Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Audi naráz prodalo 38 kusů posledního modelu bez turba, to už se dnes nevidí
18.6.2019 | Petr Prokopec
Většina automobilek dnes nenabízí bez turba jediné auto a ani Audi k tomu nemá daleko. Předání 38 exemplářů faceliftované R8 s atmosférickou V10 si tak náležitě užilo.
Loni v říjnu Audi představilo faceliftovaný model R8. Kupé i Spyder přitom osadilo novými nárazníky, bočními prahy či přepracovanými bočními „kapsami“. Pod kapotou pak sice zůstal atmosférický 5,2litrový desetiválec, jeho výkon však u základního provedení vzrostl na 570 koní (+30 k). Verze Plus pak byla přejmenována na provedení Performance, přičemž v jejím případě pohonná jednotka posílá na všechna čtyři kola 620 koní (+10 k). Mimo to dorazily ještě pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2, větší brzdy či přepracované řízení.
Jakkoliv ovšem k premiéře došlo již před takřka tři čtvrtě rokem, první exempláře začínají majitelé přebírat nyní. Audi přitom jako jedna z mála automobilek umožňuje předávku přímo v továrně, čehož se někteří zájemci rozhodli využít. A rozhodně jich nebylo málo, v jeden den totiž do Ingolstadtu zamířilo hned 38 zákazníků. A jelikož veškeré jejich vozy byly pro tuto příležitost svezeny pod jednu střechu, došlo na setkání více než 21 tisíc atmosférických koní, jenž se skrývají pod kapotami kupátek i otevřených verzí. To je dnes nevídaná věc.
Je přitom třeba dodat, že oněch 38 lidí muselo souhlasit s některými restrikcemi, jinak by nemohli být prvními zákazníky, kteří si faceliftovanou R8 převezmou. Zapovězeny jim tak byly veškeré prvky, které běžně řeší divize Audi Exclusive. Místo toho mohli volit doplňky ze standardního ceníku, jakkoliv samozřejmě přitom mohli sáhnout i po příplatcích. Díky tomu třeba jeden ze Spyderů dostal do vínku žlutý odstín Vegas Yellow se saténovým povrchem, který dále doplňuje hromada karbonu.
Necháme přitom na vás, jaká verze se vám líbí nejvíce. Za nás jen dodáme, že Audi původně plánovalo rozšíření nabídky také o 2,9litrovou šestiválcovou twin-turbo verzi. Nakonec ji ale poslalo k ledu, přičemž totéž velmi pravděpodobně čeká za pár let i samotný supersport. Aby totiž přežil, měl by dle značky přepřáhnout z atmosférické spalovací jednotky na elektřinu. Něco takového tu ale již bylo a zájem klientely byl prakticky nulový.
Vidět pohromadě 38 nových aut s atmosférickými motory, navíc takových, je skutečná pastva pro oči
Zdroj: Seen Through Glass@Youtube
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch