Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Ojeta auta za desítky tisíc, která neunudí k smrti a pořád s nimi odvezete rodinu
29.11.2020 | Petr Miler
Opravdu levné, řidičsky zajímavé auto, s nímž pořád odveze i rodinu, zní jako nesplnitelný sen. Jenže i taková existují a byť bez rizika jejich koupě nebude, za pokus najít hezký kus možná stojí.
Jsou mezi námi řidiči, kteří toužit vlastnit vůz z doby, kdy „auta ještě za něco stála”. Není to nutně otázka věku, někteří budou ještě pamatovat doby, kdy v noci neplatilo omezení rychlosti a na zadních sedadlech mohlo jezdit tolik dětí, kolik se jich tam se svými hračkami zrovna vešlo. A jiní mohou mohou mít klidně čerstvé „papíry” a dětské autosedačky už sami zažili.
Chtít takový vůz není jen plané staromilství, auta už dnes nejsou tak zábavná jako bývala z přesně popsatelných důvodů a tohle „kormidlo dějin” už nikdo z nás neobrátí. Koupit si starší vůz, který na tomto poli ještě neutrpěl, ale pořád může každý z nás. A limitem není ani to, že už dávno nežije sám, ani to, že má hluboko do kapsy.
Podívali jsme se proto po zajímavých autech, která pořídíte obvykle za desítky tisíc Kč, v lepším stavu maximálně za nízké statisíce se a kterými odvezete i víc než jednoho dalšího člověka a pár tašek zavazadelníku. Prostě praktická auta, klidně i pro rodinu. Tady je osm takových.
1. Audi 80 Avant 2,6 V6 quattro (B4)
Motor: vidlicový šestiválec, vpředu podélně
Objem: 2 598 ccm
Výkon: 150 koní
Točivý moment: 225 Nm
Hmotnost: 1 470 kg
Motor podélně před přední nápravou nevypadá jako dobrý nápad z hlediska jízdních vlastností, ale Audi se této koncepce drží už dekády, a to i s podstatně většími motory, než je 2,6 V6. Poslední generace „osmdesátky” už je docela moderní auto, ale zároveň ne příliš na to, abyste pro každou drobnou opravu potřebovali diagnostiku. S prostorem tady problém mít nebudete, je to kombík, třebaže ne kalibru moderní Octavie.
Foto: Audi
2. BMW 328i Touring (E36)
Motor: řadový šestiválec, vpředu podélně
Objem: 2 793 ccm
Výkon: 193 koní
Točivý moment: 280 Nm
Hmotnost: 1 440 kg
Kombík řady 3 E36 možná nepobral moc elegance či krásy v zadních partiích, ale to neznamená, že to nemůže být hravá a příjemná zadokolka. Řadový šestiválec pod kapotou BMW je ikonický a prostoru je tu přijatelně, pokud s sebou nepotřebujete převážet staré televize s úhlopříčkou 90 cm. Jen pozor na kousky v mizerném stavu, na trhu je jich spousta.
3. Mercedes C 200 Kompressor T (S202)
Motor: řadový čtyřválec s kompresorem, vpředu podélně
Objem: 1 998 ccm
Výkon: 192 koní
Točivý moment: 270 Nm
Hmotnost: 1 465 kg
Třída C se dělala v generaci W/S202 i s osmiválci, ale ty jsou vzácné a drahé - a mají automatické převodovky. A kompresor pod kapotou nemá jen tak někdo, navíc v tomto případě s manuálem. Pohon zadní nápravy je samozřejmostí a byť ani tohle není snový kombík z hlediska objemu zavazadelníku, kombík to je.
4. Opel Omega Caravan 3,0 V6 (B1)
Motor: vidlicový šestiválec, vpředu podélně
Objem: 2 962 ccm
Výkon: 211 koní
Točivý moment: 270 Nm
Hmotnost: 1 650 kg
Omega je možná nejtěžší auto seznamu, ale také je v něm spousta prostoru pro lidi i náklad a 211 koní na zadní nápravě není pro smích. Jen v tomto případě pozor na korozi. Sáhnout můžete i po novější generaci B2, také ta se dělala „v kombíku” a také ta je levná. Tam už ale s V6 dostanete automat a problémů s korozí se pořád zcela nezbavíte...
5. Saab 9000 2,3 turbo
Motor: řadový čtyřválec s turbodmychadlem, vpředu napříč
Objem: 2 290 ccm
Výkon: 195 koní
Točivý moment: 323 Nm
Hmotnost: 1 460 kg
Sehnat nabroušenou 9000 v dobrém stavu možná bude oříšek, ale karoserie liftback znamená dobře dostupný a relativně dlouhý zavazadelník. Není to doslova stěhovák jako Omega výše, ale rozhodně to bude zajímavé auto nejen na srazu youngtimerů.
6. Subaru Impreza GT Kombi
Motor: čtyřválec boxer s turbodmychadlem, vpředu podélně
Objem: 1 994 ccm
Výkon: 218 koní
Točivý moment: 292 Nm
Hmotnost: 1 290 kg
Ikonickou Imprezu nelze vynechat, byť zrovna na ní bude třeba peněz trochu ví. Kombík je ale o něco méně slavný než sedan, takže pokud ji chcete jako rodinné auto a potřebujete občas něco většího převézt, je to lepší a levnější volba.
7. Volkswagen Golf III VR6 Syncro
Motor: vidlicový šestiválec, vpředu napříč
Objem: 2 861 ccm
Výkon: 190 koní
Točivý moment: 245 Nm
Hmotnost: 1 410 kg
Třetí generace Golfu možná nebyla zrovna elegantní, ale kousky v dobrém stavu jsou dnes fanoušky youngtimerů docela ceněné. A unikátní koncepci motoru VR6 je potřeba udržovat při životě, když na to Volkswagen u nových aut už téměř rezignuje. Jako kompaktní hatchback je to slušně praktické auto, nakonec stačilo svého času velké části celé Evropy.
8. Volvo 850 T5
Motor: řadový pětiválec s turbodmychadlem, vpředu napříč
Objem: 1 984 ccm
Výkon: 210 koní
Točivý moment: 300 Nm
Hmotnost: 1 550 kg
Krabicoidní design starších Volv se leckomu velmi líbí a jejich odolnost je proslulá - tahle auta běžně najíždějí vysoké statisíce kilometrů. Tak proč nezvážit i 850? Výbavy i komfortu tu bude dostatek a rychlosti jakbysmet, ceny jsou dnes velmi nízko.
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejčtenější články
- Nový čínský konkurent Škody Fabia zná své první ceny. I se 192 koňmi je levnější než skutečná Fabia v základu
19.3.2024 - Bentley našlo nový diplomatický výraz pro odpor zákazníků k vnucovaným autům, odložilo elektrické plány
20.3.2024 - BMW unikly ještě lepší záběry jeho nového X, nejlépe ukazují, proč budou mít SUV značky znovu navrch
20.3.2024 - Nový Mercedes-AMG GT se čtyřválcovým motorem je další odpovědí na otázku, kterou nikdo nepoložil
20.3.2024 - Tesla Cybertruck zkusila přebrodit docela normální potok, asi metr za ním se začala rozpadat
20.3.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 00:27 - abgx1
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch