Reklama

V Austrálii chtěli udělat silnice bezpečnější pomocí pevných radarů. Takhle to dopadlo

 | 44 příspěvků | 14.5.2018 Mirek Mazal
Reagovat

Nepřihlášený Sir CHerokee

Aspoň se to nebojí přiznat.. | 14.5.2018 14:27reagovat
avatar

Aspoň se to nebojí přiznat.

Nepřihlášený

Koncepce sledování radary.. | 14.5.2018 14:44reagovat
avatar

Koncepce sledování radary je zastaralá. Už jen proto, že pokryí pouze krátké úseky. Moderní doba si žádá nová a praktičtější řešení. Ideální je monitorování rychlosti vozu pomocí GPS signálu, díky zařízení které bude vůz povinně obsahovat. Pevně věřím, že toto řešení se brzy uplatní a naše silnice i silnice ve světě se stanou nejbezpečnějšími v historii lidstva.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený alternativa

Možná by měli zkusit něco.. | 14.5.2018 15:06reagovat
avatar

Možná by měli zkusit něco radikálnějšího. Že by tam třeba zavedli jízdu vpravo, a pár let pak zjišťovali vliv takového opatření na počet dopravních nehod? ;-)

Nepřihlášený Pavel Malena

Hm, ja se sice plne ztotoz.. | 14.5.2018 15:15reagovat
avatar

Hm, ja se sice plne ztotozuju s tim ze se zvysuje stresovost mistni situace, nicmene po faktograficke strance v clanku neni sebemensi naznak ze mrtvych pribylo prave v merenych usecich, tedy v dusledku tohoto stresu, to je jen ucelova fabulace, pane autore.

Krom toho, usekove mereni (predpokladam ze to se v druhe dekade 21.stoleti mysli pod pojmem "stacionarni radar") mi prijde velmi ferove. Je presne, levne, nedela se veda z kratkodobeho zrychleni treba pri predjizdeni, a neni to pro ridice lekacka (kruci radar!).

Casova souvislost te hura akce s narustem nasledku nehod je neprehlednutelna, moc rad bych si ale poslechl opravdove duvody. Je dost mozne, ze navyseni poctu "radaru" je jen jeden prvek toho programu, ale "zarezy na pazbe" si udelala jina opatreni. Moje fabulace :)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Kiksfix

Zabudovaný GPS spojený s o.. | 14.5.2018 17:36reagovat
avatar

Zabudovaný GPS spojený s omezovačem rychlosti, který se bude sám aktualizovat v dosahu free wifi. Takže na dálnici by nedovolil více, než 130, ve městě 50, mezi obcemi 90. Víc by to auto prostě nedalo.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Petr

Vaší křečovité snaze najít.. | 14.5.2018 18:24reagovat
avatar

Vaší křečovité snaze najít jakýkoliv důkaz o prospěšnosti vysoké rychlosti nebo aspoň nedodržování předpisové rychlosti, porovnávání počet nehod např. z počtem nehod při rozjezdu na křižovatce - neskutečně hloupý - atd., bych se i od srdce zasmál, kdyby tady tolik pitomiů beroucí vás vážně.

U Jezzyho v TopGearu jsem se také bavil jeho kritice měření na dálnicích, ovšem británie má i díku tomu asi né méně nehod, ale o dost méně nehod s vážnými následky. A ani v té Austrálii bude pravda někde jinde, ti lidé neumírají kuli pomalejší jízdě nebo jen častější kontrole tachometru.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Vector

Reakce na: Zabudovaný GPS spojený s o.. | 14.5.2018 19:07reagovat
avatar

Gratululu to je už vrchol demence.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Vector

Reakce na: Vaší křečovité snaze najít.. | 14.5.2018 19:08reagovat
avatar

Petřed oporučuju aby ses nechal vyšetřit jestli si duševně zdráv. Takový blábol nemůže normální člověk bez narušeného vnímání vůbec napsat.

Nepřihlášený Kiksfix

Reakce na: Gratululu to je už vrchol.. | 14.5.2018 19:16reagovat
avatar

Živíš se kšeftováním s radary ? ::)))

Nepřihlášený Weigel

Když se u nas v polovině 7.. | 14.5.2018 19:37reagovat
avatar

Když se u nas v polovině 70. let poprvé zavedli rychlostní limity taky hned narostl počet nehod. Ale tehdy se omezovala rychlost pouze kvůli ropné krizi. O bezpečnosti se tehdy nemluvilo.

Nepřihlášený Janek

sledování rychlosti snižuj.. | 14.5.2018 19:57reagovat
avatar

sledování rychlosti snižuje vnímání okolí.

Pokud se blížíte k stacionárnímu radaru o kterém víte, sledujete svou rychlost na tachometru a min. 1-2s nevnímáte okolí.

nejsem zastáncem riskantní jízdy, ale pokud je silnice volná nejsem zastáncem 90.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: sledování rychlosti snižuj.. | 14.5.2018 20:24reagovat
avatar

suhlas, aj ja to tak vidim

Nepřihlášený a

jen pa3lb věří fízlům kecy.. | 14.5.2018 20:29reagovat
avatar

jen pa3lb věří fízlům kecy o rychlosti

zákaz běhání by to ještě chtělo 1dioti

největší 1dioti jezdí v prostředním pruhu na dálnici

Nepřihlášený kp

Jezdíval jsem před léty ka.. | 14.5.2018 22:22reagovat
avatar

Jezdíval jsem před léty každý den stejnou cestou do hor a zpátky. Postatná, převážná část trasy vedla po okreskách. Jezdíval jsem ji hodně na doraz, kolem 110km/h, obce pochopitelně o něco pomaleji. Povšiml jsem si, že jsou obce, a není jich málo, kde nejbližší dům byl od silnice vzdálen přes 50 metrů, dokonce většina spíše k těm 100 metrům. Značení počátku a konce obce však odpovídalo spíše hranicím katastru, nežli skutečně obydlené části souvisící s průchozí komunikací. Pokud existovalo nějaké centrum, tak bylo téměř pravidelně zcela mimo silnici. Výsledek, naprostý nesmysl.

Tehdy se ještě moc neměřilo. A moje pokuty: překročení čtyřicítky asi o 4 km, pokud se pamatuji v Litomyšli, a 140 z Prahy na Chomutov konstantním mírným plynem, do kopce se to plazilo asi 70, z kopce se to rozjelo. Nikam jsem nespěchal, spíše jsem se možná trošku do kopce rozjížděl, abych ušetřil. Měřili tehdy strategicky, jednak v úseku, kde se pravidelně střídaly úseky do a z kopce, samozřejmě na místě kde to bylo rozjeté. Všechny nehody jsem měl v podstatě při dobržďování při malé rychlosti pod 10km/h, z toho 99% ve městě, v Praze. Jediná mimo Prahu ve stejné situaci v Chlumci nad Cidlinou u nádraží na náledí asi ve 3km/hod, tedy pomaleji nežli krokem.

Já jim říkám inkasisti, a auto jsem, zaplať pámbu prodal asi v roce 1980. Přesto je dodnes pořád miluju.

Registruju jejich lapáky, zákaz vjezdu na velmi široké komunikaci, správně je odbočit vlevo na úzkou odbočku. Stav před nádražím Praha-Holešovice při příjezdu od mostu Barikádníků.

Řidič neví kam se dříve koukat. Už jsem v těch místech dlouho nebyl. Když jsem je tam pravidelně vídal, tak jsem si říkal, ... lapkové. Něco tak unfair na místě kde sice ten řidič skutečně nemá co dělat, ale každý kdo to tam neznal, tak prostě neměl šanci.

Prostě hnus.

Nepřihlášený

Zkuste se zamyslet a odpov.. | 14.5.2018 22:34reagovat
avatar

Zkuste se zamyslet a odpovědět s kým se cítím v autě bezpečněji:

1. řidič naprosto přesně dodržuje předpisy, stále si hlídá tachometr, a jede raději o 5 km/h pomaleji. Snaží se dokonale sledovat dopravní značky atd... To vše odvádí jeho pozornost od skutečné situace před ním.

2. řidič jede uvolněně a svou rychlost spíše odhaduje a především sleduje situaci před sebou a v zrcátkách.

Nepřihlášený USA

u nas se nove divaj z kilo.. | 15.5.2018 08:28reagovat
avatar

u nas se nove divaj z kilometru do kabiny auta, jestli si v trenkach třeba nehraješ kulecnich.

podle me tohle je nabouravani osobního prostoru, doufam, ze nejaka další vláda bude mit dost rozumu a tohle zastavi, jinak brzo budou kamery i v loznicich

Nepřihlášený asdfas

Reakce na: Vaší křečovité snaze najít.. | 15.5.2018 08:37reagovat
avatar

Hele a porovnal si to z německem, kdy bez surových dat jsi schopen toto tvrdit?

V práci dělám statistiky skoro každej den a musím komunikovat se šéfama co myslí jako ty a vysvětlovat, že čísla znamenají jenom to jak se statisticky zpracují a ne naopak a už vůbec nelze s jednoho výstupu vytvořeného podle nějakého zadání dělat závěry pro něco jiného...

Takže co se naučit matiku než začneš psát bludy?

Nepřihlášený Venca

Reakce na: Zabudovaný GPS spojený s o.. | 15.5.2018 09:17reagovat
avatar

Ty jsi kašpárek, viď?

Nepřihlášený Souhlas

Pokutování ještě z nikoho.. | 15.5.2018 11:11reagovat
avatar

Pokutování ještě z nikoho neudělalo lepšího řidiče, jednorázový efekt nutí lidi upínat se na tachometr a nevšímat si okolního dění. Nižší rychlost zkrátí reakční dobu, ale vystresovaný jedinec neustále sledující své tempo neznamená pro své okolí jistotu bezpečnosti.

Nepřihlášený M4rty5

Reakce na: Zase článek napsaný tak, a.. | 15.5.2018 11:41reagovat
avatar

Zajímavé, vy víte jak autor článku jezdí ( dle vás jako prase )? To usuzujete třeba z toho jak píše aby se měřilo v centrech apod. ?! Najezdím toho hodně a snad všechny krizové situace které sem zažil vznikly v rychlostech většinou výrazně pod limitem. Nejde o to že lidé koukají na tachometr ale že celkově pokud je na komunikaci nesmyslně nízký rychlostní limit tak lidé mají tendenci nevěnovat se řízení neb jim rychlost nepřipadne nebezpečná. Ale vy to moc dobře víte jenom jste si účelově z článku vybral argument z tachometrem. Mimochodem já třeba mám údaj o rychlosti v zorném poli a na tachometr vůbec nekoukám. Ono i půl vteřiny jak píšete může být mnohdy rozdíl mezi smrtí a dobržděním před autem které vám nedalo přednost.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený M4rty5

Reakce na: Zajímavé, vy víte jak auto.. | 15.5.2018 11:43reagovat
avatar

Oprava: Správně je samosebou S tachometrem :-D.

Nepřihlášený Orlus

I do našich zeměpisných šíře.. | 15.5.2018 13:40reagovat
avatar

I do našich zeměpisných šířek dorazilo zařízení, které má název tempomat, takže řidič nemusí asi ani v Austrálii se nemusí upínat na tachometr.

A nárůst pokut znamená, že tu rychlost Australané nedodržují tzn.,že tím pádem ani nemohlo dojít k poklesu objetí.

Nepřihlášený Láďa

"Bezpeční dodržovači" U n.. | 15.5.2018 13:44reagovat
avatar

"Bezpeční dodržovači"

U nás v Plzni na výpadovce, co kdysi byl dálniční průtah, je dnes padesátka. Každou chvíli tam potkáte blba, co jede těch "bezpečných padesát", ideálně v levém pruhu, a právě touto rychlostí projede červenou na semaforu. Asi si jí ani nevšimne.

Nepřihlášený Spojene nadoby

Reakce na: Hm, ja se sice plne ztotoz.. | 15.5.2018 18:12reagovat
avatar

A je velkej rozdil, ze clovek zemrel protoze pomalujedouci ridic byl zamestnan tachometre, oproti stavu kdy ridic dohanejici se zpozdeni jel v nezpomalenem useku jako prase?

Tak je to totiz v Cesku. Napada mne ze v prvnim pripade bude mrtvy nejspise chodec, v tom druhem ridic, pokud to plechy neustoji.

Nepřihlášený Jarda

Pro všechny chytráky typu.. | 15.5.2018 22:02reagovat
avatar

Pro všechny chytráky typu do každého auta gps s omezovačem rychlosti. Zajímalo by mě jestli jste někdy jeli za řidičem typu 40 přes město 80 mimo město. Věřte že je velký rozdíl jet 93 nebo 80 stejně jako je rozdíl 0km/h a 13km/h. Takový "bezpečný" řidič je touhle pomalejší jízdou jen otravný a nutí každého předíždět a často pak lidi strácejí nervy když se např někdo bojí předjet a vzniká kolona a pak dělají nebezpečné manévry. Auto je o svobodě je to stejné jako by jste chtěli kamery do domu jestli doma neděláte něco nelegálního radary jsou zlo.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Spojene nadoby

Reakce na: Pro všechny chytráky typu.. | 15.5.2018 23:46reagovat
avatar

Problem bude v tobe. Sis nikdy nevsiml, ze minimalne polovina ridicu kdyz zaznamenaji mereni tak jedou tachometrovych 40 (realnych 35) km/h?

To, ze pro ridice s analogovym (rucickovym) tachometrem je obtyznejsi urzovat neustale o 5 km vyssi nez tachometr ukazuje? Coz je podle mne navic zbytecna hovadina, ktera se muze i vymstit. O snizene pozornosti na vse ostatni nemluve. U mne s tim trvale pocitat nemuzes. Tak pri zpomalovani na 70 km/h pri prujezdu krizovatkou, tam ano, ale jen kdyz neni kamera.

Take zapominas, ze starsi auta tak rychle nezrychluji a ze manualni prevodovka chce svoje zachazeni. Ona chce sve jiste i t automaticka, ale ze?

Nepřihlášený HefyCZ

Jen pro zajímavost, víte,.. | 16.5.2018 07:59reagovat
avatar

Jen pro zajímavost, víte, že firmy prodávající a instalující stacionární radary je nabízí obcím přímo s kalkulací, jaký bude odhadovaný zisk do obecní pokladny? Dokonce ten výpočet používají jako hlavní argument na místo statistik mrtvých a raněných.

Nepřihlášený Ada

Reakce na: Koncepce sledování radary.. | 16.5.2018 09:22reagovat
avatar

Jak se ukázalo v Austrálii i jinde, když lidé nekoukají oknem ven, ale úzkostlivě sledují tachometr, nehodovost roste. Takže když to zavedeme plošně, tak to logicky situaci zhorší plošně. Pokud se někomu stýská po totálním dohledu, kamerách a čipech, ať se nechá zavřít do vězení, tam to všechno mají. A my ostatní budeme dál venku řídit a soustředit se na jízdu.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Ada

Reakce na: Zabudovaný GPS spojený s o.. | 16.5.2018 09:24reagovat
avatar

Tohle řešení už se léta provozuje. Jmenuje se to vlak. Přesedněte na něj a máte po obavách z nepovolené rychlosti, z předjíždění, předností atd.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Kiksfix

Reakce na: Tohle řešení už se léta pr.. | 16.5.2018 09:27reagovat
avatar

Tak, když tak rád překračujete rychlost, tak ono se to celé řeší vlastně kvůli takovým inteligentům jako jste vy, že.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Ada

Reakce na: Zase článek napsaný tak, a.. | 16.5.2018 09:32reagovat
avatar

Rychlostní limity se zavedly původně kvůli ropné krizi. Jejich aktuální hodnoty si vycucal z prstu nějaký ministerský úředník. Silnice jsou plus minus stejné po celé Evropě a rychlostní limity se liší země od země. Plošné rychlostní limity jsou dnes pouze na to, aby si na nich obce mastily kapsu, protože je velice jednoduché namalovat číslo na ceduli a pak měřit, kdo má větší číslo na tachometru. Zejména, když ta pokuta jde na radnici, která tu značku vztyčila. Proto taky není nikdy radar u školy nebo na nebezpečných místech. Krom toho s odpovědností provozovatele už nikoho nezajímá, kdo řídil, takže kdo na to má, může si tam jezdit jak chce a jen posílat pokuty na radnici bez ztráty bodů.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Josef

Reakce na: Zabudovaný GPS spojený s o.. | 16.5.2018 20:31reagovat
avatar

A dovedeš si představit, jak tě takové omezení rychlosti vystresuje, když zrovna předjíždíš? O bezpečnosti nemluvě.

Nepřihlášený enorm

Reakce na: Tak, když tak rád překraču.. | 18.5.2018 09:24reagovat
avatar

Ono se to celé řeší kvůli navýšení státního rozpočtu. S nějakou bezpečností to nemá co dělat. Bohužel to stále mnoho lidí totálně nechápe.

Nepřihlášený enorm

Reakce na: sledování rychlosti snižuj.. | 18.5.2018 09:29reagovat
avatar

Radary a obzvlášť úsekové měření přirovnávám k psaní SMS na telefonu. Osobně se u obou těchto záležitostí zaměřuji napůl na řízení a napůl na přístroj (telefon, tachometr).

Rozdíl je asi jen jediný. SMS píšu asi tak 2x do roka, mimo obce a bez provozu. Tachometr si hlídám v obci, za hustého provozu a téměř každý den.

Nepřihlášený enorm

Reakce na: Rychlostní limity se zaved.. | 18.5.2018 09:30reagovat
avatar

+1

Nepřihlášený Tomy

Je do Parádní buzerace, ta.. | 6.6.2018 15:11reagovat
avatar

Je do Parádní buzerace, takže budeme raději sledovat čísílka na displejích, než se věnovat řízení a to 40cíktaři z toho budou v ještě větší pasti. dnes jedu za takovým mamlasem. Smrt v očích k přechodu se mu blíží mamina s dítětem a myslíte že ten slušňák zastavil ne ten nejspíš nevěděl která bije. Pustil jsem je já s úsměvem na tváři i proto že už snad nepotkám takového moulu za volantem

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Woytacze

Reakce na: Vaší křečovité snaze najít.. | 19.6.2018 07:46reagovat
avatar

Bezpečná rychlost pro daný úsek nemusí být zrovna povolena rychlost. Může být nižší a může být vyšší. Naše mínění je ovlivňován tím že autority ukazují jen část grafu která se jim hodí a to tu, že s rychlosti stoupá riziko. Jenže riziko stoupá i s nižší rychlostí. Je možno dohledat pokusy kde se s rychlostí hybalo nahoru i dolů. Rychlost nezabiji . Nepřiměřena rychlost zabíjí.

Nepřihlášený Takyřidič

Dovolím si nesouhlasit se.. | 19.6.2018 10:57reagovat
avatar

Dovolím si nesouhlasit se některými závěry článku. Nelze to úplně přenášet do našich podmínek, protože u nás prostě nikde není 1000 km dálnice s nepatrným provozem. Navíc dneska má už skoro každý v autě tempomat, není problém si ho nastavit třeba na 140 a v klidu jet. Aspoň neotravuje ostatní na dálnici neustálým bezdůvodným měněním rychlosti.

Co je podle mně jádro problému je neustálé střídání rychlostí a místní úpravy rychlosti na každých pár stech metrech plus ne zcela zřejmé označení konce rychlostního limitu. Krásný příklad je třeba pro Pražáky Strakonická, kde občas sám tápu jakou rychlostí se kde zrovna dnes může jet, přestože to tam mám celkem najeté. Musím si hlídat kdejakou odbočku, dedukovat, zda jde či nejde o silnici... V USA nebo v Austrálii by byl za každou křižovatkou Speed limit, protože tam vědí, že je důležité, aby pravidla byla jednoduchá. U nás je zmatek a do toho všeho policajti, kteří se snaží využít každého omylu řidiče k udělení mastné pokuty :-)

Problém Austrálie navíc může být klidně v tom, že současně s těmi omezeními se snížila rychlost na části dálnic (na 130 km/h) a řidič stráví jízdou třeba osm hodin místo původních sedmi a je o to víc unavený. A když si to vezmu osobně, tak já mám prostě při rychlosti pod 200 km/h tendenci usínat nudou, třeba to hraje taky roli.

Nepřihlášený

Reakce na: Jak se ukázalo v Austrálii.. | 19.6.2018 12:01reagovat
avatar

no samozřejmě to předpokládá i omezovač rychlosti, který nedovolí povolenou rychlost překročit...

Nepřihlášený Takyřidič

Reakce na: Je do Parádní buzerace, ta.. | 19.6.2018 13:14reagovat
avatar

Já za takovými mamlasy bohužel jezdím dvakrát denně, v Praze v tunelech. Je tam zpravidla 70, ale mamlasové tam jedou tachometrových 60, což bývá tak 55 ve skutečnosti. A zásadně jezdí dva takoví vedle sebe, i když je jinak prázdno :-) Za tunelem na denním světle to ovšem ihned rozpálí na 80, přestože je tam pořád sedmdesátka.

Nepřihlášený Mirek

Tady v Cr nejde o bezpecno.. | 20.6.2018 21:14reagovat
avatar

Tady v Cr nejde o bezpecnost to uz jsme zjistili, vsichni je kupuji na to aby vydelali a jak uz vime nejde jim VUBEC o zadnou BEZPECNOST. Prachy a zas jen prachy to zajima ty co instaluji radary. A BESIP? S tim souhlasi, pokutovat se musi a bezpecnost az na druhem miste.

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše