Až se Dacia rozhodne levněji napodobit Škodu Octavia, vznikne něco takového

Škoda Octavia je hlavně evropským fenoménem a spousta jiných výrobců by ráda nabízela podobný vůz. Pokud se stejným směrem vydá Dacia, vznikne něco jako Logan liftback.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Až se Dacia rozhodne levněji napodobit Škodu Octavia, vznikne něco takového

5.1.2020 | Petr Miler

Až se Dacia rozhodne levněji napodobit Škodu Octavia, vznikne něco takového

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Škoda Octavia je hlavně evropským fenoménem a spousta jiných výrobců by ráda nabízela podobný vůz. Pokud se stejným směrem vydá Dacia, vznikne něco jako Logan liftback.

I když se po vyřčení následujících slov začnou škarohlídům barvit oči do ruda, je třeba se vší vážností říci, že Škoda Octavia je neskutečně úspěšný model. Považte, že před pouhými 24 léty neměl ve světě prakticky žádné renomé ani tento vůz, ani automobilka za ním stojící. Přesto se za necelé čtvrtstoletí vypracoval v jedno z nejprodávanějších aut Evropy, úspěšný je na mnoha místech světa a nikdo už ani pořádně nepřemýšlí, jaká značka za ním stojí. Škoda se stala symbolem racionálních aut, vedle nichž se i pořízení Volkswagenu Golf zdá být rozmarem. A na to slyší spousta lidí.

Jeden ze stěžejních důvodů úspěchu Octavie je stejně neuvěřitelný jako onen úspěch sám. Jde o liftback, tedy zvláštní slepenec sedanu a hatchbacku. Žádný nový vynález, s takto koncipovaným autem už se v minulosti pokusila uspět řada výrobců, ale v podstatě nikdo s ním díru do světa neudělal, rozhodně ne v kompaktní třídě. Škodovce se ale vždy nějak podařilo dát vozu s tímto typem karoserie ladný vzhled evokující o třídu vyšší vůz a zásadně tím zvýšit jeho praktičnost, která byla vždy jednou z jejích domén. Octavia si tak získala pověst většího Golfu za menší peníze a žije z ní prakticky dodnes.

Pár konkurentů se pokusilo podle stejného receptu uvařit podobně atraktivní výsledek, nikdo ale dosud neuspěl. Většinou šlo o značky z podobných nebo vyšších sfér, ruští kolegové z magazínu Kolesa se ale nyní zamýšlí nad tím, jak by to dopadlo, kdyby se stejným směrem vydala Dacia.

Dali tedy virtuálně za vznik Loganu (v Rusku Renault, u nás Dacia) ve liftback, který by v jedno spojil přednosti odvozeného hatcbacku Sandero právě s Loganem. Jak se vám výsledek líbí vizuálně, posuďte sami, racionálně ale smysl dává - Sandero je populární, ale vypadá jako hodně malé auto. Logan působí poněkud seriozněji, ale jako sedan nemá větší šanci uspět u praktičtěji založených zákazníků. Liftback by spojil výhody obého dohromady a pokud by u toho zůstala cena okolo 200 tisíc Kč, nová verze by na zákazníky mohla zabrat. Nakonec, Škoda Octavia se spořivějším zákazníkům vzdaluje mílovými kroky - ve své minulé generaci začínala na 335 tisících Kč, nyní si pod 637 tisíc Kč nekoupíte nic a ani pozdější základ nebude zdaleka tak dostupný, jako býval.


Až se Dacia rozhodne levněji napodobit Škodu Octavia, vznikne něco takového - 1 - Dacia Logan liftback Renault ilustrace 01Až se Dacia rozhodne levněji napodobit Škodu Octavia, vznikne něco takového - 2 - Dacia Logan liftback Renault ilustrace 02
Dacia Logan liftback by podle nás dávala smysl, s cenami začínajícími kolem 200 tisíc Kč by to mohla být i o mnoho schůdnější alternativa pro ty, pro které je za situace, kdy Rapid zmizel z nabídky, Octavia moc drahá

Zdroj: Kolesa

Petr Miler

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše