Toto jsou nejméně (a nejvíce) spolehlivá auta dneška. A jak se vyvarovat šmejdu?

Consumer Reports odhalil své statistiky spolehlivosti aut za rok 2016. Můžeme vám tak ukázat přehledy spolehlivosti značek, modelů i pár dobrých rad.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Toto jsou nejméně (a nejvíce) spolehlivá auta dneška. A jak se vyvarovat šmejdu?

25.10.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Toto jsou nejméně (a nejvíce) spolehlivá auta dneška. A jak se vyvarovat šmejdu?

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Consumer Reports odhalil své statistiky spolehlivosti aut za rok 2016. Můžeme vám tak ukázat přehledy spolehlivosti značek, modelů i pár dobrých rad.

A konečně, podívejme se na dvě pětice nejlepších a nejhorších aut v USA podle Consumer Reports. Organizace původně zveřejnila deset a deset kusů, ovšem v tomto případě jsme, na rozdíl od doporučených a nedoporučených aut na první stránce, vybrali jen ta auta, která se dají oficiálně koupit v České republice nebo aspoň v Evropě. Toto jsou ona.

5 nejméně spolehlivých aut

Fiat 500L

Mini-MPV Fiatu je prostorné a jisté v zatáčkách, ale pozice za volantem je nepříjemná, automatizovaná převodovka je nespolehlivá, elektrické vybavení také a i palubní elektronika má svou vlastní hlavu. Velké procento majitelů údajně koupě lituje.

Toto jsou nejméně (a nejvíce) spolehlivá auta dneška. A jak se vyvarovat šmejdu? - 16 - Fiat 500L oficialni nove 15Toto jsou nejméně (a nejvíce) spolehlivá auta dneška. A jak se vyvarovat šmejdu? - 17 - Fiat 500L oficialni nove 31Toto jsou nejméně (a nejvíce) spolehlivá auta dneška. A jak se vyvarovat šmejdu? - 18 - Fiat 500L oficialni nove 39

Ford Fiesta

Plusem Fiesty je dobrý podvozek, dobré dílenské zpracování a tichá kabina, ale na zadních sedadlech je málo místa a robotizovaný manuál řadí hrubě a nechává příliš prokluzovat spojku. Fiestě nejsou cizí ani různé pazvuky a elektrické vybavení může stávkovat.

Toto jsou nejméně (a nejvíce) spolehlivá auta dneška. A jak se vyvarovat šmejdu? - 19 - Ford Fiesta 2015 maly facelift 01Toto jsou nejméně (a nejvíce) spolehlivá auta dneška. A jak se vyvarovat šmejdu? - 20 - Ford Fiesta 2015 maly facelift 03Toto jsou nejméně (a nejvíce) spolehlivá auta dneška. A jak se vyvarovat šmejdu? - 21 - Ford Fiesta 2015 maly facelift 04

Tesla Model X

V ČR Tesla prodejnu nemá, ale např. ve Vídni, Linci a Drážďanech ano a to je opravdu blízko, takže ji sem počítáme také. Její hlavní problémy jsou nasnadě, automobilová média se o nich zmiňují nezřídka - složité křídlové dveře, zámky, elektronika a elektrické vybavení a klimatizace. Model X je sice rychlý, ale není tak komfortní jako Model S a v praktičnosti za ostatními SUV zaostává. Důvodem je jednak tvar střechy a jednak fakt, že se druhá řada sedadel nedá skládat.

Toto jsou nejméně (a nejvíce) spolehlivá auta dneška. A jak se vyvarovat šmejdu? - 22 - Tesla Model X 2016 seriova oficialni prvni 04Toto jsou nejméně (a nejvíce) spolehlivá auta dneška. A jak se vyvarovat šmejdu? - 23 - Tesla Model X 2016 seriova oficialni prvni 07Toto jsou nejméně (a nejvíce) spolehlivá auta dneška. A jak se vyvarovat šmejdu? - 24 - Tesla Model X 2016 seriova oficialni prvni 10

Jeep Renegade

Drsnější sourozenec Fiatu 500Xproblémy se stabilitou a špatné hodnocení spolehlivosti mu jistě nepomáhá. Devítistupňový automat je hrubý a reaguje pomalu, vůz s motorem 2,4 Tigershark na volnoběh vibruje a brzdový pedál je přehnaně citlivý. Závady se objevují v pohonném ústrojí, elektrické výbavě a v infotainmentu.

Toto jsou nejméně (a nejvíce) spolehlivá auta dneška. A jak se vyvarovat šmejdu? - 25 - 2015 jeep renegade eu nove foto 006aToto jsou nejméně (a nejvíce) spolehlivá auta dneška. A jak se vyvarovat šmejdu? - 26 - 2015 jeep renegade eu nove foto 006Toto jsou nejméně (a nejvíce) spolehlivá auta dneška. A jak se vyvarovat šmejdu? - 27 - 2015 jeep renegade eu nove foto 030

Ford Focus

Focus má dobrý podvozek - podle CR, podle nás to s ním jde od desíti k pěti - a jeho kabina je kvalitní a tichá, ovšem úzká. Problémy tu působí robotizovaná manuální převodovka, která neumí řadit hladce a se kterou pohonné ústrojí vibruje.

Toto jsou nejméně (a nejvíce) spolehlivá auta dneška. A jak se vyvarovat šmejdu? - 28 - ford focus spolehCR2016 01Toto jsou nejméně (a nejvíce) spolehlivá auta dneška. A jak se vyvarovat šmejdu? - 29 - ford focus spolehCR2016 02Toto jsou nejméně (a nejvíce) spolehlivá auta dneška. A jak se vyvarovat šmejdu? - 30 - ford focus spolehCR2016 03

5 nejspolehlivějších aut

Toyota Prius

Pokud je Prius na špici překvapením, pravděpodobně nesledujete americké statistiky spolehlivosti. Tenhle hybrid najíždí běžně statisíce mil a poruchám se vyhýbá. Nová generace má oproti té předešlé nezávislé zavěšení zadních kol a na silnici to je poznat lepší ovladatelností. Spotřeba se při testu dostala na 4,5 litru benzínu na 100 km.

Toto jsou nejméně (a nejvíce) spolehlivá auta dneška. A jak se vyvarovat šmejdu? - 31 - Toyota Prius 2016 prvni oficialni EU verze 01Toto jsou nejméně (a nejvíce) spolehlivá auta dneška. A jak se vyvarovat šmejdu? - 32 - Toyota Prius 2016 prvni oficialni EU verze 19Toto jsou nejméně (a nejvíce) spolehlivá auta dneška. A jak se vyvarovat šmejdu? - 33 - Toyota Prius 2016 prvni oficialni EU verze 24

Lexus CT 200h

Hybridní hatchback Lexusu má techniku Priusu minulé generace, toho, který najíždí ony statisíce mil zmíněné výše. Kabina je dobře poskládaná a pro rok 2016 dostal model CT pár novinek, které zlepšily komfort a hluk v kabině. Spotřeba není s 5,9 litry na sto zas tak špičková a výhled dozadu není dobrý, ale to člověka napadne už při pohledu na C-sloupky.

Toto jsou nejméně (a nejvíce) spolehlivá auta dneška. A jak se vyvarovat šmejdu? - 34 - lexus ct200h facelift do zenevy 10Toto jsou nejméně (a nejvíce) spolehlivá auta dneška. A jak se vyvarovat šmejdu? - 35 - lexus ct200h facelift do zenevy 14Toto jsou nejméně (a nejvíce) spolehlivá auta dneška. A jak se vyvarovat šmejdu? - 36 - lexus ct200h facelift do zenevy 25

Infiniti Q70

Testovaný 3,7l šestiválec byl velmi schopný, řízení bylo komunikativní, kvalita interiéru byla výborná, na zadních sedadlech je spousta místa a ovladače se snadno používají. K mínusům patří hluk ve vysokých otáčkách motoru. Q70 není nejmladší, ale stále má co nabídnout.

Toto jsou nejméně (a nejvíce) spolehlivá auta dneška. A jak se vyvarovat šmejdu? - 37 - Infiniti Q70 EU verze prvni sada 02Toto jsou nejméně (a nejvíce) spolehlivá auta dneška. A jak se vyvarovat šmejdu? - 38 - Infiniti Q70 EU verze prvni sada perexToto jsou nejméně (a nejvíce) spolehlivá auta dneška. A jak se vyvarovat šmejdu? - 39 - Infiniti Q70 EU verze prvni sada 06

Audi Q3

Nejmenší crossover značky Audi byl testován s dvousetkoňovým čtyřválcem. Kabina byla na pohled jednoduchá, ale kvalitní. Nedostávalo se ovšem prostoru, a to vepředu ani vzadu, a ovládání některých prvků vozu člověku přijde zpočátku chaotické.

Toto jsou nejméně (a nejvíce) spolehlivá auta dneška. A jak se vyvarovat šmejdu? - 40 - Audi Q3 2016 facelift prvni sada 09Toto jsou nejméně (a nejvíce) spolehlivá auta dneška. A jak se vyvarovat šmejdu? - 41 - Audi Q3 2016 facelift prvni sada 14Toto jsou nejméně (a nejvíce) spolehlivá auta dneška. A jak se vyvarovat šmejdu? - 42 - Audi Q3 2016 facelift prvni sada 19

Mercedes-Benz GLC

Pokud máte v označení Mercedesů dodnes zmatek, napovíme, že GLC se kdysi jmenovalo GLK a je založené na současné třídě C. Zvětšilo se, takže nabídne víc místa na zadních sedačkách, ale pořád tam není prostoru na rozdávání. Benzínový dvoulitr o 244 PS, který v ČR v nabídce není, má dost výkonu a devítistupňová automatická převodovka funguje dobře.

Toto jsou nejméně (a nejvíce) spolehlivá auta dneška. A jak se vyvarovat šmejdu? - 43 - Mercedes-Benz GLC 2016 prvni oficialni sada 15Toto jsou nejméně (a nejvíce) spolehlivá auta dneška. A jak se vyvarovat šmejdu? - 44 - Mercedes-Benz GLC 2016 prvni oficialni sada 18Toto jsou nejméně (a nejvíce) spolehlivá auta dneška. A jak se vyvarovat šmejdu? - 45 - Mercedes-Benz GLC 2016 prvni oficialni sada 21

Zdroj: Consumer Reports

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.