Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Výzkumníci po testu jmenovali další auta, která vám zloději ukradnou jako nic
20.6.2019 | Mirek Mazal
Moderní auta jsou z hlediska rizika krádeže relativně zranitelná, to ale neznamená, že lze snadno ukrást kterékoli z nich. O některých to platí více, o jiných méně, Thatcham Research vyzkoušel dalších sedm.
Na jaře letošního roku jsme ukázali seznam aut, která pomalu ani není potřeba ani zamykat před dotěrnými zloději. Výzkumníci organizace Thatcham Research vydali druhou sadu výsledků testů odolnosti proti krádežím a znovu poukazují na nelichotivé výsledky několika modelů. Řada významných výrobců je právem kritizována za bezklíčové vstupní systémy, které jsou příliš slabé vůči externím útokům.
Simulovanému napadení systému bezklíčového vstupu tentokrát odolaly na výbornou modely BMW řady 7, BMW X7 a Porsche 911. Celá trojka používá pohybová čidla, která jsou umístěna uvnitř bezklíčového ovladače a dovolí vůz odemknout vůz pouze když jsou v pohybu. Pokud tedy klíč leží na polici u vás doma, zlodějům je k ničemu, i když si jeho signál prodlouží tak, jak to vidíme na hlavní fotce.
Ostatní výrobci by se měli přinejmenším inspirovat, protože jejich obrana je mizerná. Volvo S60 dostalo nejhorší možné hodnocení kvůli bezklíčové technice, jejímž zneužitím se zloděj se zesilovačem signálu ani nezapotí. Stejněslabý odpor kladly proti odcizení SUV DS 3 Crossback, kompaktní Mazda 3 a japonská Toyota RAV4. Majitelé těchto verzí by si měli zcela jistě dávat pozor - stačí prodloužit signál klíče primitivní technikou za pár stovek a zloději odjíždí s vaším autem, jako by bylo jejich.
Technický ředitel Thatchamu Richard Billyeald řekl na téma zlodějiny: „Nároky na vyplácení pojistek za ukradená auta v prvním čtvrtletí letošního roku byly na nejvyšší úrovni ze všech čtvrtletí od roku 2012, přičemž platba za následky automobilového trestného činu byla provedena každých osm minut.“ Šéf vyzval výrobce, aby se zaměřili primárně na zabezpečení systémů keyless, z nichž mnohé nabízejí zločincům možnost rychle a tiše obcházet jinak robustní fyzické zabezpečení. Billyeald ještě dodal, že funkční úpravy některých modelů, by měly být aplikovány hromadně na všechny vozy.
Společnost Mazda ve svém prohlášení poukázala na vybavení aut alarmem a imobilizérem kategorie 1, který splňuje nejnovější publikované pokyny Thatchamu. Tyto systémy zabezpečení jsou ale v případě prodloužení signálu klíče zcela neúčinné, auto „si myslí”, že s ním odjíždí sám majitel. Oficiální reakce z Hirošimy dále zmiňuje možnost manuálního vypnutí dálkového ovladače Mazdy 3, to už situaci pochopitelně řeší. Vývojáři jinak prý úzce spolupracují na tom, aby zabezpečení vozidla fungovalo lépe.
Mluvčí Volva se vyjádřil poněkud nešťastně. „Tento způsob krádeže je extrémně vzácný a může se týkat jakékoliv značky nebo modelu automobilu, který má systém Keyless Entry. Společnost Volvo Cars používá průmyslovou standardní technologii s bezklíčovými systémy a používá pokročilé šifrování, aby omezila všechna zbývající rizika.“ I to je hloupost - tento způsob krádeže aut je dnes bezpečně nejrozšířenější a jak je vidno i z posledních výsledků testů, některá auta jsou proti němu chráněna lépe než jiná.
Automobilky tak zjevně čeká ještě dlouhá cesta, aby pochopily podstatu problému a zajistily řešení alespoň pro všechny nové vozy - když už to nejde pro ty starší, což třeba Ford dokázal, že jde. Dokud se to nestane, budeme si muset pomoci sami, i tady naštěstí existují levné a zaručené způsoby.
Thatcham Research strhal ochranu čtyřech moderních aut proti útoku zlodějů, je prakticky nulová
Tyto tři vozy v obraně proti zlodějům naopak pochválil
Zdroj: Thatcham Research
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 4 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nejčtenější články
- VW už teď kapituloval. Ví, že neprodá dost elektromobilů, aby splnil limity CO2 v EU v roce 2025, chce úlevy
21.3.2024 - Bizarní, nepřitažlivé a nedodělané. Zdrcující recenze CR je pro kolabující Fisker asi poslední ránou, bankrot bude vysvobození
21.3.2024 - Šéf Renaultu svou kritikou EU jen zesměšňuje sám sebe. Chce regulovat regulace, na to už je pozdě
21.3.2024 - 400koňový luxusní dieselový kombík s místem pro 7 je kouzelné vše v jednom, ojetý nevyjde až tak draho
21.3.2024 - Ford dál mění své nesmyslné elektrické plány, odpískal další model, který u lidí nemohl obstát
21.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva