Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Toto jsou nejméně (a nejvíce) spolehlivá auta dneška. A jak se vyvarovat šmejdu?
25.10.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Consumer Reports odhalil své statistiky spolehlivosti aut za rok 2016. Můžeme vám tak ukázat přehledy spolehlivosti značek, modelů i pár dobrých rad.
Přehled kapitol
Když si člověk kupuje nové auto, může se podívat na jeho design, může se posadit dovnitř, může se s ním projet a zjistit, jak se mu řídí. Něco podobného, ač trochu víc do hloubky, můžeme s některými auty udělat my, novináři; při běžné předváděcí jízdě člověk např. nenajede stovky kilometrů nebo nemá čas si půl dne hrát s infotainmentem. Pokud se při předváděcí jízdě nebo při novinářském testu něco na autě pokazí, je to opravdu špatně, ovšem to se stává ojediněle.
Spolehlivost aut ukážou spíš různé statistiky. Bývá jich víc, zmiňme např. německé TÜV Report a statistiku odtahovky ADACu. Ve Spojených státech sbírá ohromné množství dat organizace Consumer Reports. Zprávu o spolehlivosti aut z tohoto zdroje jsme tu měli loni i předloni - a nyní se podívejme na nová data, která zahrnují i auta modelových let 2016 a někdy také 2017.
Consumer Reports pro tento rok vyrobila statistiku z dat o celkem půlmilionu aut. Bylo mezi nimi 300 modelů z let 2000 až 2016 a také pár prvních aut modelového roku 2017, který se v USA už nějakou dobu prodává. Zkoumaný vzorek je tedy skutečně ohromný. Výsledky jednotlivých značek najdete na další stránce a několik nejhorších a nejlepších modelů, i s důvody, proč tomu tak je, na té poslední. Začneme ale trochu jinde
Auta s očekávanou lepší a horší spolehlivostí
Američané hned zkraje své studie zmiňují několik aut, která nově doporučují spotřebitelům, a několik jiných, která podle nejnovějších dat již doporučeníhodná nejsou. Jedná se o předpoklady na modelový rok 2017, které vycházejí z dat za poslední tři modelové roky, není to tedy jistota, ale jakýsi kvalifikovaný odhad. Hvězdička označuje auta, jejichž předpoklady jsou založeny na datech za kratší období.
Modely s lepšící se spolehlivostí, nově doporučované
BMW i3
BMW X5
Cadillac XTS*
Chevrolet Camaro*
Chevrolet Corvette
Chevrolet Cruze*
Chrysler 300
Ford Escape/Kuga
Hyundai Santa Fe
Mercedes-Benz GLC*
Porsche Macan
Tesla Model S
Model S si polepšil a doporučovaný na základě své spolehlivosti opět je
Modely s horší spolehlivostí, již nedoporučované
Audi A3
Chevrolet Volt
Dodge Durango
Ford F-150
Honda Civic*
Lincoln MKX*
Mini Cooper
Subaru WRX/WRX STi
Volkswagen Golf GTI
Volkswagen Jetta
Volkswagen Passat
Mini Cooper se naopak vydal opačným směrem a doporučení ztratil
Pochopitelně, ne všechna tahle auta se prodávají v Evropě a např. evropské verze Civicu a Passatu jsou od těch amerických dost odlišné. Takový Golf GTI je ale všude stejný, stejně jako Porsche Macan nebo Chevrolet Corvette, a v případě, že byste si chtěli nechat dovézt zbrusu nový Ford F-150, tyto informace se mohou hodit.
Jak se vyvarovat šmejdu?
Chcete-li vybrat spolehlivé auto, Consumer Reports přináší několik rad, abyste nezvolili černou ovci nabídky.
Tou první je, že není vhodné kupovat auta jen podle značky, tedy nepředpokládat, že když určitá automobilka dělá obvyklé spolehlivá auta, automaticky to platí i o všech ostatních. Třeba Infiniti Q70 má špičkové skóre 91 ze sta, ale crossover QX60 získal jen 33 bodů. A taková značka Audi, která je mezi pěti nejlepšími, je tažena dolů podprůměrným modelem A3.
Druhým bodem je, že je vhodné počkat rok nebo dva, chcete-li koupit novou generaci nějakého auta. Může se stát, že se automobilce něco nepovede hned napoprvé, ale během roku to spraví. Platí to i pro jinak neprůstřelné značky - pick-up Toyota Tacoma aktuální generace byl např. ve svém prvním roce nespolehlivý a u Fordu Escape, u nás prodávaného jako Kuga, trvalo po faceliftu údajně dokonce tři roky, než se dostal na průměrnou spolehlivost.
Třetí radou budiž v podstatě otřepané „co tam není, nemůže se pokazit”. Větší složitost některých systémů znamená jejich potenciální náchylnost k poruchám. Platí to např. u Fordu - infotainmenty MyFord Touch a odvozený MyLincoln Touch jsou problematické, stejně jako robotizovaný manuál u modelů Focus a Fiesta. Podobné problémy mají i některé modely Hondy a sesterské Acury.
Infiniti Q70 je na tom výborně
Naopak crossoveru QX60 radí Američané se vyhnout. Je to ale jen jeden případ z mnoha
Následující >1 / 3
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejčtenější články
- Asi nejpovedenější čínský soupeř Škody Octavia se ukázal v novém, při cenách od 350 tisíc Kč to bude megahit
27.2.2024 - Skoro polovina majitelů elektromobilů zvažuje návrat ke spalovacím autům, říká studie, spokojenost s nabíjením dál klesá
28.2.2024 - Auto roku 1988, legendární Peugeot 405 definitivně končí. Do poslední chvíle prodejně válel i díky pohádkovým cenám
28.2.2024 - Toyota ukázala nové řešení, které má zachránit spalovací motory, vzduch od CO2 dokonce čistí
28.2.2024 - Ruská Volha se skutečně vrátí, toto bude její první nový model
28.2.2024
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 03.29. 14:32 - pavproch
- Pneu koutek 03.29. 12:31 - abgx1
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 12:15 - Čičo
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1