Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
24.4.2024 | Petr Prokopec
Oceníte-li maximum praktičnosti a minimum provozních nákladů při co nejnižší pořizovací ceně, tohle je něco pro vás. Nakonec nevyužitý základ pro Roomster druhé generace má jako ojetina co nabídnout.
V roce 2005 představila mladoboleslavská automobilka Škodu Roomster. Ta se těšila poměrně slušnému zájmu, načež v nabídce vydržela prakticky dekádu. Před jejím odchodem přitom značka začala pracovat na nástupci, na rozdíl od originálu však nehodlala vývoj odstartovat od čistého listu papíru. Místo toho si technici Škody hodlali podat Volkswagen Caddy čtvrté generace, který by si upravili k obrazu svému. Projekt zašel hodně daleko, vzniklo zhruba 100 prototypů, z nichž některé jsme i viděli, celý projekt ale nakonec automobilka odpískala.
Důvodů k tomuto kroku měl koncern Volkswagen poměrně hodně, včetně vlastního másla rozlitého nejen na hlavě. V roce 2015 totiž na Němce prasklo, že jejich diesely nejsou až tak čisté, načež se museli vypořádat s nemalými pokutami. Odstartovalo tedy nemalé šetření. Škoda navíc v té době již pracovala na modelech Kodiaq a Karoq, jejichž obchodní potenciál byl větší - i Evropa totiž v dané době přecházela na SUV a MPV se zdály být skomírající kategorií. Roomster druhé generace tak musel přes palubu.
Pokud patříte mezi ty, kteří daného rozhodnutí VW dodnes litují, máme tu pro vás jeden tip. Znak Škody je totiž možné pořídit za několik málo stovek. Samotný Caddy čtvrté generace je ovšem již trochu dražší, a to i jako ojetina. Užitkové verze seženete od 200 tisíc korun, byť s pořádným nájezdem na kontě, na ty osobní si ovšem připravte dvakrát tolik. A znovu u toho bude klidně i více než 200 000 km. Následně pak jen vyměníte logo (logicky třikrát, kromě přídě a zádě i na volantu), a máte Roomster 2.0.
Výše zmíněné berte jen jako jisté zlehčení, byť díky kruhovému charakteru emblémů VW a Škody něco takového možné je. Volit pak budete moci z nepřeberného množství variant, neboť Caddy čtvrté generace dorazil ve dvou rozvorech - standardně počítá s 2 755 milimetry, jako prodloužená verze pak s prostorem o 20 cm delším. V případě užitkové verze tak klidně zvládne pobrat až 3 105 litrů nákladu, zatímco osobák může rázem hostit tři řady sedadel místo dvou. A ještě pobere nějaké tašky.
Vyplatí se nicméně o Caddym jako o ojetině uvažovat, a to i ve chvíli, kdy jej následně změníte na oficiálně neexistující Škodu? V tomto ohledu nám pomocnou ruku podávají naši kolegové z Auto Bildu. Ti čtvrtou generaci kritizují hlavně kvůli lacinějším materiálům a horšímu řemeslnému zpracování. Zároveň však dodávají, že více si toho povšimnete u osobní verze, u té nákladní naopak oceníte její robustnost - za cokoli totiž vezmete, to prý drží jako přikované.
Přesto všechno byste se hlavně raným exemplářům měli vyhnout, neboť je může trápit jedna z celé řady dětských bolístek. Jde o parkovací senzory, přední asistenční systém či hlavně multimédia, která zamrzají nebo se pomalu zblázní. VW postupně vše řešil softwarovými aktualizacemi, rozhodně proto trvejte na testovací jízdě, při které se zaměříte na správnou funkci palubního systému. Přitom i nastražte uši, zda boční posuvné dveře nevydávají divné zvuky.
Kritika se dotýká i dieselových motorů, zrovna ty jsou ovšem pro tento vůz nejvhodnější. VW je totiž naladil tak, abyste dosáhli co nejnižší spotřeby, nikoli aby Caddy trhal při sprintu asfalt. Navíc výkonnější TDI se 122 koňmi je možné spárovat s pohonem všech kol. Němci pak lidem kromě manuálu nabídli i automat DSG, ten se však z dříve přelomové technologie stal spíše trnem v patě kvůli trhavému řazení při větším opotřebení.
Lze už jen dodat, že kolegy testovaný vůz dostal 1,5litrový motor a zmiňovaný automat. Jeho majitel s ním pak od první registrace v roce 2021 najel pouze 24 883 kilometrů, momentálně je tak MPV nabízeno za nepříliš skromných 28 625 Eur (cca 723 tisíc Kč). To je palba, uspět pochopitelně můžete i s nižší částkou, jen u toho nebude pomalu nulový nájezd. Tak či onak je dnes Caddy nejlevnější rodinné auto VW z posledních let, které nabídne dostatek prostoru i dieselový pohon, spousta lidí nepotřebuje víc.
Caddy lze pořídit v osobní či užitkové variantě, jako osobák je i náplastí na už neexistující Škodu Roomster. Foto: Volkswagen
Zdroje: Auto Bild, TÜV
Bleskovky
- Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
včera - Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
včera - Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- König v prvních závodech IDM nebodoval včera 18:39
- Na Sachsenringu pokračovalo MS-Side včera 14:52
- 18. Pilníkovo pozdní odpoledne 15. června 2024: FMX, BMX a show Martina Šonky včera 09:00
- Superbike vyhráli Zanetti a Hobelsberger, König bez bodů 5.5.2024
- Supersporty na Sachsenringu: Vítězství pro Zudu 5.5.2024
Nejčtenější články
- Tesla se znovu pokouší prodat své autonomní řízení jiným výrobcům aut, nikdo ho ale nechce
7.4.2024 - První silniční F1 Mercedesu ve volném prodeji nikdo nechce, majitel ji jedním tahem zlevnil o 13,5 milionu
7.4.2024 - Prodeje elektromobilů v Německu dál kolabují, teď už o masivních 29 procent. I diesely je znovu válcují
7.4.2024 - GM ukázal, jak se rodilo jedno z nejošklivějších aut všech dob, byla to od začátku velká bolest
7.4.2024 - Pár vyrazil na Kanárské ostrovy s elektrickým karavanem. Jel tam 18 dnů, dobíjel každých 36 km, potřeboval 19 aplikací
7.4.2024
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 05.07. 08:00 - HondaMan
- Elektromobily a vse kolem nich 05.07. 07:36 - Snowman000
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.07. 07:34 - Truck Daškam
- BMW Divize 05.06. 23:25 - Předseda
- Volkswagen obecne 05.06. 22:57 - Stepan
- Rychlodotazy 05.06. 20:39 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 05.06. 16:25 - jerry
- audi A4 2023 2.0 tfsi 110kw , automat 05.06. 12:00 - delphin