Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Zánovní Octavia Combi se spoustou výbavy, 180 koňmi a 4x4 může být vaše za cenu, za jakou vám Škoda brzy neprodá ani Fabii
24.4.2024 | Petr Miler
Pokud bychom si dnes s vyššími nároky a přitom omezeným rozpočtem chtěli koupit moderní auto pořád bez většiny nesmyslů a velmi slušnou perspektivou mnoha let dalšího bezproblémového fungování, bude to něco takového.
Možná si ještě vzpomenete na nabídku skoro nejeté Octavie II Scout 1,8 TSI. Zajímavá byla nejen tím, že se taková auta moc nevidí, ale také tím, že představovala relativně dostupnou cestu ke kilometrově zánovní „oktávce” s už dost silným motorem a ve vůbec v pěkném provedení. Za požadované peníze to nemusel být marný kauf, leckomu ale pochopitelně mohlo vadit, že jde o Octavii druhé generace, tedy vizuálně už zjevně starý vůz, který hlavně elektronikou na palubě připomene, že současná realita je jinde.
Pokud byste chtěli novější iteraci téhož už na platformě MQB, s moderními motory TSI a všemi dalšími vymoženostmi, které Škoda prodává v podstatě dodnes (protože nová spalovací auta v podstatě nevyvíjí a Octavia IV, Superb IV i Kodiaq II jsou jen velkými facelifty svých předchůdců), obvykle to chce smířit se buď s mnohem více opotřebovaným autem, vyšší cenou anebo přijmout jiný kompromis. Výjimky potvrzující pravidlo se ale vždy najdou a dnes vám jednu takovou ukážeme.
Je to skutečně výjimečná věc, nakonec už proto, že jde v podstatě o novějšího skauta bez skautského kroje. Octavií III ve verzi 1,8 TSI 4x4 se prodalo jako šafránu a když už si někdo tento, svého času vrcholný model bez písmen RS v názvu s top motorem pro verzi 4x4 dopřál, obvykle s ním jezdil a řádně si ho užíval. Tohle auto si někdo specifikoval právě takto a přidal i spoustu výbavy - nechybí světlé kožené čalounění, elektricky ovládaná vyhřívaná sedadla, navigace, lepší audio... Vše důležité, co byste v autě chtěli mít i v pozici náročnějšího uživatele, na palubě je. A pak ho zamykal v garáži a sotvakdy s ním jezdil.
Vážně to tak bylo, je to velmi dobře vybavené auto s parádní technikou. Přesto má od roku 2014, kdy bylo uvedeno do provozu, v rukou pouze dvou majitelů najeto pouhých 47 700 km. To je na Octavii skoro nic, na desetiletou Octavii vůbec nic, je to jen dobře zajetý vůz. Prodávající říká, že vůz pořád působí jako roční auto, dokonce voní jako nové auto. Něco takového neposoudíme, ale z fotek vypadá opravdu dobře, není z nich patrné téměř žádné opotřebení či poškození. Nelíbí se nám jen zatmavení zadních světel, to si mohl majitel odpustit, na druhou stranu kvitujeme ochranu sedadel dekami, zejména těch zadních, kde sedávaly malé děti i se sedačkami. Z toho je patrné, že majitel je citlivý člověk a auto udržuje fit, jak to jen jde, po takových autech je dobré v bazarech jít.
Přidejte kompletní servisní historii, nula nehod na kontě a máte před sebou skutečně nevyužité, velmi praktické auto v pěkné specifikaci do jakýchkoli podmínek, které na silnici mohou nastat. Cena? 20 7292 Eur, což při dnešním kursu evropské měny znamená asi 520 tisíc Kč. Není to nic, není to ani absolutně málo peněz, ale za podobnou Octavii jako nový vůz dnes dáte hodně přes 1 milion Kč. A dostanete v podstatě pořád stejné auto v jiném hávu, čtvrtá generace tohoto modelu není konstrukčně jiným vozem. A v době, kdy škodovka počítá s tím, že nová Fabie bude stát přes 600 tisíc? S ohledem na toto i aktuální poměry na trhu podle nás velmi dobrá nabídka, ale posuďte sami.
Najet s Octavií III Combi 1,8 TSI DSG ve vysoké výbavě za 10 let jen 47 tisíc km je skoro hřích. Teď z něj ale můžete těžit třeba i vy, je to pěkné auto za relativně pěknou cenu. Foto: G.F., publikováno se souhlasem
Zdroj: Skoda Octavia 1.8 TSI Green tec DSG 4x4 Elegance@Mobile.de
Bleskovky
- Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
včera - Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
včera - Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- König v prvních závodech IDM nebodoval včera 18:39
- Na Sachsenringu pokračovalo MS-Side včera 14:52
- 18. Pilníkovo pozdní odpoledne 15. června 2024: FMX, BMX a show Martina Šonky včera 09:00
- Superbike vyhráli Zanetti a Hobelsberger, König bez bodů 5.5.2024
- Supersporty na Sachsenringu: Vítězství pro Zudu 5.5.2024
Nejnovější články
- Krvavá lázeň v Tesle pokračuje. Víkend přinesl další masové propouštění, firma zkouší vydělat, na čem se jen dá
před 2 hodinami - Mrtvý rok po narození: Firma vyrábějící Fiskery Ocean neočekává, že vznikne byť jen jediný další kus
před 3 hodinami - Němec 20 let pátral po vzácném Lamborghini, které patřilo jeho otci. Nakonec se dočkal zázraku
včera - Elektromobily poškozují drahé značky, říká prodejce. Porsche Taycan masivně ztrácí hodnotu i zájem, zákazníci jsou nuceni ho kupovat
včera - Moderní Alfy Romeo možná konečně vydrží. Tato zvládla zápřah, o kterém se italským autům obvykle jen zdá
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 05.07. 09:23 - Stepan
- Onboard videa 05.07. 09:22 - Truck Daškam
- BMW Divize 05.07. 08:29 - Vrooom
- Elektromobily a vse kolem nich 05.07. 07:36 - Snowman000
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.07. 07:34 - Truck Daškam
- Volkswagen obecne 05.06. 22:57 - Stepan
- Rychlodotazy 05.06. 20:39 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 05.06. 16:25 - jerry