Audi A3 40 TFSI: Ingolstadt dotahuje mnichovské triky ad absurdum (foto)

Audi se zalíbilo mnichovské značení motorů. A3 1,8 TFSI tak v Číně brzy pořídíte s brutálním jménem 40 TFSI.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Audi A3 40 TFSI: Ingolstadt dotahuje mnichovské triky ad absurdum (foto)

10.11.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Audi A3 40 TFSI: Ingolstadt dotahuje mnichovské triky ad absurdum (foto)

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Audi se zalíbilo mnichovské značení motorů. A3 1,8 TFSI tak v Číně brzy pořídíte s brutálním jménem 40 TFSI.

Možná už jste něco podobného slyšeli, na stejné téma jsme vydali článek už v únoru roku 2012. Pokud si na něj nepamatujete, nezoufejte, online je pořád. Tehdy jsme se zmiňovali, že se Audi v Číně rozhodlo značit dobře známý šestiválcový agregát 3,0 TFSI v modelu A8 Long v závislosti na výkonu jako 45 TFSI (290 koní) a 50 TFSI (333 koní), přestože mělo do té doby ve zvyku nazývat motory svých vozů pravými jmény - tedy tak jako u nás v Evropě podle jejich skutečného zdvihového objemu. 1,8 TFSI je osmnáctistovka, 2,0 TDI dvoulitr, 3,0 TFSI má skutečně tři litry a i větší přeplňované agregáty jako 4,0 TFSI V8 disponují skutečně udávaným objemem.

Jenomže motory se co do objemu zmenšují a i když při tom neztrácejí výkon, zákazníci by mohli mít pocit, že za stejné peníze dostávají stále méně. Proto také méně objemné agregáty mají nezřídka označení reflektující spíše jejich zažité výkonové zařazení než cokoli jiného. A nejdále to v tomto směru dotáhlo BMW, které dnes používá u třílitrového turbodieselu zkratku M50d (nebo M550d), ve slabším provedení zase 40d nebo 35d v závislosti na konkrétním modelu.

„Legendární označení“ 328i už také od počátku prodejů poslední řady 3 (generace F30) nepatří šestiválci a už vůbec ne objemu 2,8 litru - jde o oturbený dvoulitrový čtyřválec lehce strádající nedostatkem charakteru. Audi ale jakoby chtělo rivala z Mnichova trumfnout i v tomto ohledu, čemuž budiž důkazem dnešní objev v podobě snímků vozu připraveného k uvedení na čínský trh.

Třílitrový přeplňovaný šestiválec s označením 50 TFSI bude totiž s přehledem překonán označením 40 TFSI u modelu Audi A3 se čtyřválcem 1,8 TFSI, který se v čínské modelové nabídce čtyřkruhé vyhoupne nad 35 TFSI osazené motorem 1,4 TFSI. Na výkon čtyřlitru to ale ani v nejmenším nevypadá, neboť A3 - ať už v provedení hatchback nebo variantě sedan - bude mít s osmnáctistovkou stále jen 180 koní a 250 Nm točivého momentu.

Trochu nám to připomíná stánkový prodej zboží jedné z národnostních menšin u nás, která se nezdráhala obhajovat oděvy se čtyřmi pruhy tvrzením „víc pruhů, víc Adidas“. Jestli k podobnému kroku přistoupí Audi i v Evropě zatím nevíme. Ale upřímně řečeno bychom se tomu vůbec nedivili. Abychom jim ale nekřivdili jen jim, ani Mercedes už není od podobných triků s jeho novým C 63 AMG úplně „mimo hru“.


Audi A3 40 TFSI: Ingolstadt dotahuje mnichovské triky ad absurdum (foto) - 1 - Audi A3 40 TFSI 2014 Cina 01Audi A3 40 TFSI: Ingolstadt dotahuje mnichovské triky ad absurdum (foto) - 2 - Audi A3 40 TFSI 2014 Cina 02Audi A3 40 TFSI: Ingolstadt dotahuje mnichovské triky ad absurdum (foto) - 3 - Audi A3 40 TFSI 2014 Cina 03Audi A3 40 TFSI: Ingolstadt dotahuje mnichovské triky ad absurdum (foto) - 4 - Audi A3 40 TFSI 2014 Cina 04
Audi A3 40 TFSI? Ne, to rozhodně není verze se čytřlitrovým osmiválcem. Jedná se o čínské značení verze 1,8 TFSI, která je na vrcholu nabídky. Co udělají s S3 lepší nevědět...

Zdroj: Autohome China

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.