Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Výměna brzd na supersportu z minulé dekády může zruinovat i bohatého člověka
22.4.2019 | Mirek Mazal
S ohledem na výjimečnost tohoto stroje padly jeho ceny docela nízko, třebaže laciné auto to pořád není. Servisovat Mercedes SLR McLaren ale pořád chce zlatý důl, už jen na brzdy.
Není to tak dávno, co jsme žasli nad íránským emigrantem, který se z chudého prodavače vypracoval na realitního magnáta vlastnícího pět Mercedesů SLR McLaren. Někdo může říci, že zrovna SLR dnes není autem, které by bylo symbolem obrovského bohatství - ojeté exempláře koupíte už za 5 milionů Kč, což je zlomek původních cen. Jenže náklady na pořízení nejsou ani u tohoto vozu vše a udržovat všech pět burácejících GT při životě si může dovolit jen opravdu majetný člověk.
Servisní náklady jsou nakonec důvodem, proč je většina aut špatnou investicí. Vozů, které rostou na ceně, není zase tak málo, jenže pokud se vezmou do úvahy nezbytné servisní náklady, jde často o ztrátovou záležitost. A Mercedes SLR je dobrým příkladem. Jen jeden jediný brzdový disk na tento specifický stroj má ceníkovou cenu ukrutných 23 tisíc USD, tedy asi 521 tisíc korun. To by stačilo třeba na novou Škodu Karoq, přitom jde stále o kovové brzdy - ani dražší karbon-keramické rotory obecně nestojí tolik.
Závratnou sumu potvrzují zkušenosti majitelů. Jeden si v oficiálním servisu nechal na autě vyměnit jen přední brzdy a po slevě se s cenou dostal na 43 000 dolarů, tedy na 974 tisíc Kč. Zadní brzdy na SLR přijdou též na stovky tisíc korun. „Nejsem si jistý přesnou cenou, ale vím, že jsou levnější. Vyjdou asi na 30 tisíc dolarů za kompletní sadu destiček i kotoučů,“ dodal jiný z fanoušků. Po převodu na naše koruny se bavíme o 680 tisících Kč jen za zadní brzdy a více jak 1,2 milionu Kč za celou sadu.
Neuvěřitelné sumy vychází pochopitelně ze specifičnosti vozu a omezeného rozsahu výroby jakýchkoli zvláštních komponentů. McLaren k tomu dnes říká, že svého času počítal s tím, tak výjimečný automobil bude naprostá většina majitelů beztak používat velmi zřídka a brzdové komponenty tedy obvykle nebude nutné měnit po celou dobu existence vozu. U podobných hypersportů to dává smysl, soudě dle útrap některých majitelů se ale Britové v některých případech zjevně mýlili.
Pro nás to budiž znovu poučením, že ne každá ojetina za lákavou cenu musí být takové terno, jakým se na první pohled zdá být. Mercedes SLR McLaren pořád není ničím levným, s cenami začínajícími mezi 5 a 6 miliony Kč je ale na poměry své výjimečnosti relativně dostupným zbožím. Pokud ale jen výměna brzd navýší rozpočet na jeho pořízeno skoro o čtvrtinu, zase tak lákavá koupě to věru není...
Mercedes SLR McLaren je pořád zatraceně lákavé auto a jeho ceny na trhu ojetin padly docela nízko
Náklady na jeho servis jsou ale docela jiný příběh - jen kompletní výměna brzd vyjde i po slevě na víc jak milion
Zdroj: Oversteer
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- Babičkou do garáže schovaný nový VW z roku 1996 nikdo nechce. Stroj času s pouhými 50 km stojí pořád víc
25.3.2024 - Stellantis našel uplatnění pro svou osiřelou továrnu v Polsku, bude tam montovat levná čínská auta
25.3.2024 - Únik provalil novou vrcholnou verzi Tesly Model 3, Musk využil své vlády nad Twitterem, aby zahladil stopy
25.3.2024 - Na těchto autech spekulující sběratelé prodělali kalhoty, jejich ceny se za pár let propadly až o 3 miliony Kč
25.3.2024 - Elektromobily ovlivní i americké prezidentské volby, odpor veřejnosti donutil Bidena zmírnit jejich nařizování
25.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.23. 23:22 - mattonecz
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 21:45 - Lachende Bestien
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999