Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 | Petr Prokopec
Porsche je nepochybně prestižním výrobcem sportovních aut, na pomyslném žebříčku výjimečnosti je ale nejméně o půl stupínku níž než italská první liga. Přesto se srovnatelným, 11 let starým 918 Spyder dynamicky konkuruje zásadně novějším strojům právě z Itálie.
Vývoj se v automobilové branži nikdy nezastavil, v posledních zhruba dvaceti letech ovšem kráčí kupředu mílovými kroky. Výrobci totiž přišli na chuť přeplňování, elektrifikaci i digitalizaci. Dnes tedy není neobvyklé, aby supersporty disponovaly výkonem tisíce koní či ještě vyšším. Ten díky sofistikovaným technologiím zvládají přenést na silnici v mžiku oka. Zatímco tedy v roce 2005 jste potřebovali Bugatti Veyron za desítky milionů korun, abyste zvládli stovku pod 3 sekundy, nyní můžete takového času dosáhnout i za volantem „obyčejného“ Porsche 911 Turbo startujícího na 5 672 813 Kč.
Mat Watson z britského Carwow ovšem aktuálně na jednu startovní čáru postavil trojici hybridních supersportů, z nichž jeden výše zmíněné tak trochu popírá. Při zrychlení na čtvrtmíli je totiž mezi nimi rozdíl jen půl sekundy, i když na startu stojí dva aktuální modely nejvyšší kategorie od Lamborgini a Ferrari. Vůbec nejnovější je Lambo Revuelto, SF90 Stradale od vzpínajícího se koníka už má pár let odkrouceno, ovšem není to nic proti Porsche 918 Spyder. To je dnes už víc než deset let starou záležitostí. Automobilka z Zuffenhausenu jej ve formě konceptu poprvé představila v roce 2010, jako produkční verzi pak v roce 2013 a od roku 2015 už ho nevyrábí.
Přes tohle všechno se ale Spyder obou soupeřů drží zuby nehty, byť přeci jen poněkud zaostává. Z části proto, že na kontě má „jen“ 887 koní. Ve standardním provedení pak váží nemalých 1 674 kg. Oproti tomu SF90 pohání tisícikoňové stádo, které se musí vypořádat s 1 570 kg. Revuelto pak své soupeře překonává v obou ohledech, neboť 1 015 koní páruje s 1 772 kilogramy. Pochlubit se však zároveň může i nejnovější technikou. Teoreticky by tedy měly být stroj eFerrari a Lamborghini jasně nejrychlejší, reálně jsou ale lepší jen o píď a jeden z Italů ve sprintech každý chvilku tahá pilku.
Porsche sice pokaždé skončilo na posledním místě bez ohledu na to, zda se startovalo z místa či šlo o pružné zrychlení, nicméně obdiv si nakonec zaslouží největší. Je opravdu neskutečné, že zvládá držet krok s mnohem modernějšími a výkonnějšími soupeři. Není to pro ně ostuda? Podívejte se na to sami, Italové jsou zjevně zralí na stáž v Německu.
Stále aktuální Ferrari SF90 stále dokazuje, v Maranellu dělají věci o trochu lépe... Foto: Ferrari
...než u Lamborghini v Sant'Agata Bolognese. Foto: Lamborghini
Pokud ale hledáte nejlepší techniky v oboru, je zjevně třeba zamířit do Zuffenhausenu, tam byli na podobné úrovni už o dekádu dřív. Foto: Porsche
Zdroj: Carwow@YouTube
Bleskovky
- Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
před 4 hodinami - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
včera - Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
včera
Nové na MotoForum.cz
- Petr Najman si ze Slováckého okruhu odváží dvě trofeje 09:45
- Zanáška si spravil chuť, ve Starém Městě si vyjel podium 09:21
- König v prvních závodech IDM nebodoval včera 18:39
- Na Sachsenringu pokračovalo MS-Side včera 14:52
- 18. Pilníkovo pozdní odpoledne 15. června 2024: FMX, BMX a show Martina Šonky včera 09:00
Nejnovější články
- Němečtí rodiče odmítají domácí auta jako vozy pro rodinu, v anketě s 25 tisíci respondenty dali přednost Škodě
před 2 hodinami - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
před 3 hodinami - Ex-manažer Audi promluvil: Firma vsadila na špatného koně, ignoruje zákazníky, zabíjí klíčová auta a utápí se v byrokracii
před 4 hodinami - Rusové chvíli před premiérou poprvé ukázali inovovanou Putinovu limuzínu, dostala citelně jiný vzhled
před 6 hodinami - Krvavá lázeň v Tesle pokračuje. Víkend přinesl další masové propouštění, firma zkouší vydělat, na čem se jen dá
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva