Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Americké legendy lidi dál berou, Corvette frčí tak, že prodejně překonává hned šest dalších sporťáků dohromady
8.4.2024 | Petr Prokopec
Těmto autům někteří už dávno věštili smrt, realita existence těch nejslavnějších z nich je ale jiná. Chevrolet Corvette prodejně dál válí, meziročně letos roste a z konkurence si dělá dobrý den. Ford Mustang už ani žádnou nemá.
Chevrolet Corvette je asi nejrespektovanějším americkým autem vůbec, zlé jazyky tvrdí, že je dokonce tím jediným respektovaným vozem z celé Ameriky. Jeho první generace vznikla pod taktovkou koncernu General Motors již v roce 1953, ta osmá pak byla představena před čtyřmi roky. S originálem ji pojí hned několik věcí, v prvé řadě pak osmiválcový motor. Ten se sice u stávajícího provedení přesunul zpod přední kapoty za záda cestujících, to ale nejspíš vadí málokomu. Podstatné pro zákazníky je spíše to, že i nadále mohou volit mezi kupé a roadsterem, přičemž obě verze lze s ohledem na jejich koncepci, výkon a dynamiku pořídit za hubičku.
Tomuto vábení za první letošní kvartál neodolalo 8 576 lidí, Corvette tak má na kontě o 8,5 procenta vyšší registrace, než tomu bylo loni ve stejném období. Kolegové z Carscoops si navíc všimli, že zájem o americkou legendu je tak velký, že C8 svými prodeji překonává registrace Toyoty GR86 (2 041 ks), Mazdy MX-5 (1 411 ks), Subaru BRZ (766 ks), Nissanu Z (671 ks), Toyoty Supra (484 ks) a BMW Z4 (403) dohromady. Tedy jinými slovy, Corvette je na tom lépe než pomalu čtvrtina zbytku sportovního segmentu.
Žebříček nicméně s velkým náskokem vede Ford Mustang, i když v jeho případě lze mluvit o horším výsledku než loni (13 707 ks, -6,8 %). Muscle caru s modrým oválem ve znaku nicméně hraje do not, že jeho konkurenti dobrovolně zmizeli z trhu. Dodge Charger se sice už ukázal v nové generaci, spalovací pohon ale dostane až později a navíc bude pouze šestiválcový. Chevrolet Camaro pak v propadlišti dějin zatím mizí bez nástupce, oproti tomu Mustang zůstává i nadále osmiválcový. A nic se na tom nemá změnit, nakonec nový Mustang se prodává i u nás.
Pokud přitom ve Spojených státech něco má zvuk, pak je to právě motor V8. Potvrzuje to ostatně zájem jak o Corvette, tak o Mustang. A i jeho konkurenti, kteří jsou na odchodu a dochází tedy na výprodej skladových zásob, na tom nejsou zrovna špatně. Končící Challenger totiž v prvním kvartálu zamířil do 9 737 garáží, Camaro pak dosáhlo na 3 574 registrací. Hned čtyři z pěti nejprodávanějších sporťáků tedy mají osmiválec, přesto jejich výrobci touží po elektromobilitě. Že to znovu není z popudu trhu, nemusíme dodávat.
Navzdory těmto pozitivním zprávám ale zájem o sportovní auta jako taková klesá. Prodej klasických sportovních vozů je letos meziročně dole o 14 procent a prakticky všechny modely kromě Corvette a Mustangu v této obchodní třídě spíše paběrkují. Tedy až na čestnou výjimku z Evropy, jíž je celkově třetí BMW řady 4 s 8 847 registracemi. Zrovna to má ale skončit též.
Corvette C8 dál boduje. Jistě nejen proto, že stále disponuje osmiválcem, pyšní se velmi výhodným poměrem ceny a nabízeného výkonu. Foto: Chevrolet
Králem segmentu v USA ale zůstává Ford Mustang, který je též pořád k dispozici s osmiválcem, a to dokonce i u nás. A ani ten nestojí majlant. Foto: Ford
Zdroj: Carscoops
Bleskovky
- Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
včera - Přímé srovnání jasně prokázalo, že Musk lhal o tom, co Tesla Cybertruck dokáže ve srovnání s Porsche 911
17.5.2024 - Landu Norrisovi „kleklo” jeho Lamborghini uprostřed města, roztlačit ho museli náhodní kolemjdoucí
16.5.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Francouzská kampaň radí mužům, aby řídili jako ženy, na velmi tenký led se pouští hned několikrát
před 5 hodinami - Značce nabízející jen elektrifikovaná auta shořelo dealerství, za poslední roky jich lehlo popelem už 10
před 7 hodinami - Rusové řekli víc k novému vrcholnému Moskviči. Auto větší než Kodiaq může být při ceně základu od 314 tisíc konečně hit
před 8 hodinami - Světu už 5 let chybí největší automobilový manažer všech dob, druhý takový se těžko někdy narodí
včera - Honda i v této době oznamuje, že do elektromobility napěchuje 1,46 bilionu Kč, nevyřeší tím vůbec nic
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva