Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Za jaké závady nejčastěji vyhazují od STK Němce? Oproti Česku je to jiný svět
24.10.2020 | Petr Prokopec
Z Německa se k nám dováží spousta aut a leckdo si myslí, že Němci mají všechno v pořádku. Není to pravda, od STK vyhazují přes třetinu aut, hlavní problémy jsou ale jiné než u českých aut.
Technickou kontrolou či její obdobou musí procházet vozy po celé Evropě. Výjimkou není ani Německo, kde stejně jako u nás je součástí také měření emisí. Tamní stanice technické kontroly je však donedávna kontrolovaly v jednom ohledu poněkud pofidérně. Auta vyrobená od roku 2006 totiž procházela kontrolou emisí jen tím způsobem, že byla připojena na diagnostiku a pokud elektronika vozu nehlásila žádný problém, motoristé dostali kýžené razítko. Měření emisí přímo u výfuku se provádělo jen u starších vozů, které byly v jasné menšině.
Od roku 2018 se ale vše změnilo, nejspíše i pod vlivem dieselového skandálu Volkswagenu. Od té doby musí všichni motoristé procházet „fyzickou” kontrolou výfukových plynů a následky jsou pozoruhodné. Od té doby tak německé STK právě v této oblasti nachází nejvíce problémů, za které od kontroly řidiče vyhodily. A jejich odstranění bývá někdy hodně nákladnou záležitostí.
Pokračujme ale chvíli obecněji. Technické kontroly u našich sousedů provádí organizace TÜV, Dekra, KüS a GTÜ. Poslední zmíněná zveřejnila data, dle kterých bylo během prvních třech kvartálů letošního roku zkontrolováno 3,6 milionu aut. Z této porce více než 62 procent mohlo zamířit zpátky na silnice, což je relativně malý počet - pro 38 procent Němců znamenala návštěva STK dočasnou stopku.
Jak už jsme zmínili, největší část propadla kvůli problémům s antiemisními systémy (27 %), což je docela jiný stav než u nás. Teprve poté přichází na řadu klasičtější potíže v podobě špatných světel (25 %), brzd (14 %) a pneumatik (13,4 %). Experti technických kontrol však rovněž dodávají, že průměrný věk aut v Německu narostl na 9,6 roku. Souběžně s tím se tak zvedl i počet individuálních závad, nikoliv však jen u starších vozů.
Výčet problémů narostl v souvislosti se stále komplexnějšími anti-emisními systémy, na které navíc lidé v uplynulých letech v rámci údržby prakticky nebrali ohled. Jednoduše proto, že stát po nich nic v tomto ohledu ani nevyžadoval. Za tuto „dovolenou“ teď musí Němci zpětně zaplatit. Pokud totiž nedojde k odstranění systémů, vozy nedostanou potřebné nálepky a na silnice dále nesmí.
Závady, za které se nejčastěji vyhazuje od německých STK dle GTÜ
1. Emisní a výfukové systémy - 27 %
2. Světlomety, elektronika - 24,9 %
3. Brzdový systém - 14,2 %
4. Kola, pneumatiky, zavěšení, nápravy - 13,4 %
5. Šasí, rám, konstrukce - 7,8 %
Němci během loňského roku na tamních STK nejčastěji dojížděli na výfukové a emisní systémy. To je docela překvapivé, dáno je to ale hlavně tím, že od roku 2006 byla auta v této oblasti kontrolovány jen přes diagnostiku, nikoliv fyzicky. Foto: GTÜ
Zdroj: GTÜ
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- VW up! se vrátil ze záhrobí. Tohle je Geparda a není to aprílový žert, zadní kola nemá jen naoko
před hodinou - Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před 3 hodinami - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 4 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 6 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 03.29. 14:32 - pavproch
- Pneu koutek 03.29. 12:31 - abgx1
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 12:15 - Čičo
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1