Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Audi si v reklamě utahovalo z šéfa Tesly. Pak to ale rychle přehodnotilo
13.6.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Vážně zvláštní formu propagace zvolilo Audi při snaze zviditelnit své chystané SUV E-Tron Sportback. Nápad se ale asi nesetkal se širokým pochopením.
Jsou věci, které jsou tak dobré, že je prostě musíte mít. Anglicky hovořící lidé o nich řeknou, že jsou „must-have”, dokonalý český ekvivalent nás nenapadá. A zřejmě neexistuje ani v němčině, neboť když se Audi pustilo do propagace chystaného nového elektrického crossoveru E-Tron Sportback, který má být o něco menší a elegantnější konkurencí pro Teslu Model X, sáhlo právě po něm. Akorát v upravené podobě: „Musk-have”.
Netvoříme zde nový jazyk, nadstavbu angličtiny ani nic podobného. Reklamní agentura, se kterou Audi spolupracuje, si vymyslela tuhle slovní hříčku jako narážku na šéfa Tesly Elona Muska a že to bude muset být i on, kdo si německou novinku koupí, i když prodává vlastní vůz stejného ražení. Žádný hlubší význam to asi nemělo, nebo jej alespoň nespatřujeme. Nebo že by snad Audi chtělo ukázat, že jeho crossover bude v roce 2019 či kdy stejně dobrý jako to, co Tesla už dnes nabízí léta?
Možná jen nechápeme německý humor, ale... asi jsme nebyli sami. Fotky s billboardem s nápisem „Musk-have” Audi vyvěsilo na svých sociálních sítích, od rána z nich ale mizí. Slova „Musk-have” se ještě objevují v jiných příspěvcích, které nezmiňují přímo tento billboard, ale jiné z téže kampaně. Jestli je na svém místě i původní reklama (pokud správně chápeme, vyvěšena byla přinejmenším v Berlíně), nedokážeme říci.
Buď se tedy „navážení” Audi do kohokoli jiného zdálo být někomu z automobilky nekorektní nebo někdo z šéfů nepřál jakékoli spojování „velkého Audi” s „bezvýznamnou Teslou”. A nebo je tu ještě jedna teorie - takový billboard vůbec nevznikl, někdo jej vytvořil jen na počítači (automobilka zveřejňovala a zveřejňuje fotky billboardů pořízené fanoušky) a ve „velkém Audi” netušili lidé starající se o prezentace na sociálních sítích, co reálně dělá reklamní agentura a slogan „Musk-have” začali používat v domnění, že jde o oficiální komunikační linii. To by Audi někdo dokonale napálil a i to je možné, třebaže záběry stejného billboardu z více úhlů tuto možnost příliš nepodporují. Čas ukáže více, každopádně je to pozoruhodná situace...
Tyhle fotky zveřejnilo na sociálních sítích samo Audi, ...
Některé stopy po oficiálním používání sloganu „Musk-have!” se ale ještě najdou
Audi E-Tron Sportback se jako koncept představilo letos v Šanghaji
Zdroj: Audi Deutschland@Facebook
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejčtenější články
- Nový levný kombík Lady předčasně odhalil únik patentových obrázků. Divným jménem odrazuje, cenou by měl lákat
29.2.2024 - Lamborghini upravené na 1 250 koní se v běžném provozu rozjelo na 363 km/h, něco takového se pořád nevídá
29.2.2024 - Elon Musk 7 let po premiéře Roadsteru slibuje, že auto vážně dorazí. Stovku má dát pod 1 s a na zadek posadit všechny
29.2.2024 - Do Mercedesu se vrací zdravý rozum, otylý kýč coby náhrada dnešních luxusních SUV dostal stopku
29.2.2024 - Kolabující elektrická odnož Volva má po odvrhnutí Švédy dál problémy, ani nalitých 22 miliard nestačí na její záchranu
29.2.2024
Živá témata na fóru
- Pneu koutek 03.29. 12:31 - abgx1
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 12:15 - Čičo
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch