Akceleraci řvoucí atmosféry točící 9 tisíc ot. na Autobahnu vám dnešní auta nepředvedou

Pár exotů se tedy ještě najde, ve všech případech ale půjde o exkluzivní sporťáky nejméně za miliony. Ještě před 13 léty to uměla docela plebejská Honda Integra Type R.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Akceleraci řvoucí atmosféry točící 9 tisíc ot. na Autobahnu vám dnešní auta nepředvedou

3.8.2019 | Petr Miler

Akceleraci řvoucí atmosféry točící 9 tisíc ot. na Autobahnu vám dnešní auta nepředvedou

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Pár exotů se tedy ještě najde, ve všech případech ale půjde o exkluzivní sporťáky nejméně za miliony. Ještě před 13 léty to uměla docela plebejská Honda Integra Type R.

Nástup turbomotorů sice obdařil auta dynamikou, o které si běžné modely mohly donedávna nechat jen zdá, tím samým vozům ale také jednu věc vzal - zvuk. Pravda, na zvuk auto nejezdí, ale o dobré pocity se stará. A ruku na srdce, dynamiku byť jen 200koňového moderního turba pravidelně využije málokdo, zvuk si můžete užívat, i když zase tak rychle nejedete.

Na tyto myšlenky nás přivedl přiložený snímek kolegy, který pravidelně zaznamenává dynamiku rozličných aut na německé dálnici a videa vystavuje na kanálu AutoTopNL na Youtube. Obvykle bere do rukou nejnovější modely, tentokrát se ale dostal k Hondě Integra Type R poslední generace, která byla v prodeji naposledy v minulé dekádě. Pod kapotou má legendární motor K20A, tedy dvoulitr, který dává výkon až 220 koní a točivý moment nanejvýš 206 Nm. Dnes jsou to na takový agregát průměrné hodnoty, jenže s turbem - tento motor je atmosféricky plněný výkon z něj musíte vydřít otáčkami.

Normálně točí nanejvýš 8 600 ot./min, tento kousek má ale omezovač posunutý výše a otáčky se při postupném řazení nebezpečně blíží hranici 9 000 otáček za minutu. Nečekejte bůhvíjakou dynamiku, dvoustovku za 24 sekund dnes zvládnou lepší dieselové kombíky, stěží přitom ale budou znít jako rozzuřená motorová pila. A pokud přece jen, zvuk budou jen předstírat reproduktory.

Je to hezký návrat do minulé dekády, kdy o podobné (třebaže obvykle ne až tak točivé) motory tehdy nebyla v autech nouze. Dnes vám takové představení žádný model mainstreamové značky nepředvede, protože prakticky všechny mají pod kapotami turba. A těch pár, co nemá, nemůže soupeřit s tím, s jakou lehkostí a jadrností dokáže tento stroječek letět až k extrémním otáčkám. Podívejte se na to sami, stojí to za to.


Akceleraci řvoucí atmosféry točící 9 tisíc ot. na Autobahnu vám dnešní auta nepředvedou - 1 - Honda Integra Type R acceleration Autobahn video 01Akceleraci řvoucí atmosféry točící 9 tisíc ot. na Autobahnu vám dnešní auta nepředvedou - 2 - Honda Integra Type R acceleration Autobahn video 02Akceleraci řvoucí atmosféry točící 9 tisíc ot. na Autobahnu vám dnešní auta nepředvedou - 3 - Honda Integra Type R acceleration Autobahn video 03Akceleraci řvoucí atmosféry točící 9 tisíc ot. na Autobahnu vám dnešní auta nepředvedou - 4 - Honda Integra Type R acceleration Autobahn video 04
Akcelerace Hondy Civic Type R dnes časem ohromit nesvede, projevem ale učaruje ještě více než dříve

Zdroj: AutoTopNL@Youtube

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.