, že seřazena je abecedně - všechny tyto vozy dostaly nejlepší možné hodnocení.
10 nejbezpečnějších luxusních vozů podle IIHS a NHTSA
1. Acura RLX
Začneme výhradně americkou Acurou RLX, která je ekvivalentem u nás kdysi též prodávané Hondy Legend. Velký sedan v nejnovějším provedení kromě dalších funkcí umí detekovat chodce a samovolně mu uhne z cesty. Automobilka se chlubí, že nikdo jiný na světě takovou technologii do svých vozů nemontuje. Revoluční zařízení čerpá data z kamery a senzorů na přední části. Acura si pochopitelně dobře vedla i v nárazových testech, bez toho tu žádný model uspět nemohl.
2. Audi A3
Audi do menší A3 standardně dodává varování proti přednímu nárazu s automatickým brzděním v nízkých rychlostech. Vysokorychlostní autonomní brzdění je volitelný systém, stejně jako celá řada špičkových technologií za účelem odvrácení nebezpečí. Z celého seznamu je A3 jediný zástupce kompaktních aut.
3. Audi A4
Abecední seznam přináší hned druhé Audi v pořadí. Větší A4 znovu uspokojila nároky komisařů NHTSA a IIHS, hodnocení je totožné jako pro A3, i novější a větší model prošel nárazovými zkouškami bez jediného většího problému. Základní verze bez příplatkových systému pak sama dobrzdí před překážkou, pro stejné chování ve vyšších rychlostech je opět nutné připlatit.
4. Genesis G80
Sedan dříve označovaný názvem Hyundai Genesis nejen získal pochvalu ve všech provedených nárazových zkouškách, ale místo na výsluní zajistila mimo jiné standardní výstraha před nárazem, systémem automatického brzdění ve všech režimech jízdy, hlídání mrtvého úhlu nebo udržování v jízdních pruzích.
5. Genesis G90
Dříve Hyundai Equus je dnes Genesis G90. Luxusní divize Hyundai boduje navzdory všem nepřejícím pochybovačům. Kvality ověřily úspěšně zvládnuté zkoušky IIHS, sortiment preventivních systému je totožný s menší řadou G80.
6. Lexus ES
Středně velký Lexus je dlouhodobě kvalitní volbou mezi spolehlivostí a bezpečností. Model ES 350 získal uznání při nárazových zkouškách a reputaci potvrdil přítomností elektronických asistentů. Samozřejmostí je samočinné brzdění anebo udržování v jízdním pruhu. Vyšší specifikace umí hlídat prostor za vozem.
7. Lexus IS
Bojovník proti převaze BMW 3 vyniká přítomností široké palety funkcí proti nehodě. Lexus drží krok se všemi a sám začne v nouzi brzdit s doprovodem výstražného signálu, postará se o udržení auta mezi bílými lajnami a samozřejmě pohlídá mrtvé úhly. Některé funkce vychází levněji než u konkurenčního BMW pomalu končící generace F30, které v tomto hodnocení chybí.
8. Mercedes-Benz třídy E
Elegantní třída E obdržela nejvyšší hodnocení při nárazových zkouškách a je dodávána standardně s výstražnými systémy proti nepředvídatelným situacím. Mercedes je v čele vývoje nových prvků výbavy a dohled nad klidným průběhem cesty má vymodelovaný téměř k dokonalosti.
9. Volvo S60
Nebyl by to správný seznam bezpečných vozidel, kdyby chybělo Volvo. Loučící se model S60 je sportovnější sedan než by se dalo od Švédů očekávat, ale přesto si zachovává pověst nejbezpečnější značky se špičkovými hodnotami od IIHS a NHTSA doplněné o široký sortiment nejnovějších bezpečnostních opatření. Kamery a radary drží ochrannou ruku nad kolizí s lidmi či zvířaty kdekoliv a kdykoliv.
10. Volvo V60
Také od S60 odvozené kombi V60 splnilo všechny nezbytné nárazové testy, základní verze je pokaždé vybavena jak jinak než systémem automatického brzdění v nižší rychlosti, hlídáním jízdního pruhu, ikonou překážky v mrtvém bodu či hlídáním prostoru za automobilem.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 9 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Putinova limuzína dostala facelift, poprvé se ukáže světu při inauguraci staronového ruského prezidenta
20.3.2024 - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
20.3.2024 - Šéf Audi neví, kde mu hlava stojí. Po přehodnocení elektrických plánů znovu říká něco jiného, je ale připraven to zase změnit
20.3.2024 - Ani Lancia nečeká, že by s elektrickým Ypsilonem uspěla, rychle vytáhla o stovky tisíc levnější spalovací verzi
20.3.2024 - Od letošního 1. října už nesmíte používat zimní pneumatiky s označením M+S
20.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva