Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Asi nejlíp znějící moderní supersport se předvedl v akci na silnicích i v tunelech, jeho V12 bez turba bere dech
8.6.2022 | Petr Prokopec
Svým vzhledem nadchne asi málokoho, stačí mu ale povolit otěže. A rázem budete toužit po tom, abyste patřili mezi stovku vyvolených zákazníků, kteří si tento stroj mohli pořídit.
Přiznám se, že McLaren F1 mi po designové stránce nikdy k srdci příliš nepřirostl. Vím, zní to pomalu jako svatokrádež, ovšem zkuste jeho vzhled porovnat třeba s italskými supersporty. Rázem zjistíte, že dvanáctiválcový britský vůz hraje opravdu trochu jinou ligu, vizuální atraktivita jeho silnou zbraní rozhodně není. Ve srovnání s novým dílem Gordona Murrayho jde ale i tak krasavce. GMA T.50 totiž skutečně klade důraz jen a pouze na funkci, které je uzpůsobeno naprosto vše. Při pohledu zezadu tak vůz působí jako poměrně úzký a vysoký, za čímž mimo jiné stojí i jeho výrazný ventilátor.
Pokud bych ovšem měl k dispozici nezměrné bohatství, zařadil bych do sbírky oba tyto vozy, ideálně pak do sekce technických zázraků, ve které by mimo jiné figurovalo i Bugatti Veyron. Přesně těmi stroje legendárního konstruktéra Formule 1 jsou - líbit se vám nemusí vizuálně, každý coul jejich konstrukce je ale projevem geniality tvůrce, něčím, čemu se žádný jiný silniční vůz ani zdaleka neblíží.
T.50 je skutečně dílem génia. I s dvanáctiválcem pod kapotou totiž neváží ani tunu, což pochopitelně prospívá ovladatelnosti. Pohonná jednotka je pak spárována s manuálem, díky kterému jste v centru dění, stejně jako s ohledem na uprostřed umístěnou sedačku řidiče. Vše pak korunuje soundtrack, kvůli kterému vás možná i vykážou z některých okruhů. Řev dvanáctiválce vyvinutého společně s Cosworthem totiž překonává i jednotku BMW z McLarenu F1, která přišla v době mnohem benevolentnějších limitů.
Je přitom třeba dodat, že vůz zachycený níže na videu stále ještě nenarazil do omezovače, který je usazen o poznání dále než u zbytku současné produkce. Stačí si totiž jen uvědomit, že plný výkon 663 koní máte k dispozici až v 11 500 otáčkách. V té chvíli lze očekávat bezkonkurenční serenádu, jíž si bude moci užívat pouze sto lidí. Murray přitom již oznámil, že každý exemplář bude naprostým unikátem, i kdyby si dva zákazníci objednali tentýž odstín stejné barvy. Firma je totiž v takovém případě namíchá lehce odlišně.
Podívejte se na jeden z předprodukčních exemplářů na videích níže při projížďce s McLareny F1 po Itálii, je to snad jediný vůz, po kterém mohou majitelé původního F1 koukat s touho jej vlastnit místo perly automobilové produkce 90. let minulého století.
T.50 zatím ještě nebyl dodán žádnému zákazníkovi, do Vánoc by se nicméně první z nich měli dočkat. Příští rok chce totiž firma již montovat okruhovou verzi Niki Lauda. Foto: Gordon Murray Automotive
Zdroj: Babylon Car Video@YouTube, anytimespy@YouTube
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 11 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 6 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 7 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 9 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 10 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 11 hodinami