Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
BMW M5 F10: manuální převodovka definitivně potvrzena, jen pro USA
24.9.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Považuje mnichovská značka evropskou klientelu za druhořadou? Podle všeho ano. Ve výběru převodovky a brzdového systému má přednost severoamerický trh.
Minulá generace BMW M5 s označením E60 byla v prodeji výlučně se sedmistupňovou sekvenční převodovkou SMG. Tedy až na to, že nebyla. Svého času si šestistupňový manuál vydupaly Spojené státy. Možná je docela zvláštní, když takový požadavek vznese země zaslíbená automatům, jenže v tomto případě rozhodovala kupní síla a ta byla enormní. Teď už je prakticky jisté, že historie se bude opakovat.
Budoucí evropští majitelé M5 s typovým označením F10 můžou znovu očekávat jen automat (ostatně to potvrzuje také internetový konfigurátor BMW v Německu), i když tentokrát to už nebude skříň s robotizovanou spojkou ale výrazně rychlejší a hladší systém M DCT, což je sedmistupňová dvouspojková převodovka. Severní Amerika má ale opět více štěstí a hlavně prostředků, protože manuál zase dostane. Psali jsme o tom už minule a vycházeli jsme přitom ze špionážních fotek interiéru, kde bylo zřetelně vidět řadicí páku s kamuflovaným nákresem kulisy ve tvaru písmene H.
Že to nebyly záběry prototypu pro srandu králíků, nyní potvrzuje americký BMWBlog. Prý velmi věrohodný zdroj pracující v tamním zastoupení mnichovské značky jim potvrdil, že jde již o hotovou věc. A nejen to. V USA se objeví ještě další nový prvek, který pro Evropu (příští zákazníci musí doufat, že nedopatřením) nebyl potvrzen. M5 má dostat karbon-keramické brzdy.
První lidé, kteří měli možnost vyzkoušet si odvrtávané 400milimetrové přední kotouče spojené se šestipístkovými třmeny tvrdí, že nová M5 sotva potřebuje silnější a vůči vadnutí odolnější brzdový systém, který by ještě lépe odbourával rychlost. Asi by bylo poněkud scestné tvrdit, že třeba brát do úvahy řidiče počítající desetinky na okruzích. V rodinném sedanu, přestože v zatraceně rychlém, bude podobné nepřístojnosti dělat jen málokdo. Jenže karbon-keramika se hodí třeba i proto, že významně redukuje neodpruženou hmotnost a to by se mohlo líbit všem.
Otázkou je, proč BMW selektuje a nenabízí za nějaký příplatek tyto položky všude, když komponenty má stejně vyvinuté a čím více jich vyrobí, tím lépe může rozložit náklady na jejich vývoj. Ale dost možná se mýlím a minimálně karbon-keramické brzdy BMW nabídne i v Evropě. Ceníky evropský prodejců toto tvrzení ale zatím moc nepodporují.
Třetí pedál se v BMW M5 opravdu objeví, ale zřejmě opět jen ve Spojených státech
Zdroj: BMWBlog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 3 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před hodinou - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 2 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 3 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 4 hodinami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva