Reklama

Zahříváte v zimě auto před jízdou nebo až jízdou? Obojí má svá pro i proti

 | 79 příspěvků | 5.1.2018 Mirek Mazal
Reagovat

Nepřihlášený JaRy

Nechávám motor cca 10-20se.. | 5.1.2018 09:04reagovat
avatar

Nechávám motor cca 10-20sec. po nastartování běžet na volnoběh, aby se olejový systém natlakoval a motor byl mazaný. Stane se, že spěchám a jedu hned po nastartování.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený xpert

nechavam auto bezet dyl, p.. | 5.1.2018 09:05reagovat
avatar

nechavam auto bezet dyl, presne jak rikate. nastartuju a jdu se oblict. mam teplo a pochybuji, ze volnobeh nejaponskyho auta pusti dovnitr vic benzinu, je hodne nizkej. motor v clanku je asi imprezy, tam verim, ze to je problem

Nepřihlášený Kume

5 minut nastartovanemu mot.. | 5.1.2018 09:21reagovat
avatar

5 minut nastartovanemu motoru v mrazoch len pomôže.Zahrievanie pri 1000 otackach za minutu je setrnejsie ako pri 1800 a viac.Automat pri jazde kludne dovoli aj vyšsie otacky.Zahrievanie na mieste je aj bezpečnejšie pre samotnu jazdu,pretože sa nezahmlievaju okna.

Odporučanie zahrievať počas jazdy vyšlo z Brusselu a potom aj od samotnych automobiliek,ktore sa biju o kazdy mililiter paliva vid. system štart- stop ktory sa už ukazuje ako nezmysel škodiaci motoru.

Nepřihlášený JaRy

Abych to upřesnil, když ne.. | 5.1.2018 10:00reagovat
avatar

Abych to upřesnil, když nespěchám nechám běžet motor na zvýšené volnoběžné otáčky, které jsou kolem 1000ot/min a ty po cca 30sec. samy klesnou na standardních cca 550-600ot/min. Pak teprve jedu. Výrobce to má takto naprogramované a má k tomu asi důvod. Já to respektuju.

Nepřihlášený

Při rychlostech do 50km/h.. | 5.1.2018 10:01reagovat
avatar

Při rychlostech do 50km/h je odběr výkonu tak malý, že takový dvoulitr diesel o tom vlastně neví. Stejně většinu energie potřebuje na to aby se vůbec točil.

IMHO stání na místě jen prodlužuje dobu ohřátí a motoru nepomáhá, naopak.

Něco jiného je nastartovat a vyjet na dálnici, ale tak to má málokdo.

Já odjíždím do 10 sekund (a mám na tacho už 400.000km bez ztráty kytičky)

Nepřihlášený Adam

Co je nejlepší vidím u svéh.. | 5.1.2018 10:03reagovat
avatar

Co je nejlepší vidím u svého 21 let starého křápu. V zimně po startu zaklepe ojnice, po 10 sec přestane. Poté slyším cvakání minimálně jednoho zdvihátka. To potřebuje dalších 5 sec. Vše ve volnoběhu. Po té bez přidání plynu vyrážím po své příjezdové k silnici a už jedu bez problému. Teplotu motoru moc neřeším. Už pět let mám připraven náhradní motor s 200tis nájezdem a ta klepající mrcha ne a ne odejít . S tímto rituálem a klepáním jsem už najel přes 100tis km. Je to blbý říct, protože auta mám rád, ale auto má hlavně jet a ne stát na místě.

Nepřihlášený Fucci

Nastartuju, provedu rychlo.. | 5.1.2018 10:20reagovat
avatar

Nastartuju, provedu rychlou kontrolu, zapnu vyhřívání/ventilaci sedačky, připojím nějakou muziku/audioknihu a odjíždím. Když jsem rychlý, tak do 30 vteřin, když pomalý, tak do minuty.

Článek zcela ignoruje zásadní otázku, zda je pro celé pohonné ústrojí šetrnější pracovat kratší dobu při vyšší zátěži, nebo delší dobu při nižší zátěži. Nechat stát auto na místě 10 minut je extrém a třeba můj relativně moderní 3l naftový common-rail motor se ani za tuto dobu rozhodně nezahřeje. Tzn. já si se svým autem stáním prakticky vůbec nepomůžu. A to u auta ještě mám aktivní elektrický příhřev chladicí kapaliny.

Nějaký motorář, nebo termodynamik, by do toho určitě snadno vnesl světlo.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Drake

Mám V6 automat benzín. V m.. | 5.1.2018 10:21reagovat
avatar

Mám V6 automat benzín. V mrazech nastartuju, nechám cca 15-20s promazat hydroštely a jedu.

Nepřihlášený gtv8

serou me, jen majitele fab.. | 5.1.2018 10:22reagovat
avatar

serou me, jen majitele fabia TDI apod. krapu, protoze nez se tak mrdka zahreje, tak je maj nastartovany i pul hodiny. Kdo ten smrad ma dejchat. Kupte si benziny, kolenovrti.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený gtv8

to drake: napodobne.... | 5.1.2018 10:24reagovat
avatar

to drake: napodobne....

Nepřihlášený gtv8

to fucci: kup si benzin. | 5.1.2018 10:26reagovat
avatar

to fucci: kup si benzin.

Nepřihlášený jirik

mam auto dole v garazi kde.. | 5.1.2018 10:31reagovat
avatar

mam auto dole v garazi kde je nejmin 10 stupnu nad nulou, to je nejlepsi reseni.

jinak jezdim jenom olej 10w- a kdyz nahodou stojim nekde prez noc v zime, nechavam bezet tak pul minuty, pak lehounce jedu. vic nema cenu. na volnobeh to toci sice pres 1500 otacek, smrdi to a utahne to jizdu po rovnine na dvojku (benzin dvoulitr), ale kdyz to necham stat, bude se to ohrivat tak 10 minut, pri lehke jizde kolem 2-2500 ot/min po dvou km uz motor pracuje jak ma, auto zacina topit. dalsich 5 km a olej je uplne ready.. ale kdybych bydlel nekde u najezdu na dalnici, rozhodne bych radsi aspon tech par minut pockal.

Nepřihlášený Pítrs

mám TDi Fabku1 74kW PD, má.. | 5.1.2018 10:33reagovat
avatar

mám TDi Fabku1 74kW PD, má nalítáno něco přes 3/4 míle. Bez problémů. V zimě? Nezdržovat se zbytečně. na místě se to stejně neohřeje. Jen co je nutné na očištění auta a ofouknutí čelního skla. Pak hned jízda. Dokud se motor neokřeje, tak držet otáčky max do 2,2tis/min. Zima na krátkých trasách a dlouhé stání na místě je k ničemu. Trpí baterka, trpí motor a stejně se to neohřeje.

Nepřihlášený R2

Normalne vecer vypustim ol.. | 5.1.2018 10:34reagovat
avatar

Normalne vecer vypustim olej, vyndam baterii a rano donesu oboji teple do auta :-)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Tankista

No já teda ve svém dieselu.. | 5.1.2018 10:37reagovat
avatar

No já teda ve svém dieselu teplo nemám ani když mezitím oškrábu okna a ometu (to je tak 5-7 minut). Ale jakmile vyjedu (po řekněme necelé minutové prodlevě od nastartování) už po necelém kilometru, možná jen půl kilometru, teplo být začíná.

Jednou jsem potřeboval auto týden neprovozované rozmrazit a trochu vyhřát pro převoz zvířat a na ten volnoběh (bez zvýšení otáček - nemyslím si že něco takového mé auto umí, pokud si dobře pamatuji otáčky padají prakticky hned, u mne je volnoběh asi 900 ot/min) se zahřálo také docela dobře ale asi až po 20 minutách, možná i více ke 30 minutám.

Nepřihlášený

Reakce na: Normalne vecer vypustim ol.. | 5.1.2018 10:40reagovat
avatar

Já vypouštím chladící kapalinu. Ráno ji při snídani na šporáku nechám vřít a při odjezdu ji naleju zpátky.

Nepřihlášený Fucci

To gtv8: S dovolením bych.. | 5.1.2018 10:40reagovat
avatar

To gtv8: S dovolením bych si ještě nějaký čas ponechal naftu :). Motor mi svou dynamikou naprosto vyhovuje (210 kW, 580 Nm).

Spotřeba je přijatelná (6,8 l při pohotovostní hmotnosti cca 1850 kg), krom přetěsnění jednoho z turbodmychadel na motoru ani automatické převodovce nebyly dosud udělány žádné opravy. Olej 5W30 měněný po 15 tisících, najeto aktuálně 306 tisíc, roční nájezd okolo 35 tisíc. Ne, na ježdění po městě tohle auto fakt nemám :-).

Nepřihlášený Paly

Olej v motore pri zahrieva.. | 5.1.2018 11:11reagovat
avatar

Olej v motore pri zahrievani na mieste nemusi mať 90 stupňov,stači zopar minut aby zredol.Pri teplotach -5 a viac stuhnuty olej velmi nepremaže ťažšie dostupne miesta v motore.Rychle zahrievanie motora pod zaťažou v silnejšich mrazoch nie je veľmi rozumne...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený gtv8

to fucci: proc ne, jeste a.. | 5.1.2018 11:18reagovat
avatar

to fucci: proc ne, jeste aby jsi to servisoval, kdyz byla kara v katalogu kolem 2mega. Nafta nema ve meste a kolem mesta v osobaku co delat. Za to muzou ti kretensti ekologove. Co se kvuli CO2 nechaj udusit sazema, ale kytky nemaji co zrat.

Nepřihlášený Zajda

Reakce na: Olej v motore pri zahrieva.. | 5.1.2018 11:18reagovat
avatar

To co vyresis 5 minutama hrkani na volnobeh by jsi lepe vyresil prechodem na olej se zimnim indexem o tridu nizsim.

Nepřihlášený Zdeněk

Já když je velký mráz tak.. | 5.1.2018 12:08reagovat
avatar

Já když je velký mráz tak auto nastartují a tak po cca 1 až max. dvou minutách odjíždím.

Bydlím ve městě tak moje max. rychlost prvních 5 kilometrů nepřesahuje 50km. Bublam si to na 1500 otáček na čtyřku.

A teplo mám tak za cca jeden kilometr.

Nepřihlášený Honza

Většinou nemám čas necháva.. | 5.1.2018 12:31reagovat
avatar

Většinou nemám čas nechávat auto běžet na volnoběh, ale pokud je auto zasněžené nebo musím škrábat okna, tak to udělám než dokončím danou rutinu. Nebo když je hodně pod nulou, třeba -15°C. Případně pokud chci nasednout do teplého, někdy použiju dálkový start. Nemůže to ničemu technicky škodit naopak to má hodně čemu předejít.

Navíc mám pocit že autor článku si myslí že pokud člověk hned vyjede, tak motor nejede na bohatou směs - to ale v žádném případě není pravda, benzín se při stejné teplotě odpařuje stále špatně a vyšší otáčky to nezlepší -naopak při vyšších otáčkách na to má ještě míň času a musí se obohatit ještě víc a další spomalení odpařování je ještě způsobené vyšším tlakem nasávaného vzduchu (jelikož ho už tolik nesnižuje přivřená škrtící klapka). Když si ještě vezmu v úvahu, že celkové množství toho paliva je vlastně daleko větší i při malém zatížení než na volnoběh (a to i po přepočtu na jednu otáčku motoru - což je zase dané větším množstvím nasátého vzduchu a nutností bohatost zachovat - což narozdíl od předchozího bodu ani nesouvisí s teplotou) + je větší tlak na stěny válců než za volnoběhu, tak opravdu nevím kde hledat ještě nějaké pozitivum.

U naftových motorů je to trochu jinak, ten benefit neni takový, zahřívaj se na volnoběh daleko pomaleji a nafta docela dobře maže, ale ani tam bych v -20 neskočil do auta a jel.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Pavel

Mám starší Citroen takže p.. | 5.1.2018 13:23reagovat
avatar

Mám starší Citroen takže pokaždé když vyjedu musím počkat alespoň 20 až 30 vteřin než se natlakuje hydraulika v brzdách a pérování. V zimně startuju pár minut ( zhruba 5 ) předem. Ksyž příjdu do auta, začíná v něm být teplo, mám rozmrzlé okna a jedu.

Nepřihlášený ochtl

v článku se píše o ekologi.. | 5.1.2018 13:24reagovat
avatar

v článku se píše o ekologii,ale to nikoho nezajímá,chudého čecha samozřejmě zajímá spotřeba,jestliže mě auto za studena v zimě točí přes 2 tisíce otáček,tak to žere jako tank,proto sednu a jelikož zde nemám žádnou hlavní silnici, tak v podstatě skoro bez přidání plynu pomalu jedu,kdybych čekal až se to zahřeje tak je litr benzínu v piči a co z toho?,jediný problém můžou být mlžící se okna a zima v autě,ale je to pořád lepší než třeba půl hodiny pracovat v hokně abych zaplatil ten litr zbytečně spáleného benzínu na zahřátí,to raděj naleju za ty prachy něco na zahřáti do sebe,třeba slivovici:)

Nepřihlášený bluemotion

Nastartuju svoje TDI (červ.. | 5.1.2018 13:46reagovat
avatar

Nastartuju svoje TDI (červený íčko), jdu se vys**t, vyvenčím psa, ošu**m starou, protůruju aby všichni vyděli že JEDU a vyrážím. Dálnici mám kousek a to je dobře protože poslíchám do fachy. Voturbím to HNED na 160 jeedu. 1 000 000km a v cajku.Hotl německá technika..

Nepřihlášený Radek

Zdravím všechny diskutujíc.. | 5.1.2018 13:51reagovat
avatar

Zdravím všechny diskutující! Opět se člověk dozví zajímavé názory. :)

Já mám trochu jinou zkušenost. Vlastním auto s benzinovým motorem a automatem. Automat mi třeba nedovolí se rozjet, dokud olej v převodovce není alespoň trochu rozhýbaný. Nicméně rozjíždím se skoro vždy ihned po startu. Automat drží otáčky pořád velmi nízko (multitronic), takže motor se za studena nijak moc netočí. Pravda, motor už jsem jednou měnil, ale to byla vada série :-)

Na co by mne ale zajímal názor ostatních, kdysi jsem někde četl článek (nebyl od Peroutky), že auto, které vyjde v zimě z garáže, kde se temperuje, dostane velkou tepelnou ránu, vjede-li třeba do mínus deseti. Údajně ten tepelný rozdíl autu škodí víc. Sice si teď nějak nedokážu představit v čem konrkétně to může škodit, protože např. olej má lepší teplotu, ale třeba se tu najde i nějaký jiný argument...

Jinak třeba v Německu platí pravidlo (nevím, jestli je to i vyhláška nebo zákon), že nesmíte nechat stát nastartované auto na místě. Třeba když je zasněžené a vy si ho nastartujete, aby se trochu ohřála skla. Všiml jsem si, že sousedi kolem to dodržují, no, já to prostě neřeším a auto nastartuji. Zatím mi nikdo nic neřekl :-)

Hezký den všem

Nepřihlášený Jelito

Reakce na: Nastartuju, provedu rychlo.. | 5.1.2018 14:22reagovat
avatar

Nastaruju, zapnu ELEKTRICKÉ vyhřívaní čelniho skla, sedačky a jedu a taky to tu nikomu necpu... odvětraná sedačko XD

Nepřihlášený Jelito

Reakce na: serou me, jen majitele fab.. | 5.1.2018 14:23reagovat
avatar

Kup si slabikář, tupče!

Nepřihlášený Lukyn

Reakce na: Většinou nemám čas necháva.. | 5.1.2018 14:58reagovat
avatar

Honzo, v podstatě máš pravdu, ale uniklo Ti podstatný... odpařovalo se za dob karburátorů, dneska to trysky, případně vstřikovače umí efektivně rozprášit. Ne jak za teplýho motoru, ale pořád je to uplně o něčem jinym.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený jos

Je fakt že nadpozemské a u.. | 5.1.2018 16:04reagovat
avatar

Je fakt že nadpozemské a ultraúžasné TDI s rotačním čerpadlem můžete nechat na volnoběh jak dlouho chcete a neohřeje se prostě nijak.

Nepřihlášený

TDI smrdí studené i teplé. | 5.1.2018 16:41reagovat
avatar

TDI smrdí studené i teplé.

Nepřihlášený Vonet

Kdyz je fakt mraz, a ted m.. | 5.1.2018 19:01reagovat
avatar

Kdyz je fakt mraz, a ted myslim aspon -5, tak to nechavam dojit do meritelne teploty (nez se zacne rucicka hybat). Pak, jeste s klidem, vyrazim.

Nepřihlášený Radek

Mě škrábání moc nebaví, ta.. | 5.1.2018 19:18reagovat
avatar

Mě škrábání moc nebaví, takže doběhnu k autu, nastartuju a jdu se v klidu oblíct a pod. Máme Micru litrový motor, takže rafika teploty jde nahoru skoro před očima. Sednu do teplýho auta, okna se nerosí a v klídku jedu.

Nepřihlášený Michal Bureš

Co když nastartujeme, nech.. | 5.1.2018 19:21reagovat
avatar

Co když nastartujeme, necháme minutu než olej proběhne, vypneme a počkáme, třeba mezitím oškrabeme okna. Nerozvede se teplo trochu rovnoměrněji? Dík

Nepřihlášený Jakub

V zimě to nastartuji, poto.. | 5.1.2018 19:30reagovat
avatar

V zimě to nastartuji, potom zapnu vyhřívání čelního a zadního skla a jdu škrábat boční (další věci, jsou-li potřeba). Jakmile se dá vyjet pomalu, opatrně vyrázím. Na výjezd nespěchám ani v létě. Nastartuji, připoutám se, zapnu rádio. Případně třeba stáhnu okno. Teprve poté pomalu vyrazím. Dokud se alespoň chladicí kapalina nezahřeje na provozní teplotu, na plyn šlapu jen zlehka.

Nepřihlášený Bob

Nastartuju zapnu pás vyhřív.. | 5.1.2018 19:47reagovat
avatar

Nastartuju zapnu pás vyhřívání předního + zadního okna a na volnoběh jedu k bráně ,Škrabat nemusím ani když je -19 garážuji venku pod přístřeškěm.Pokud mi auto zasněží nebo namrzne v přaci nastartuju a jdu škrabat nebo ometat a pak jedu.Při pomalé jízdě mi auto topí asi po jednom kilometru.

Nepřihlášený Jarda

Jsem rád, že se o tomhle z.. | 5.1.2018 19:54reagovat
avatar

Jsem rád, že se o tomhle začalo diskutovat trochu víc, protože to doporučení motor nezahřívat, jak se dočteme pomalu všude je holý nesmysl.

Podívejte se, jedna věc se nezměnila a hned tak nezmění. A to je mechanika. Jakmile někde něco někde mechanicky běhá, tak prostě platí pravidlo, že je lepší to před zátěží nejdřív pomalu zahřát a promazat...

Vždycky je lepší zatížit jakoukoliv mechaniku co nejšetrněji po delší dobu, než jí zatížit víc po kratší dobu. To snad dojde každému aspoň trochu technicky uvažujícímu člověku.

Já mám peugeota 206 a vždycky bylo mnohem lepší počkat a nejen pro motor, ale i pro převodovku, a zkátka uplně všechno. Když nepočkám, převodovka jde výrazně ztuha, motor je výrazně hlučnější, uplně cítím jak to není dobře...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Karolína Topolová

Reakce na: Jsem rád, že se o tomhle z.. | 5.1.2018 20:30reagovat
avatar

Jardo, Peugeot není auto :D Sorry jako ale bavme se o autech.

Nepřihlášený UDA

Ráno si normálně dálkovým.. | 5.1.2018 20:38reagovat
avatar

Ráno si normálně dálkovým ovladačem zapnu v autě topení cca 15 před odchodem z domu.

Přijdu do garáže, odpojím nabíjecí kabel.

Zapnu zapalování aktivuju, rosvítí se kontrolka READY a normálně jedu co to dá prostě naplno a ten třífázovej motor né a né se porouchat, tak nevím co tu řešíme...

Nepřihlášený H.

Každé auto objednávám s ne.. | 5.1.2018 21:25reagovat
avatar

Každé auto objednávám s nezávislým topením. Topení zapnu dálkou, posnídám a pak nasednu do prohřáteho vozu, bez ledu a sněhu na sklech, s teplým motorem... Doporučuji!

Nepřihlášený Plzenak

Reakce na: Honzo, v podstatě máš prav.. | 5.1.2018 21:33reagovat
avatar

U studeného benzínového motoru je úplně jedno, jestli je to karburátor nebo vstřikování. Benzín je zapalitelny jiskrou ve válci při stechiometrickem směšovacím poměru. T.j. 14,7:1. Tak to je dáno chemicky. Vstřikování popř přímé vstřikování u benzínu dovoluje chod motoru na chudší směs , ale pouze při vrstvenem tvoření. Takže u svíčky je vždy obohacena na zmíněný poměr, ve zbytku spalovacího prostoru je chudá. U některých motoru je kvůli tomu přesně dana poloha elektrod svíčky. Při jiné již motor neběží pravidelně popř vůbec. Osobně doporučuji při mrazech nastartovat, nechat pár minut "rozkoukat" a pomalou jízdou nechat ohřát a prohrát. Howk.

Nepřihlášený ..

Já když mám ráno v z.. | 5.1.2018 21:35reagovat
avatar

Já když mám ráno v zimě vyjet ,tak nastavím na spínačkách elektrický předehřev a když do toho pak vlezu ,mám motor krásně ohřátý ,okamžitě zapínám topení a frčím.Tak zozehřívám dýzla na svém Zetoru 7245:-)

Nepřihlášený Rob

Autore, než začneš psát ko.. | 5.1.2018 22:40reagovat
avatar

Autore, než začneš psát koniny, doplň si vzdělání. Nejde vůbec o karburátor, či jiný systém, potažmo olej. Motor je už 100 let konstrukčně stejný a fyzika zústává také zatím stejná. Motor je složen z různých materiálů, které mají různou teplotu roztažnosti a ty se musí "srovnat", aby to někde nebylo fest a někde to nebylo volné. Takže se to zkrátka musí nechat zahřát. Jde o mechanické části motoru a to je stále stejný princip. Klikovka má šálky z kompozitu a když se to studené začne točit, tak se to zkrátka vymydlí a je po motoru. Jen blbec může psát takové kraviny, že dnešní motor je jiný a že se s tím má hned jet.

Nepřihlášený Michal

Já vždycky po nastartování.. | 6.1.2018 00:05reagovat
avatar

Já vždycky po nastartování vyjedu z garáže a než na ní pozamykám deset zámků (bydlím na Kladně), vrátím se do auta, nasadím si brejle a vysmrkám se (v zimě), uběhnou tak 2-3 minuty. Hned pak zlehka vyrazím. Převodovka už něco pamatuje, tak než se motor zahřeje, řadím výhradně s dvojím sešlápnutím spojky a meziplynem. Pak kvalt krásně zapadne. Převodovka by se při statickém zahřívání dobře neprohřála ani po 10 minutách. Dokud nemá voda alespoň 70°C mám vypnuté topení, abych nebral teplo motoru. Důležité je mít v cajku svíčky a ojel měnit každý rok/10tkm. Pak motor hezky vrní i v sebevětší zimě. A to mám 20let starého Fiata.

Pro delší zahřívání na místě moc nejsem, protože motor je co se vymezení vůlí týče počítán na provozní teplotu. A než se olej zahřeje na alespoň 40-50°C v mrazu, trvá to věčnost. Nicméně souhlasím s mnohými čtenáři, že alespoň ta minuta běhu na volnoběh je vhodná, aby se motor dostatečně zalil olejem.

Peace...

Nepřihlášený Havran

Reakce na: Normalne vecer vypustim ol.. | 6.1.2018 07:49reagovat
avatar

R2:takle jsme to dělávali (za mého mládí ) u tanků - velice účinné,ale nemá každý tu možnost.Já patřím k těm "zatracovaným" TDI (ten dým ignoruj - není z moji hlavy,jen jsem to vyděl u borca na triku), nastartuji,oškrabu a vyjedu,mám to do kopce a tak na 2T otáček jedu dokud nezhasne modrá kontrolka,protože ten novej křáp nemá teploměr.

Nepřihlášený David

Nastartuji,pokud je na aut.. | 6.1.2018 09:46reagovat
avatar

Nastartuji,pokud je na autě sníh a led,tak jdu auto omést a oškrábat okna.Pokud ne,počkám nějakých 20s ,aby se natlakoval mazací systém a vyrazím.Ještě udělám jednu věc,nevezmu to nejkratší cestou k výjezdu z parkoviště,ale pomalu objedu parkoviště dokola.

Nepřihlášený Hanys

Nevím co je lepší. Výrobce.. | 6.1.2018 10:36reagovat
avatar

Nevím co je lepší. Výrobce v příručce říká vyrazit okamžitě. Ještě si pamatuji doby kdy při volnoběhu, většinou za silných mrazů, kapal olej z výfuku. Staří mototráři nám tehdy říkali, že motor nemá rád běh naprázdno. Bohužel musím většinou stejně motor trošku prohřát na místě, jinak bych neviděl ven přes zamrzající sklo.

Nepřihlášený Martin

Mám octavia 4x4 74kw 2001... | 6.1.2018 10:54reagovat
avatar

Mám octavia 4x4 74kw 2001.

Vše záleží na okolní teplotě ale podle mé zkušenosti se vyplatí auto nechat ohřát třeba 2-3 minuty když je lehce pod nulou. Kolem -15 a víc třeba 5 minut motor se srovná a je připraven na lehkou zátěž. Tankuju Vervu přes zimu hodně je znát.

Olej po 15 tis a slouží bez problémů.

Nepřihlášený Jaromír Vegr

Posledních 20 let parkuji.. | 6.1.2018 11:04reagovat
avatar

Posledních 20 let parkuji všechna má auta venku, nemám garáž. Přesto kdykoli potřebuji, tak nasednu, otočím klíčkem a okamžitě mohu využívat maximální výkon.

Možná Vám to dochází, taková auta tady jsou už téměř 200 let, jezdí na trvale obnovitelnou energii s účinností třikrát větší než čmoudi.

Nepřihlášený Pepa

Reakce na: Normalne vecer vypustim ol.. | 6.1.2018 11:40reagovat
avatar

R2, na ohrivani olej se vykasli, staci ohrat chladici kapalinu, ani nemusi varit, staci na 90. A pomalu pri nalivani at nepraskne blok :D.

Taky je dobry zapalit louc a nahrat zespoda prevodovku a diferaky.

Nepřihlášený Umístění čidla teploty

Borci kde bývá umístěn ten.. | 6.1.2018 12:17reagovat
avatar

Borci kde bývá umístěn ten teploměr, čidlo? Co je na palubce jakožto teplota motoru.

Já měl za to, že to ukazuje teplotu oleje a tedy v zásadě jakýsi poměr k teplotě motoru.

Jenže podobně by to snad mělo být s chladící kapalinou. Tu já teď měnil, ještě odvzdušňuji takže i rukou zkouším teplotu expanzky než se do toho dám. A prostě je v tom jakýsi guláš co mi nedává smysl, často mi už palubovka ukazuje zahřátí motoru tak na minimálně 40°C a chladící kapalina je pořád studená, někdy je tomu tak či velmi podobně i při 70-75°C (nemám ten teploměr označený °C, ale vím jakou má olej při vypouštění teplotu a kde je v tu chvíli ručička ukazatele palubovky) ale tam záleží jak kdy.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Mrdák

To já na auto seru prostě.. | 6.1.2018 13:29reagovat
avatar

To já na auto seru prostě do něj vlezu nastartuju a jedu co to dá a další rok ho vyměním za jiný ať si s tím užije zas někdo jinej.

Nepřihlášený Pdtp

Po startu nechávám 1min cc.. | 6.1.2018 13:30reagovat
avatar

Po startu nechávám 1min cca běžet a jedu.Mám Superb v naftě,ale mám ještě originál nezávislé topení,to je nejlepší pomocník v zimě

Nepřihlášený 3necky

Nahřívám v zimě Mondeo Fl.. | 6.1.2018 15:17reagovat
avatar

Nahřívám v zimě Mondeo Flexifuel před jízdou kolem hodiny podle venkovní teploty elektrickým ohřevem bloku motoru ze zásuvky.

Nepřihlášený Lukyn

Reakce na: Borci kde bývá umístěn ten.. | 6.1.2018 16:23reagovat
avatar

Senzor teploty motoru na palubce ukazuje teplotu chladící kapaliny, ne oleje.

Jinak sou tam dva okruhy.... vnitřní se zahřeje dřív, až pak otevře termostat druhej okruh. Proto se ti může zdát že je chladící kapalina studená, je totiž studenej vnější okruh, zatimco ten vnitřní už se zahřejvá.

Nepřihlášený Fido

Kombinuji obojí. Důvod je.. | 6.1.2018 16:50reagovat
avatar

Kombinuji obojí. Důvod je prostý. Nemám vyhřívané přední sklo. V našich klimatických podmínkách je za mrazu vždy mrznoucí mlha a po oškrábání a jízdě po 50 - 100 metrech sklo znovu namrzne tak, že další jízda je nemožná. Musím tedy vždy motor zahřát na alespoň nepatrně nadnulovou teplotu (a pustit vzduch pouze na sklo) aby jízda byla vůbec možná.

Zkoušel jsem elektrický teplovzdušný ventilátor ale ten funguje pouze při relativně vysokém příkonu, při kterém již alternátor v nižších otáčkách nestíhá dobíjet. A dojet někam s úplně vybitou baterií také není to pravé.

Nepřihlášený eurofine

Evropa přestala dělat benz.. | 6.1.2018 19:22reagovat
avatar

Evropa přestala dělat benzinové motory. Proto jsem přešel na americká auta.

U obou mám start na dálku. V zimě z domu, nebo z kanceláře nastartuji. Auto podle venkovní teploty spustí vyhřívání sedadla a volantu(pod 5°C). Pokud se s příchodem opozdím, tak po 10 minutách samo vypne motor. Je to velmi příjemná výbava!!! Vzimě je auto vyhřáté, v létě vychlazené. Super!

Nepřihlášený Jiné téma

A teď něco k těm našim smr.. | 6.1.2018 20:22reagovat
avatar

A teď něco k těm našim smraďochům a sazometům (jak se nám nevěda o své hlouposti vysmívají šmraďoši benzinoví).

Já mám v manuálu napsáno, že při -10°C bych měl s vyšlápnutou spojkou akcelerovat po dobu chodu spouštěče. Potřebujete te to někdo dělat? Tuto zimu to asi nebude, ale myslím obecně.

Zapojme i ty benzínáře. Pro benzínovou verzi mého vozu se praví, že při -20°C by se mělo nechat zapalování několik sekund zapnuto (spouštěč bez akcelerace, při jakékoli teplotě), to vše u systému vybaveného blokací startování, takže mi to hlava nebere.

Nepřihlášený

Nejlepší na dýchání je sta.. | 6.1.2018 22:36reagovat
avatar

Nejlepší na dýchání je startující nafta a v zimě to platí mnohonásobně víc

Nepřihlášený Jouza

Me by spis zajimalo, pri j.. | 7.1.2018 00:31reagovat
avatar

Me by spis zajimalo, pri jakych otackach je schopno olejovy cerpadlo davat dostatecny tlak do soustavy ... A volbobeh to podle me neni.... Podle toho bych pak volil strategii ....

Jinak Fabii nechavam prevalovat jen chvili ... U FoFo ST jsem cekal az klesnou otacky na volbobezne ....

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Fido

Reakce na: Me by spis zajimalo, pri j.. | 7.1.2018 01:30reagovat
avatar

V dobách ne zas tak dávných býval v autech i tlakoměr oleje. A překvapivě u studeného motoru byl tlak oleje na volnoběh vyšší než u teplého. Jedna věc je ale tlak a druhá věc je, kam je ztuhlý olej schopný se protlačit. A že mu to zas tak dobře nejde o tom svědčí i ten vyšší tlak. Už po mírném zahřátí totiž tlak postupně klesl a současně s tím se motor celkově ztišil (olej se dostal všude).

Nepřihlášený benzinak

dehet patří do kamen a tra.. | 7.1.2018 09:03reagovat
avatar

dehet patří do kamen a traktorů

Nepřihlášený Kat

Nafta a benzín patří do au.. | 7.1.2018 09:46reagovat
avatar

Nafta a benzín patří do auta.

Dehet patří rozehřát do kotle, do dehtu a do peří patří mnozí. A tím tato lidová a současně velmi užitečná zábava nekončívá... už se na ni těším.

Nepřihlášený tom

Já to dělám jednoduše..v z.. | 7.1.2018 10:35reagovat
avatar

Já to dělám jednoduše..v zimě sednu, nastartuju..zapnu tlačítko pro rozmrazení čelního skla - to trvá cca 30 vteřin. Pak odjíždím. Motor samozřejmě nehoním, nechám ho pomalounku zahřát jízdou a naložím mu až se ohřeje olej.

V létě odjíždím do 10 vteřin po startu.

Ford Focus ST 2016

Nepřihlášený Petr

nechat auto před barákem b.. | 7.1.2018 13:00reagovat
avatar

nechat auto před barákem blafat je dle mne krávovina. Nahodit motor a hned vodjet je nejúčinější metoda, jak co nejrychlejc zahřát motor v mrazu a zároveň co nejmíň mu zkrátit životnost. Samozřejmě: nejdřív vometu sníh, voškrábu skla, topení zavřu nadoraz, vent. na min. Pak startuju, jedu pár m zajedna (převodovka), dvoják půl kiláku cca, toč 1,8 - 2tis. max. troják než se mi ručička vodlepí, pak až čtyrka. Až vyleze ruč na 80-90° zapínám topení teprv. Olej 5W ... Rovněž převodovej jednou za x let vyměnit - na longlive atd. nevěřím.

Většina rozjezd v zimě absolutně neřeší...jak sem si všim'. Sednou do toho, na 1.km tam maj už 90tku (z vl. zkuš) Řidičky především. Nerozlišujou. Berou stejně, jako když si doma zapne mixér. Mně vstávaj vlasy hrůzou na hlavě. Říkam:"že motor nemá ruce - máš štěstí, jinak by Ti musel teď nafackovat"

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený honzafi

V podstatě používám kompro.. | 7.1.2018 22:32reagovat
avatar

V podstatě používám kompromis, jaký je naznačen na konci.

Záleží, jak moc spěchám, nicméně aspoň tak půl minuty se snažím nechat to běžet a nějakou tu vteřinu před vyjetím tam dám Dčko a stojíc na brzdě, nechám tak před vyjetím automat trochu promazat. Následnou jízdu za ještě studena se snažím jet tak plynule a zvolna, jak to jen brněnský provoz (ne)dovoluje. Aspoň mám benzín, tak doba běhu za studena není tak dlouhá jako u nafťáků.

Nepřihlášený mirek

Když je venku opravdu zima.. | 24.1.2018 18:09reagovat
avatar

Když je venku opravdu zima,tzn. teplota pod 0,ráno v klídku vstanu,seběhnu k autu (BMW 3.0 D R6),nastartuju,zamknu a jdu hodit v klídku sprchu,kávičku,jen ať motor blafká klidně i půl hodinky,za teplíčko to stojí a na "ekologické" mamrdy a podobné buzeranty z vysoka seru ;-)

Nepřihlášený CNN

Reakce na: Nechávám motor cca 10-20se.. | 25.1.2018 11:52reagovat
avatar

By ma zaujimalo co presne znamena aby sa "olejový systém natlakoval". ;-) Motor, ktory na to potrebuje 10-20 sekund ma vazny problem a mal by ihned do servisu - vypnuty. ;-)

Nepřihlášený Jares

Reakce na: nechat auto před barákem b.. | 25.1.2018 20:02reagovat
avatar

Nechám motor běžet, ať se rozstříkne olej všude a dobře se to promaže. Kolem nuly to nechám minutu a při mrazech pod - 2 nechávám běžet motor aspoň

2-3 minuty a při mínus 6 i víc minut.....1,4/16V

Nepřihlášený vikiman

Reakce na: Normalne vecer vypustim ol.. | 9.2.2018 23:49reagovat
avatar

taku zabavu som doslovne zazil na lyzovackach zamlada, ked byvalo cez noc -20, kamos zo skody 120 este za tepla vypustal olej do hrnca, rano zohrial na sporaku a nalial, nastartoval, pripadne urobil ohnik pod olejvanou ... ja som mal v mojej 120 asi lepsi olej a baterku mne to naskocilo v pohode ... teraz na TDI CR nastartujem a po 10s idem jemne a do 90st. voda drzim do max. 1800-2000rpm

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše