Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Toto jsou nejvíce a nejméně spolehlivá auta podle J.D. Power. Nastal překvapivý obrat
15.2.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Spolehlivost aut v posledních letech neustále klesala, což se s ohledem na jejich složitost dalo chápat. Teď je ale prý ta nejlepší doba na koupi jakéhokoli vozu.
Nejspíše každého zajímá, jak moc bude ten či onen vůz spolehlivý. I proto jde o jedno z témat, které je mezi motoristy probíráno každou chvíli, z diskuzí s pár konkrétními lidmi se toho ale mnoho nedozvíte. Nejde tu přitom ani tak o to, že ne každému lze věřit, ať už své auto chválí a nebo haní, potíž je spíše v tom, že z jediné zkušenosti si nelze udělat rozumný obrázek. Však i mezi exempláři toho nejspolehlivějšího auta světa se najde „černá ovce”, která spolehlivá nebude. A naopak.
Že více hlav více ví, naštěstí pořád platí. Pokud tedy značná skupina majitelů odsoudí tu či onu záležitost, je již velmi pravděpodobné, že skutečně jde o zásadní problém, který vlastnictví vozu ztěžuje. Pokud je navíc taková záležitost spojena s více modely téže automobilky, je víceméně jisté, že takový výrobce nemůže počítat s nekonečnou věrností zákazníků. A právě proto se studie jako Vehicle Dependability Study (VDS), za níž stojí společnost J.D. Power, těší takové vážnosti.
My se stejně jako loni či předloni na spolehlivost nových aut zadíváme i letos, ještě před zveřejněním výsledků ale musíme probrat zákulisí. Výsledky jsou založeny na odpovědi 36 896 lidí, což je nejvyšší počet za poslední tři roky. Společnost J.D. Power přitom v průběhu října až listopadu zkoumala, kterak jsou se svými aktuálně tříletými vozy spokojeni jejich původní vlastníci. Tedy ti, kteří si je pořídili v roce 2015. Jejich názor je vyjádřen počtem problémů na sto vozů (PP100).
Studie se zaměřila na 177 nejčastějších nešvarů, jež byly rozděleny do 8 kategorií. Čím nižšího skóre daná auta dosáhla, tím větší je spokojenost zákazníků s nimi. Překvapivé přitom je, že meziročně došlo ke zlepšení o 9 %. Jde tak o první posun k lepšímu od roku 2013, což ocenil i Dave Sargent, viceprezident společnosti J.D. Power pro automobilovou sekci. Dle něj výsledky naznačují, že nyní je ta nejlepší doba na koupi vozu - nového i ojetého.
Králem mezi automobilkami se letos stal - stejně jako v předchozích šesti letech - Lexus. Jeho modely přitom ovládly i čtyři z celkově devatenácti segmentů
Pozor na hlasové ovládání
Společnost J.D. Power přitom v rámci letošní studie došla k několika klíčovým poznatkům. Tím nejzásadnějším je skutečnost, že kategorie Audio/Komunikace/Zábava/Navigace i nadále patří mezi ty nejvíce kritizované. Zákazníci přitom mají problém hlavně s hlasovým ovládáním (9,3 PP100) a konektivitou Bluetooth (7,7 PP100). Pokud tedy značky chtějí ještě dále navýšit registrace a zlepšit svou reputaci, musí zapracovat především na této oblasti.
S výše zmíněnou kategorií souvisí i další poznatek. Obecně se auta stávají počítači na kolech bez ohledu na cenu, kterou za ně zaplatíte. I proto se masoví výrobci přibližují prémiovým, neboť všeobecně dosáhli hodnocení 143 PP100. Jsou tedy jen o sedm bodů za prestižními značkami (136 PP100) a pouze o jediný za průměrem celého odvětví (142 PP100).
Pro Kiu je letošní umístění v žebříčku VDS historickým úspěchem, značka totiž skončila na celkově pátém místě. Rio přitom zvítězilo mezi malými vozy
Zlepšení na všech frontách
S ohledem na avizované 9procentní zlepšení celého odvětví asi nepřekvapí, že posun k lepšímu je spojen prakticky s každou značkou, jež se v žebříčku objevila. Platí to dokonce i o Lexusu, který si připsal již sedmé vítězství v řadě. Letos jej dosáhl se skóre 99 PP100, automobilka se tak jako jediná dostala pod hraniční stovku. To představuje meziroční zlepšení o 11 bodů, oproti roku 2016 (95 PP100) je však na tom Lexus o trochu hůře.
Druhé místo patří stejně jako v předchozích letech Porsche, přičemž i tato automobilka se vůči loňsku zlepšila a oproti předloňsku zhoršila. Zcela nezpochybnitelný růst vůči všem dosavadním výsledkům má ovšem za sebou Infiniti, které se z loňské 29. příčky vyšvihlo na letošní čtvrtou. Pro Kiu je pak páté místo nejlepším v rámci studie VDS, která se letos pořádala již po devětadvacáté.
Nejlepšího hodnocení v historii dosáhly i Nissan a Dodge, přičemž Japonci za sebou dokonce mají meziroční zlepšení o 37 PP100. Rázem se tak dostali do nadprůměru, což však o Američanech říci nemůžeme. Poněkud rozporuplně pak lze vnímat výsledek Fiatu. I tato značka má za sebou meziroční zlepšení, dokonce o extrémních 106 PP100. Avšak i přesto stále okupuje spodní patra žebříčku, jenž uzavírá Land Rover a Chrysler.
Nejspolehlivější značky vozů dle J.D. Power VDS 2018
Lexus a Toyota vládnou všem
S ohledem na vítězství Lexusu mezi automobilkami asi nepřekvapí, že tato značka často bodovala také mezi jednotlivými modely. V tomto ohledu má na svém kontě čtyři dílčí vítězství (CT, ES, GS, RX), čímž je vyrovnán počin Chevroletu (Equinox, Malibu, Traverse, Silverado). Ovšem Lexus spadá pod Toyotu, která kontruje dalšími dvěma zlatými vavřiny (Prius, Tacoma), zatímco koncern General Motor může odpovědět jen jedním prvenstvím Buicku LaCrosse.
Toyota Motor Corporation je tedy králem i mezi jednotlivci, z 19 segmentů jich celkově ovládla šest. Kromě toho se na pódium dostaly i další modely tohoto japonského konglomerátu, což ostatně lze říci také o Chevroletu. Sázkou na vozy těchto dvou značek tedy evidentně neuděláte chybu, alespoň dle amerických majitelů. Ti dále ocenili i Audi Q3, které je vůbec jediným vozem v žebříčku, jež vyhrálo cenu za rok, ve kterém bylo představeno.
Nejspolehlivější osobní vozy dle třídy
Nejspolehlivější pick-upy, MPV, SUV a crossvery dle třídy
Audi Q3 bylo představeno v roce 2015, tedy přesně v tom období, na které se společnost J.D. Power v rámci nejnovější studie VDS zaměřila. Přesto vyhrálo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 2 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 5 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejčtenější články
- Nizozemská elektrická síť už kolabuje, operátor nařídí vypnutí dobíjecích stanic elektromobilů pro miliony lidí od 16 do 21 hod.
27.2.2024 - Zakázaná reklama na ostrý VW T-Roc vás donutí dlouze přemýšlet nad soudností těch, kteří nám dnes vládnou
27.2.2024 - Nový offroad britského miliardáře postrádá špetku invence. Kdyby si říkal Fosilier, byla by s ním aspoň legrace
27.2.2024 - Nový čínský konkurent Škody Fabia pro Evropu vypadá jako promeškaná šance, i když cenově pořád může překvapit
27.2.2024 - Novinář popsal rok ježdění s ojetou Alfou Romeo a proč problematický vůz dál toleruje ve svém životě
27.2.2024
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 17:16 - HondaMan
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 16:42 - Honza z Krumlova
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 13:54 - Předseda
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 03:30 - brnenska.odchytova