Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dodge se znovu pokouší ukončit výrobu auta kvůli jeho obřímu motoru V8, i když si ho loňský rok koupil rekordní počet lidí
3.5.2024 | Petr Prokopec
Berte to jako další výmluvný důkaz o tom, že o vstřícnosti směrem k zákazníkům automobilky rády hovoří, reálně se ale primárně řídí jinými faktory. O tohle auto je po předchozích marných pokusech o jeho vyřazení z nabídky rekordní zájem, přesto má znovu skončit.
Dodge Durango třetí generace se představil v roce 2010. Jako takový tedy značně přesluhuje, přesto nikdy nebyl důvod poslat ho do věčných lovišť. Zájem o něj totiž ani po 10 letech na trhu neutuchal a když v roce 2021 skončil model Journey, stalo se Durango jediným SUV v nabídce značky. Přesto ho automobilka opakovaně chtěla odpravit přinejmenším ve verzi se 720koňovým osmiválcem. Prodávat takové auto se dnes jen tak neodpouští ani v USA.
Přetrvávající zájem zákazníků nakonec vždy udělal těmto plánům čáru přes rozpočet. A poptávka neutuchá ani dnes. Loni Durango doslova zazářilo, neboť 69 196 registrací je v případě třetí generace absolutní prodejní rekord. Po 13 letech je to pozoruhodné a lépe nakonec nebylo nikdy od roku 2006, kdy nicméně v nabídce figurovala ještě generace druhá.
Přesto Dodge nyní oznámil, že provedení SRT 392 AlcHEMI skončí ve výrobě v červenci, přičemž ve druhém pololetí mají z nabídky vypadnout také verze R/T a SRT Hellcat. O pohon všech se stará osmiválcový motor, jen pokaždé v trochu jiné specifikaci. První zmíněná totiž používá 6,4litrovou jednotku naladěnou na 482 koní a 637 Nm točivého momentu, zatímco v případě druhé jde o 5,7litrový agregát s 365 koňmi a 528 Nm. Do třetice tu pak máme 6,2litrový V8 se 720 koňmi a 874 Nm.
Výroba varianty AlcHEMI je omezena na pouhých tisíc kusů, podobně se nejspíše Dodge zachová také u druhých dvou zbývajících. Podrobnosti k nim zatím chybí, automobilka jen potvrdila, že montážní linky se zastaví 31. prosince 2024. Co přijde poté, je otázkou. Nicméně by nás vůbec nepřekvapilo, kdyby Durango pokračovalo dále s 3,6litrovým šestiválcem, který je základní jednotkou. Nebo kdyby znovu došlo k prodloužení života osmiválcových variant.
Je totiž třeba zmínit, že automobilka loni zabila modely Charger a Challenger, přičemž aktuálně už jen vyprodává sklady. Model Hornet, což je přepracovaná Alfa Romeo Tonale, pak ani v nejmenším není bestseller, za celý loňský rok totiž neoslovil ani 10 tisíc lidí. Pokud by tedy Dodge odpravil ještě Durango, pomalu nemá co prodávat. Na cestě totiž sice je nový Charger, ten však dorazí až v závěru roku. A s elektrickým či šestiválcovým pohonem také bodovat nemusí.
Stávající Last Call, tedy poslední volání, v případě Dodge Durango nemusí být tím posledním, stejně jako není ani prvním. Dá se nicméně předpokládat, že variantu AlcHEMI pro červenci již nekoupíte. Kdokoli tedy zaváhá, nepřijde jen o 482 koní, ale rovněž o černou barvu doplněnou rychlými pruhy a černými 20palcovými koly, za nimiž prosvítají žlutě lakované třmeny brzd. Dovnitř se pak nastěhovaly karbonové dekory a ozdobné žluté švy.
Durango SRT 392 AlcHEMI bude možné objednávat pouze do července, automobilka navíc výrobu omezila pouze na tisíc exemplářů. Samotné SUV ale nejspíše hned tak nezmizí, jinak by ostatně výrobce ani neměl co prodávat. Foto: Dodge
Verze SRT Hellcat měla skončit už několikrát, také ta zatím jede dál. Foto: Dodge
Zdroj: Dodge
Bleskovky
- Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
včera - Přímé srovnání jasně prokázalo, že Musk lhal o tom, co Tesla Cybertruck dokáže ve srovnání s Porsche 911
17.5.2024 - Landu Norrisovi „kleklo” jeho Lamborghini uprostřed města, roztlačit ho museli náhodní kolemjdoucí
16.5.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Francouzská kampaň radí mužům, aby řídili jako ženy, na velmi tenký led se pouští hned několikrát
před 2 hodinami - Značce nabízející jen elektrifikovaná auta shořelo dealerství, za poslední roky jich lehlo popelem už 10
před 4 hodinami - Rusové řekli víc k novému vrcholnému Moskviči. Auto větší než Kodiaq může být při ceně základu od 314 tisíc konečně hit
před 5 hodinami - Světu už 5 let chybí největší automobilový manažer všech dob, druhý takový se těžko někdy narodí
včera - Honda i v této době oznamuje, že do elektromobility napěchuje 1,46 bilionu Kč, nevyřeší tím vůbec nic
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva