Němec zkusil vytáhnout maximum z 9 let staré dodávky na tamní dálnici, tachometr mu nestačil

Tohle auto rozhodně nebylo stvořeno k trhání rychlostních rekordů, kdo ale má s podobnými stroji zkušenost, ví, že bez nákladu dokáží svou dynamikou překvapit. Nakonec je z toho i zajímavá podívaná.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Němec zkusil vytáhnout maximum z 9 let staré dodávky na tamní dálnici, tachometr mu nestačil

28.5.2022 | Petr Miler

Němec zkusil vytáhnout maximum z 9 let staré dodávky na tamní dálnici, tachometr mu nestačil

/

Foto: Fiat

Tohle auto rozhodně nebylo stvořeno k trhání rychlostních rekordů, kdo ale má s podobnými stroji zkušenost, ví, že bez nákladu dokáží svou dynamikou překvapit. Nakonec je z toho i zajímavá podívaná.

Rychlost na německých dálnicích přes neustálé snahy o opak zůstává neomezená, a tak dál můžeme sledovat práci těch, kteří to na neomezené úseky Autobahnů mají blízko a prohání po nich auta všeho druhu. Obvykle se jedná o supersportovní, výkonné nebo alespoň nové vozy, níže přiložené video ovšem nezachycuje dynamiku ničeho takového.

Jeho hlavním aktérem je Ducato - skutečně Ducato, ne Ducati - od Fiatu ve verzi Multijet 150 z roku 2013, tedy stará a z podstaty pomalá dodávka. Nezní to úplně jako recept na zábavnou podívanou, možná ale sami za chvíli uznáte, že jde o zajímavější video, než jste si mysleli. Tohle auto je sice obecně vzato pořád pomalé, v praxi ale působí jeho projev překvapivě svěže.

Jedná se o verzi poháněnou turbodieselem 2,3 s výkonem 109 kW (148 koní) a točivým momentem 350 Nm. Vůz je vybaven šestistupňovým manuálem a když vám řekneme, že udávaná maximální rychlost činí 162 km/h, asi vás moc nenalákáme. Ono je ale zajímavé spatřit takové auto prohánět se po Autobahnu, zvláště když mu to jde lépe, než technická data naznačují. Vůz se pohybuje po dálnici s překvapivou grácií a v pohodě stačí těm nejrychlejším dopravním prostředkům, které po ní alespoň v tu chvíli jedou. Ke zjištění rychlosti ani nestačí tachometr - ručička se zasekne o 180 km/h a dál už nejde.

Člověk se musí pousmát, když to vidí, ale také trochu posmutnět, když se vrátí do české reality. Zatímco na německých dálnicích je i jízda rychlostí za hranicí 180 km/h se z podstaty pro něco takového nevhodnou, k bočnímu větru náchylnou a v tu chvíli docela mizerně brzdící dodávkou v pořádku, u nás budete klidně na lepší dálnici za menšího provozu třeba v Audi RS6 - ať nejsme daleko od rychlého stěhováku - na hranici zákazu řízení. A to je auto, které podobnou jízdu zvládá s naprostým nadhledem. Zní to absurdně, ale tak to zkrátka je.


Němec zkusil vytáhnout maximum z 9 let staré dodávky na tamní dálnici, tachometr mu nestačil - 1 - Fiat Ducato Van 250 2020 ilu 01Němec zkusil vytáhnout maximum z 9 let staré dodávky na tamní dálnici, tachometr mu nestačil - 2 - Fiat Ducato Van 250 2020 ilu 04Němec zkusil vytáhnout maximum z 9 let staré dodávky na tamní dálnici, tachometr mu nestačil - 3 - Fiat Ducato Van 250 2020 ilu 05
Fiat Ducato opravdu nebyl zrozen pro německé dálnice, verze Multijet 150 z roku 2013 ale i na Autobahu předvádí docela sympatické představení. Ilustrační foto: Fiat

Zdroj: TopSpeedGermany@Youtube

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše