Tady jsou aktuálně nejvýhodnější koupě mezi mladými ojetinami do 250 tisíc Kč

S 250 tisíci v kapse si můžete vybírat z jen pár let starých obyčejných aut nebo jít po jen o málo starší „prémiovce”. Toto jsou teď nejvýhodnější koupě.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Tady jsou aktuálně nejvýhodnější koupě mezi mladými ojetinami do 250 tisíc Kč

13.6.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Tady jsou aktuálně nejvýhodnější koupě mezi mladými ojetinami do 250 tisíc Kč

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

S 250 tisíci v kapse si můžete vybírat z jen pár let starých obyčejných aut nebo jít po jen o málo starší „prémiovce”. Toto jsou teď nejvýhodnější koupě.

Hledání nejlepšího ojetého auta v rámci určitého rozpočtu je leckdy dost náročný a zdlouhavý proces, zejména pokud si nejste jisti, co skutečně chcete. Máte-li zájem o relativně normální auto, které bude co nejnovější a přijde vás na relativně nejmenší peníze, může při výběru ideálního stroje pomoci statistika německého agregátoru bazarových nabídek Auto Uncle.

S jeho daty pracujeme pravidelně, a tak jsme tu nedávno měli třeba statistiku dokumentující, které ojetiny „letí” a které v bazarech zůstávají dlouho. Ta dnešní ukazuje, u kterých ojetin se zrovna ceny pohybují nejníže ve srovnání s tím, kde by měly být vzhledem ke své třídě, typu, stáří a dřívějším odhadům budoucí hodnoty. Auto Uncle hodnotí cenu puntíčky od jednoho do pěti - pět je dobrá cena na daný vůz, jedna značí příliš vysokou cenu.

Statistika níže ukazuje, jaký podíl aut daného modelu v nabídce je hodnoceno čtyřmi nebo pěti puntíky, tedy jaký má „Dobrou cenu”, resp. „Skvělou cenu”. A Auto Uncle je relevantní zdroj i pro nás - aktuálně agreguje 6,3 milionu inzerátů z celkem 1 903 webů zabývajících se inzercí ojetých aut po celé v Evropě, takže tu opravdu najdete skoro všechno.

Výběry níže mají dvě omezení - že cena auta do 10 tisíc Eur, tedy zhruba 260 tisíc korun (my používáme „kulatější” hranici 250 tisíc Kč proto, že jen u jednoho vozu se průměrná cena dostala lehce přes ní), a že daného modelu musí být v nabídce alespoň 100 kusů. Na prvních místech jsou auta, jejichž podíl „skvělé” a „dobré” ceny je největší, tj. mezi jejichž nabídkami dnes nejobvykleji narazíte na výhodné koupě.

Byly sem zahrnuty jen mladé ojetiny, máme tu tedy auta v kategoriích tří-, pěti- a sedmiletého stáří, tedy modelových let 2014, 2012 a 2010. To jsou veskrze moderní vozy, se kterými se setkáváme denně. Absolutním vítězem je sedmileté BMW 320, u kterého je průměrná cena 239 tisíc korun a průměrný kilometrový proběh 198 tisíc km; na jeho 77 % cenově výhodných nabídek nemá nic jiného.

Tato statistika pochopitelně zohledňuje jen modelový rok, kilometrový proběh, motor, karoserii, převodovku a výbava. Skutečný stav auta zkoumat z podstaty nemůže, dá se ale očekávat, že u aut podobného stáří a nájezdu bude v rámci většího vzorku vozů (a ten je tu podmínkou) podobný. Toto je zkrátka jen rozcestník pomáhající při rozhodnutí, kterým směrem se při výběru toho správného auta vydat - zkoumání kvality vybraného exempláře už je zkrátka na vás...

Nejlepší nabídky ojetin do 3 let stáří

Chcete-li relativně nové auto s cenou do 250 tisíc Kč, bude nutné se omezit maximálně na nižší střední třídu, pochopitelně. Vítězem je VW Caddy, ovšem to je dodávka a také u ní vidíme druhý největší průměrný kilometrový proběh. Pokud právě dodávku hledáte, může být lepší volbou Kangoo, které za nižší průměrnou cenu nabídne poloviční najeté kilometry, ovšem také je náročnější najít opravdu dobrou cenu.

Mezi výhodnými nabídkami vidíme i poslední Ford Focus, který ze zřejmých důvodů nepatří mezi nejvyhledávanější ojetiny, a je tu také Opel Astra předchozí generace, který po příchodu té nové zamířil s cenou dolů. U obou aut je ale nutné počítat v této cenové hladině s vyšším nájezdem. Škoda Rapid Spaceback, která se též nestala takovým trhákem, jakým měla být, je tu na 6. místě s poznání nižší průměrnou kilometráží.


Tady jsou aktuálně nejvýhodnější koupě mezi mladými ojetinami do 250 tisíc Kč - 1 - nejnabiAU tab 01

Tady jsou aktuálně nejvýhodnější koupě mezi mladými ojetinami do 250 tisíc Kč - 2 - Test Opel Astra ST 2013 20 CDTI BiTurbo 001Tady jsou aktuálně nejvýhodnější koupě mezi mladými ojetinami do 250 tisíc Kč - 3 - Test Opel Astra ST 2013 20 CDTI BiTurbo 003Tady jsou aktuálně nejvýhodnější koupě mezi mladými ojetinami do 250 tisíc Kč - 4 - Test Opel Astra ST 2013 20 CDTI BiTurbo 054
Předchozí generace Opelu Astra je aktuálně jednou z nejvýhodnějších nabídek mezi nejmladšími ojetinami do tří let stáří, i jako kombi

Nejlepší nabídky ojetin do 5 let stáří

U čtyř- a pětiletých aut nacházíme už docela velké stroje, a to i rovnou na prvním místě - Opel Insignia Sports Tourer má prý v 55 % případů „Skvělou” nebo „Dobrou” cenu. Na třetím místě, už s menšinovým poměrem nejlepšího hodnocení ceny, je Škoda Octavia třetí generace před faceliftem, kterou cenově dolů posílá právě nedávná modernizace. Také u ní je ale třeba se spokojit s relativně vysokým nájezdem, pakliže cena nemá překročit čtvrt milionu.

Výběr tu je docela široký i z hlediska tříd, takže mezi favority najdeme třeba i předchozí VW Passat, opět ale dost ojetý. Chcete-li málo jeté, praktické auto v této cenové hladině, nabízí se Kia Venga.

Tady jsou aktuálně nejvýhodnější koupě mezi mladými ojetinami do 250 tisíc Kč - 5 - nejnabiAU tab 02

Tady jsou aktuálně nejvýhodnější koupě mezi mladými ojetinami do 250 tisíc Kč - 6 - Test Skoda Octavia III 2013 prvni 20 TDI 005Tady jsou aktuálně nejvýhodnější koupě mezi mladými ojetinami do 250 tisíc Kč - 7 - Test Skoda Octavia III 2013 prvni 20 TDI 017Tady jsou aktuálně nejvýhodnější koupě mezi mladými ojetinami do 250 tisíc Kč - 8 - Test Skoda Octavia III 2013 prvni 20 TDI 048
Pokud se spokojíte s vyšším nájezdem, lze výhodně koupit i třetí generaci Škody Octavia před nedávným faceliftem

Nejlepší nabídky ojetin do 7 let stáří

Kategorii nejstarších aut dominují dvě BMW - již zmíněná 320 ve všech variantách a také 318. Je to dáno jejich vysokou popularitou mezi kupujícími nových aut (hlavně v Německu platí BMW 318d či 320d za něco podobného, jako u nás Škoda Octavia 1,6 TDI a 2,0 TDI, je to tedy i častý firemní vůz) a relativně menším zájmem mezi kupci ojetin - ti raději výkonnější verze. Také tady je ovšem třeba počítat s vyšším kilometrovým proběhem.

Najdeme tu i Audi A4 a Škodu Superb na 8., resp. sdíleném 9. místě a tady jsou průměrné kilometry ještě výše - už nad 200 tisíci. Všimněte si, že ani u takhle starých aut nejsou počty aktuálně prodávaných kusů nějak vysoké, s nejmladší kategorií jsou plně srovnatelné.

Tady jsou aktuálně nejvýhodnější koupě mezi mladými ojetinami do 250 tisíc Kč - 9 - nejnabiAU tab 03

Tady jsou aktuálně nejvýhodnější koupě mezi mladými ojetinami do 250 tisíc Kč - 10 - bmw 320d e90 nejnabiAU 01Tady jsou aktuálně nejvýhodnější koupě mezi mladými ojetinami do 250 tisíc Kč - 11 - bmw 320d e90 nejnabiAU 02Tady jsou aktuálně nejvýhodnější koupě mezi mladými ojetinami do 250 tisíc Kč - 12 - bmw 320d e90 nejnabiAU 03
BMW řady 3 generace E90 ve slabších verzích zůstávají na trhu nežádané a tudíž relativně levné

Zdroj: Auto Uncle

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.