Češi předělali legendární ruský teréňák na moderní auto, jeho cena bere dech

Snaze a odvaze je třeba zatleskat, to je ale v podstatě vše. Ze schopného auta nabízejícího zajímavý poměr výkonu a ceny udělali autoři hračku pro pár vyvolených.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Češi předělali legendární ruský teréňák na moderní auto, jeho cena bere dech

9.8.2021 | Petr Prokopec

Češi předělali legendární ruský teréňák na moderní auto, jeho cena bere dech

/

Foto: MW Motors

Snaze a odvaze je třeba zatleskat, to je ale v podstatě vše. Ze schopného auta nabízejícího zajímavý poměr výkonu a ceny udělali autoři hračku pro pár vyvolených.

Loni na jaře se to v médiích jen hemžilo koronavirem, v jeho stínu tak snadno zanikla řada jiných zajímavých novinek. Třeba odhalení nové verze UAZ Hunter, tedy poslední iterace legendárního UAZu-469, který se ve svém původním provedení začal vyrábět již v roce 1971.

Za jeho zatím nejmodernější variantou ovšem nestojí ruská automobilka, nýbrž česká společnost MW Motors. Ta na voze v uplynulých měsících dále pracovala, aby aktuálně mohla potvrdit jeho vstup do sériové výroby, a tedy i do prodeje. Známe nyní veškeré ceny, stejně jako většinu technických parametrů. Spartan EV, jak se ruský off-road nově nazývá, si tedy můžeme představit ještě jednou a do puntíku.

MW Motors se v případě modernizace „Lovce” snažila jít co nejjednodušší cestou. Proto došlo pouze na nahrazení původního atmosférického 2,7litrového čtyřválce, na jehož místo nastoupil synchronní elektromotor s permanentním magnetem. Ten produkuje 163 koní a 600 Nm, tedy o poznání více než původní jednotka, jenž byla spojena pouze se 134 koňmi a 217 Nm točivého momentu. Nejvyšší rychlost nicméně i přesto zůstala omezena na 130 km/h, o sprintu se pak autoři vůbec nezmiňují.

Je přitom teoreticky možné, že došlo na jeho slušné zlepšení v důsledku vyššího výkonu, nahoru nicméně šla i hmotnost. Spartan totiž váží o více než dvě stě kilo více než originální Hunter (1 760 kg versus 1 966 kg). Na druhou stranu, i na tento posun lze hledět relativně pozitivně, zvláště v souladu s provedenými úpravami. Zachována byla totiž původní pětistupňová převodovka, stejně jako redukce. A na svém místě se zdá být i výfuk, jakkoliv nemá být s čím spojen.

Kromě elektromotoru jsou pak nově na palubě i lithium-iontové baterie o kapacitě 61,16 kWh, jenž jsou kvůli ochraně uloženy ve voděodolném ocelovém boxu. Jejich kapacita má teoreticky stačit na 150 kilometrů, což není mnoho, praxe ale bude jistě ještě horší. I proto bude možné sáhnout také po větších akumulátorech s 90 kWh. MW Motors nicméně věří, že většina zájemců si vystačí se standardním provedením.

Zcela jasný zatím není minimální čas potřebný k dobití baterií. Aktuálně totiž firma jen zmiňuje přestávku na oběd, která postačí k dočerpání 80procentní kapacity. Za tím si ovšem někdo může představit pětiminutovou pauzu a jiný pětihodinovou. Že přitom blíže budeme spíše druhé možnosti, asi netřeba dodávat.

MW Motors si přitom základní provedení cení na 39 990 Eur (cca 1 015 000 Kč), což opravdu není málo. Daná cena je navíc bez daně, což platí také o příplatcích. Těch sice není mnoho, účet ale mohou dále patřičně vyšponovat. Hard top totiž stejně jako antikorozní ochrana vychází na 490 Eur (12 450 Kč), ABS a uzávěra diferenciálu na 890 Eur (22 600 Kč) a přídavná zpětná lampa na 149 Eur (3 800 Kč).

Ve finále tu pak máme ještě paket Trophy s off-roadovým příslušenstvím, jenž stojí 990 Eur (25 200 Kč). Jeho součástí je přitom zesílený přední nárazník s navijákem, žebřík a střešní ližiny či zesílené prahy. V této konfiguraci by přitom UAZ Spartan EV měl překonat naprosto vše, tedy do chvíle, než mu dojdou baterie. Je tak otázkou, zda raději nedat přednost starému dobrému benzinu - ten se i v ČR oficiálně prodává od 299 000 Kč, tedy za méně než třetinovou cenu.


Češi předělali legendární ruský teréňák na moderní auto, jeho cena bere dech - 1 - MWM Spartan 2020 prvni sada 01Češi předělali legendární ruský teréňák na moderní auto, jeho cena bere dech - 2 - MWM Spartan 2020 prvni sada 02Češi předělali legendární ruský teréňák na moderní auto, jeho cena bere dech - 3 - MWM Spartan 2020 prvni sada 03Češi předělali legendární ruský teréňák na moderní auto, jeho cena bere dech - 4 - MWM Spartan 2020 prvni sada 04Češi předělali legendární ruský teréňák na moderní auto, jeho cena bere dech - 5 - MWM Spartan 2020 prvni sada 05Češi předělali legendární ruský teréňák na moderní auto, jeho cena bere dech - 6 - MWM Spartan 2020 prvni sada 06Češi předělali legendární ruský teréňák na moderní auto, jeho cena bere dech - 7 - MWM Spartan 2020 prvni sada 07Češi předělali legendární ruský teréňák na moderní auto, jeho cena bere dech - 8 - MWM Spartan 2020 prvni sada 08
Česká firma MW Motors překonvertovala UAZ Hunter na elektrický Spartan EV. Zajímavé přitom je, že mu mimo jiné nechala i výfuk, ač ho vůbec nepotřebuje. Levně ale vůz nenabízí, v základu stojí více jak milion bez daně, což je vzhledem k ceně originálního UAZu opravdu síla. Foto: MW Motors

Zdroj: MW Motors

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.