Akcelerace nejsilnějšího Koenigseggu je ohromující, chybějící řazení ale kazí dojem

Ani meta 300 km/h nepředstavuje pro více jak 1500koňový stroj nic mimořádného, pohled na tachometr je ale ve zvláštní zvukové kulise jedinou útěchou.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Akcelerace nejsilnějšího Koenigseggu je ohromující, chybějící řazení ale kazí dojem

26.9.2019 | Mirek Mazal

Akcelerace nejsilnějšího Koenigseggu je ohromující, chybějící řazení ale kazí dojem

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Ani meta 300 km/h nepředstavuje pro více jak 1500koňový stroj nic mimořádného, pohled na tachometr je ale ve zvláštní zvukové kulise jedinou útěchou.

Veškeré poslední zprávy na téma Koenigseggu se týkají nové modelu Jesko. Nejnovější přírůstek pojmenovaný po otci zakladatele značky si nepochybně pozornost určitě zaslouží, než se ale dostane do sériové výroby, platí za nejsilnější švédskou stíhačku starší Regera.

Neobvykle řešený hybrid o výkonu až 1 119 kW (1 521 koní) a točivém momentu 2 170 Nm pohání zadní kola pomocí kombinace benzínového osmiválce se dvěma turby a tří elektromotorů. Pokroková kombinace umožňuje akcelerovat na 100 km/h za 2,7 sekundy, maximální rychlost výrobce slibuje až 410 km/h. Slib obří dynamiky není planý, naopak potvrzován je při jakémkoliv sešlápnutí plynu.

Schopnosti Regery předvedla profesionální závodnice Carina Lima. Aktivní účastnice automobilových soutěží transformovala katalogové údaje do raketového rozjezdu z klidu až za hranici 320 km/h. Nemohla pokračovat, protože se blížila ke konci dráhy a musela začít brzdit. Lineární zátah byl vidět na splašeném tachometru, ovšem v pozadí zkušebního sprintu je slyšet ještě jedna zajímavá věc.

Regera používá originální převodovku KDD (Koenigsegg Direct Drive), která vlastně až tak převodovkou není. Při akceleraci nebo ve vysokém tempu se výkon přenáší ze spalovacího agregátu na kola přes hydrodynamickou spojku. Zbytek jízdních situací řeší tři elektromotory napájené soustavou baterií. Jednostupňový automatický systém funguje skoro jako u dragsteru. Technický tato neobvyklá věc evidentně funguje, z akustického hlediska z ní ale plyne divný pocit. V podstatě se projevuje jako CVT, které nepřináší zrovna velké zážitky pro uši pasažérů.


Akcelerace nejsilnějšího Koenigseggu je ohromující, chybějící řazení ale kazí dojem - 1 - Koenigsegg Regera zrychleni foto 01Akcelerace nejsilnějšího Koenigseggu je ohromující, chybějící řazení ale kazí dojem - 2 - Koenigsegg Regera zrychleni foto 02Akcelerace nejsilnějšího Koenigseggu je ohromující, chybějící řazení ale kazí dojem - 3 - Koenigsegg Regera zrychleni foto 03Akcelerace nejsilnějšího Koenigseggu je ohromující, chybějící řazení ale kazí dojem - 4 - Koenigsegg Regera zrychleni foto 04Akcelerace nejsilnějšího Koenigseggu je ohromující, chybějící řazení ale kazí dojem - 5 - Koenigsegg Regera zrychleni foto 05Akcelerace nejsilnějšího Koenigseggu je ohromující, chybějící řazení ale kazí dojem - 6 - Koenigsegg Regera zrychleni foto 06
Technicky vychytaná Regera zní podivně, ale jede neskutečně rychle

Akcelerace nejsilnějšího Koenigseggu je ohromující, chybějící řazení ale kazí dojem - 7 - Koenigsegg Regera zrychleni foto 07Akcelerace nejsilnějšího Koenigseggu je ohromující, chybějící řazení ale kazí dojem - 8 - Koenigsegg Regera zrychleni foto 08Akcelerace nejsilnějšího Koenigseggu je ohromující, chybějící řazení ale kazí dojem - 9 - Koenigsegg Regera zrychleni foto 09Akcelerace nejsilnějšího Koenigseggu je ohromující, chybějící řazení ale kazí dojem - 10 - Koenigsegg Regera zrychleni foto 10Akcelerace nejsilnějšího Koenigseggu je ohromující, chybějící řazení ale kazí dojem - 11 - Koenigsegg Regera zrychleni foto 11Akcelerace nejsilnějšího Koenigseggu je ohromující, chybějící řazení ale kazí dojem - 12 - Koenigsegg Regera zrychleni foto 12

Zobrazit příspěvek na Instagramu

Rate this... .By the way, I didn’t continue to speed more because I had to break... 🤪. . . How amazing this is? The one gear Regera engine is something amazing and crazily FAST! The Electric power together with the combustion engine (in reality 1700HP) that when both combined gives u in real time and speed 1500HP... which as u can see is completely insane 😍😍!! There are no words to compare this car/feeling to any other... I don’t like to compare cars until I drive them and even like that I think that each car is build with its own purpose... also among the Koeniseggs I have been driving so far I would say that each of them has its own personality and gives me always a different feeling each one... They can be similar in some things.... but definitely all different and that is what makes them all HyperCars but different drives... . Most of the HyperCars are trying to win records, max speed, technology and all that... but in reality the pleasure in my opinion is based on the feeling u have when u drive a car, and u feel safe to speed, u feel comfortable to go everywhere (almost) and that u can above all have fun! All these TOP speed are nice yes... but let’s be honest, we cannot drive like that all around all the time.... . Guys don’t get angry with me, is just my opinion as a petrolhead also, as someone that loves speed, but also someone that’s wants to drive and have fun always... ! Enjoy and share ur opinion 💙✌️💙. . . . . . . #carinalima #carinalimaracing #carinalima_racing #koenigsegg #regera #hypercars247

Příspěvek sdílený CARINA LIMA (@carinalima_racing),

Zdroj: carinalima_racing@Instagram

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše