Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Akceleraci řvoucí atmosféry točící 9 tisíc ot. na Autobahnu vám dnešní auta nepředvedou
3.8.2019 | Petr Miler
Pár exotů se tedy ještě najde, ve všech případech ale půjde o exkluzivní sporťáky nejméně za miliony. Ještě před 13 léty to uměla docela plebejská Honda Integra Type R.
Nástup turbomotorů sice obdařil auta dynamikou, o které si běžné modely mohly donedávna nechat jen zdá, tím samým vozům ale také jednu věc vzal - zvuk. Pravda, na zvuk auto nejezdí, ale o dobré pocity se stará. A ruku na srdce, dynamiku byť jen 200koňového moderního turba pravidelně využije málokdo, zvuk si můžete užívat, i když zase tak rychle nejedete.
Na tyto myšlenky nás přivedl přiložený snímek kolegy, který pravidelně zaznamenává dynamiku rozličných aut na německé dálnici a videa vystavuje na kanálu AutoTopNL na Youtube. Obvykle bere do rukou nejnovější modely, tentokrát se ale dostal k Hondě Integra Type R poslední generace, která byla v prodeji naposledy v minulé dekádě. Pod kapotou má legendární motor K20A, tedy dvoulitr, který dává výkon až 220 koní a točivý moment nanejvýš 206 Nm. Dnes jsou to na takový agregát průměrné hodnoty, jenže s turbem - tento motor je atmosféricky plněný výkon z něj musíte vydřít otáčkami.
Normálně točí nanejvýš 8 600 ot./min, tento kousek má ale omezovač posunutý výše a otáčky se při postupném řazení nebezpečně blíží hranici 9 000 otáček za minutu. Nečekejte bůhvíjakou dynamiku, dvoustovku za 24 sekund dnes zvládnou lepší dieselové kombíky, stěží přitom ale budou znít jako rozzuřená motorová pila. A pokud přece jen, zvuk budou jen předstírat reproduktory.
Je to hezký návrat do minulé dekády, kdy o podobné (třebaže obvykle ne až tak točivé) motory tehdy nebyla v autech nouze. Dnes vám takové představení žádný model mainstreamové značky nepředvede, protože prakticky všechny mají pod kapotami turba. A těch pár, co nemá, nemůže soupeřit s tím, s jakou lehkostí a jadrností dokáže tento stroječek letět až k extrémním otáčkám. Podívejte se na to sami, stojí to za to.
Akcelerace Hondy Civic Type R dnes časem ohromit nesvede, projevem ale učaruje ještě více než dříve
Zdroj: AutoTopNL@Youtube
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Zánovní Octavia Combi se spoustou výbavy, 180 koňmi a 4x4 může být vaše za cenu, za jakou vám Škoda brzy neprodá ani Fabii
před 2 hodinami - Vrcholné Subaru po 36 letech končí. Bývalo hitem, nakonec ale i takové auto pro „konzervy” dostihly trendy
před 3 hodinami - Vrcholná Tesla Model 3 je zpátky jako přízrak schopný levně zatopit i Porsche, mate ale dvojím výkonem
před 5 hodinami - Auta Vietnamce, který i v ČR vydělal miliardy na nudlích, jsou propadák a podvod, údajně prodané vozy chátrají přihlášené v polích
před 6 hodinami - K mání je osobní Honda Ayrtona Senny, legenda patřící legendě stojí na prahu 30. výročí jeho smrti majlant
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva