Žena svěřila auto parkovišti u letiště, ujelo 1 400 km, nabouralo, dostalo dvě pokuty

Neděláme si legraci, to všechno se vážně mělo stát bez přičinění kohokoli. Tedy alespoň podle provozovatelů parkoviště, realita je podle zajištěných důkazů docela jiná.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Žena svěřila auto parkovišti u letiště, ujelo 1 400 km, nabouralo, dostalo dvě pokuty

11.8.2019 | Mirek Mazal

Neděláme si legraci, to všechno se vážně mělo stát bez přičinění kohokoli. Tedy alespoň podle provozovatelů parkoviště, realita je podle zajištěných důkazů docela jiná.

I u nás postupně zdomácňuje slovo valet jakožto označení člověka, který se typicky u dražších hotelů či restaurací stará o parkování aut zákazníků. Tato služba ale nutně není vyhrazena jen podobným podnikům, „valet parking” je oblíbený i na letištích, z logického důvodu - valet si vyzvedne váš vůz při odletu, zaparkuje jej a pak vám jej zase přistaví k hale. Nemusíte se o nic starat, je to ještě jednodušší než „vzdálené parkování” v Praze, ovšem pokud taková služba funguje tak, jak má.

K dispozici je například u nizozemského letiště Schiphol, kde dobře rozhodně nefunguje. O Schiphol Valet Parking se vyprávějí hororové příběhy, které může po nedávné zkušenosti jen podepsat Margriet Vroomans. Žena s rodinou předala svůj Volkswagen Golf u odletové haly valetovi a myslela si, že má vystaráno. Jenže si jen zadělala na problémy.

Návrat z letní dovolené se změnil v horor, protože zaměstnanci parkoviště prý ztratili klíče od vozu. Rodina byla převezena do kanceláře, odkud zmizela i celá složka s dokumenty o převzetí bílého hatchbacku. Pracovníci parkovací služby v nouzi nabídli odvoz všem členům rodiny včetně zavazadel s příslibem pozdějšího dodání vozu a ujištěním, že byl po celou dobu na svém místě v bezpečí. Jenže ztracené klíče s chybějícími smlouvami naznačovaly opak, což se později potvrdilo.

Když si Margriet přijela pro auto s náhradními klíči, zjistila, že auto je nabourané na pravý přední bok a poškozené i na dvou dalších místech. Jako by to nestačilo, na tachometru přibylo asi 1 400 kilometrů a zmar dotyčné umocnily i dvě pokuty z rychlostních radarů doručené na její adresu - na jedné fotce je vidět i muž za volantem. Uvnitř se zřejmě vystřídalo několik osob, po kterých zůstaly nedopalky a poškozené části interiéru.

Vrcholem všeho je, že firma Schiphol Valet Parking odmítá situaci řešit a vedení vše prezentuje tak, že se to odehrálo bez jejího přičinění. Teoreticky je to možné, ale kdyby auto někdo třeba ukradl, proč by jej vracel zpět na parkoviště? Navíc to není ze strany zákazníků první podobná zkušenost.

Nechceme být zpátečničtí, většina valetů budou jistě slušní a pečliví lidé, jako snad v každém oboru. Jako fandové se ale i po této zkušenosti podržíme přesvědčení, že auta se nikomu, v koho nemáme důvěru, prostě nepůjčují. Nakonec, zaparkovat jej vlastními silami není zase taková dřina.


Žena svěřila auto parkovišti u letiště, ujelo 1 400 km, nabouralo, dostalo dvě pokuty - 1 - Poskozeny VW Golf u letiste Schipnol foto 01Žena svěřila auto parkovišti u letiště, ujelo 1 400 km, nabouralo, dostalo dvě pokuty - 2 - Poskozeny VW Golf u letiste Schipnol foto 02Žena svěřila auto parkovišti u letiště, ujelo 1 400 km, nabouralo, dostalo dvě pokuty - 3 - Poskozeny VW Golf u letiste Schipnol foto 03Žena svěřila auto parkovišti u letiště, ujelo 1 400 km, nabouralo, dostalo dvě pokuty - 4 - Poskozeny VW Golf u letiste Schipnol foto 04
Po návratu z dovolené čekalo na majitelku Golfu nemilé uvítání, podle všeho lidé z valet parkingu její auto týden doslova drancovali

Zdroj: Margriet Vroomans@Facebook

Mirek Mazal

Reklama
Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama