Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Toto jsou nejbezpečnější dostupné ojetiny pro rodinu. A ty nejlepší pro kohokoli
3.9.2018 | Mirek Mazal
Nejvíce bezpečná auta jsou obvykle ta nejnovější, ale co když si můžete dovolit jen ojeté? I mezi nimi lze vybrat ty nejbezpečnější kousky, i pokud chcete zvolit vyloženě rodinný vůz.
Bezpečnost je jedním z nejdůležitějších faktorů při výběru nového auta a v případě nákupu rodinného vozu se váha tohoto faktoru značně zvyšuje. Automobilkám se z toho hlediska daří produkovat stále kvalitnější automobily, nové modely stále více aktivně i pasivně hlídají bezpečí svých pasažérů, levné ale nejsou.
Vypomoci tak musí autobazary, které zásobují trh ojetými vozy. Bezpečnost hraje roli i zde, zvláště proto, že mezi kupujícími převažují právě privátní zákazníci. Pojišťovna Co-op Insurance ve spolupráci s výzkumníky z Thatcham Research se proto pokusila zanalyzovat nekonečný zástup ojetých aut různých značek, typů, motorizací a roků výroby a zvolila dvě skupiny nejbezpečnějších bazarových aut bez ohledu na třídu. V první jde o rodinné vozy, ve druhé zase auta, kde není potřeba brát tak velký ohled na děti - ne každý vůz bezpečný pro cestující vpředu je bezpečný pro spolujezdce vzadu a vice versa.
Kritéria pro nalezení nejbezpečnějších ojetin zahrnovala řadu faktorů. Cena vozu nesměla překročit 15 000 liber, tedy asi 434 000 Kč, což u nás bezpečně zahrne naprostou většinu bazarových koupí. Titulovaná auta potřebovala plný počet hvězdiček Euro NCAP a zvláštní pozornost byla věnována hodnocení bezpečnosti dětí při autonehodě. Vyhodnoceno bylo fungování airbagů a funkce dětské sedačky na zadních sedadlech. Rodiče se často ptají na bezpečnost kupovaného vozidla, říká Nick Ansley, ředitel pojišťovny Co-op. A níže předkládá rovnou několik odpovědí při zájmu o opravdu bezpečný vůz.
5 nejbezpečnějších ojetin roku 2018 pro rodiče s dětmi
1. Mazda CX-5
Japonská představa o tom, jak má vypadat bezpečné auto pro rodinu, se jmenuje Mazda CX-5. Ve výzkumu obsadila první místo, neboť představuje nejlepší kombinaci všech neznytných vlastností takového auta. Hodnoty Euro NCAP pro ochranu dospělých dosáhly na 95 procent a bezpečnost dětí 80 procent, karoserie typu SUV dává velkou šanci vyváznout bez zranění.
2. Volkswagen Touran
Kompaktní MPV na platformě MQB nabízí zvýšený prostor v kabině. Delší cesta je příjemná i s plně obsazeným vozidlem a šťastnému návratu nahrává i 88procentní ochraně dospělých a 89procentní ochraně dětí.
3. BMW 2 Active Tourer
Konkurent Mercedesu třídy B svého soka předčí minimálně v ochraně zdraví posádky. První BMW s pohonem přední nápravy podle oficiálních údajů brání dospělé uvnitř na 85 procent a děti o procento lépe. Ne zrovna typický, ani moc vzhledově povedený bavorák v tomto ohledu boduje.
4. Nissan Qashqai
Další SUV z Asie je tím nejžádanějším na světě. Druhá generace se prodává už pátým rokem, jedním z trumfů je bezpečí všech uvnitř. Ochrana rodičů podle standardizovaných nárazových testů splňuje kritéria na 88 procent, dětí jen o pět procent méně.
5. Toyota RAV-4
Skoro nesmrtelná Toyota předposlední série střeží dospělé na 89 procent a děti na 82 procent. Poslední typ ještě neprošel nárazovými testy, ale vzhledem k úspěchu předchůdce se nepočítá se zklamáním. S klidným svědomím lze doporučit rodinám jako hlavní vozidlo. Z pěti finalistů je RAV-4 třetím SUV.
10 nejbezpečnějších ojetých vozů roku 2018 pro kohokoli
1. Volvo V40
Není překvapením, že zlatý pohár putuje do Volva. Jeho automobily jsou dlouhodobě na špici bezpečnosti, model V40 navíc s bezpečnostními příplatky nedal nikomu šanci. Všechny výstrahy, monitory, čidla a protikolizní opatření dávají smysl. Dospělí cestující mají za ochranu 98 procent, děti 75 procent.
2. Honda Civic
Netradičně tvarovaný Civic obsadil pod drobnohledem výzkumníků celkové druhé místo. Slušné umístění je možné slavit, protože za japonským strojem přezdívaným také UFO zůstaly dražší modely. Pětidveřový hatchback v laboratoři nasbíral 92 procent při ochraně posádky a 75 procent v dozoru nad bezpečím potomků.
3. Hyundai i30
Není nutné skrývat překvapení a pogratulovat. Další úspěch některými Čechy neoblíbeného Hyundai si připisuje i30, která za sebou nechala mnohem dražší a obletovanější soupeře. Zkoušky NCAPu dospělým osobám přisoudily 88 procentní výsledek a 84 procentní hodnocení pro děti v rámci nárazových testů.
4. BMW 2 Active Tourer
A je tu znovu mnichovský krtek, který si své renomé mezi bezpečnými auty vydobyl i bez ohledu na obsazení. Vysoké MPV nezapadající do bohaté historie BMW možná odrazuje tradiční zákazníky, ale svými výsledky teoreticky může přilákat nové zájemce o prostorné auto s vysokou mírou bezpečnosti.
5. Mazda 3
Rodinný hatchback uzmul druhou chvíli slávy pro Mazdu. Prezentuje se nejen designovým jazykem Kodo nebo atmosférickými motory, ale také slušnou výdrží v případě nehody. Britové to vidí na páté místo, organizace Euro NCAP ochraně dospělých dala 93 procent a dětem v sedačkách 86 procent.
6. Volkswagen Golf
Nevtíravý Volkswagen je ve všem dobrý, třebaže v máločem exceluje. Vyvážené vlastnosti z něho dělají racionální volbu, a pokud se kupec vyhne emocionálnímu rozhodování a v bazaru si vybere Golf, dostane kvalitní auto i s dobrou bezpečností. V řeči čísel to znamená 94 procent pro ochranu dospělých uvnitř kabiny a 89 procent pro ochranu dětí.
7. Kia Rio
Sedmičku mezi nejbezpečnějšími vozy letošního roku obsadili Korejci s Kiou Rio. Podbízení nízkou cenou není vykoupeno horšími následky při střetu s překážkou. Tato kombinace by mohla zaujmout dost zákazníků, kteří mají hluboko do kapsy. Dospělí lidé se mohou spolehnout na 93procentní bezpečí a mladší ročníky na 84procentní ochranu dle metodiky NCAP.
8. Nissan Qashqai
Opakování je matka moudrosti a Qashqai není déjà-vu, nýbrž úspěšné SUV dvakrát zmíněné v tomto souhrnu. Bestseller dvojitým úspěchem korunuje svoje působení na trhu již dvanáctým rokem. První model Nissanu s kořeny v Evropě se povedl a doporučení Britů má i zde.
9. Nissan Pulsar
Zmenšenina vychváleného Qashqai znamenala návrat Nissanu do vysoce konkurenčního segmentu kompaktních hatchbacků. Nyní se může chlubit umístěním mezi top 10 bezpečných automobilů. Jistě vhodný argument na misce vah při možném rozmýšlení před branami autobazaru. Celkem 84 procent pro dospělé a 81 procent pro děti ukázaly crash testy.
10. Opel Astra
Nová Astra se proti svým předchozím variantám zlepšila jízdně. Pokrok zaznamenaly i bezpečnostní prvky (86 procent ochrana pro dospělé, 84 procent pro děti). Britský výzkumný institut zařadil Astru na desátou příčku, která je možná na konci, ale jen v rámci nejbezpečnějších dostupných ojetin roku 2018. A mezi ty se naprostá většina aut vůbec nedostala.
Zdroj: Thatcham Research
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda