BMW Z5 Roadster: další změna názvu, tentokráte pro třetí generaci Z4

Německá novinka má zhubnout, zároveň však ve spolupráci s Toyotou nabídne hybridní verzi. Následovat ji poté budou menší modely Z1 a Z3.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

BMW Z5 Roadster: další změna názvu, tentokráte pro třetí generaci Z4

30.8.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

BMW Z5 Roadster: další změna názvu, tentokráte pro třetí generaci Z4

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Německá novinka má zhubnout, zároveň však ve spolupráci s Toyotou nabídne hybridní verzi. Následovat ji poté budou menší modely Z1 a Z3.

O nové generaci BMW Z4 jsme se zmiňovali před více než rokem, přičemž jsme naznačili, že nový roadster by se měl vrátit ke svým základům. Hodlá tedy být především lehčí a řidičsky zajímavější. A očividně bude muset být i levnější, jinak na severoamerický trh může rovnou zapomenout. Stačí se totiž podívat na statistiky prodejů, které potvrzují, jak oblíbená byla generace první a jaký propad postihl nástupce. Modelu vyráběného v letech 2002 až 2008 se totiž nikdy neprodalo méně jak deset tisíc kusů (v nejlepším roce to bylo dokonce 20 000 exemplářů). Se stávající generací však značka nikdy nepřekročila čtyři tisíce registrací, což je setsakra málo.

Stačí se ovšem podívat na rozpačitý charakter a nakonec i cenu vrcholné verze sDrive35is a rázem je vše jasné. Toto BMW se totiž za Velkou louží prodává za 75 000 USD (cca 1,5 milionu korun), což je o poznání více než chtěl třeba Chevrolet za Corvette C6 s paketem Z51 (vyšla na 45 000 USD/900 000 Kč). A to navzdory menší praktičnosti, prostoru v kabině nebo počtu koní pod kapotou. Je tak jasné, proč šla reputace modelu Z4 do kopru a proč mnichovská automobilka chystá náhradu.

Jen příchodem nové generace ale snaha o vylepšení reputace končit nebude. Chystaný roadster (a následně i kupé) se totiž budou prodávat pod názvem Z5. U BMW tak již podruhé v krátkém čase hodlají přikročit ke změně názvu, ve srovnání s M4 Coupe je ale tento krok mnohem logičtější. Novinka totiž se svým předchůdcem má mít společný snad jen pohon zadních kol a tvar. Díky rozsáhlému využití karbonového vlákna ovšem patřičně zhubne.

Díky spolupráci s Toyotou se ovšem již nyní můžeme spolehnout na to, že některé modely shozená kila zase naberou zpět. Ano, hádáte správně, řeč je o hybridních verzích, které se v rodokmenu „Zetek“ objeví poprvé. Rozhodně však ne naposledy, neboť obě značky by spolu chtěly spolupracovat i na menších roadsterech Z1 a Z3 (tento název by sice přišel podruhé, ale proč ne). Ty však již dají reputaci na frak totálně, neboť kromě zvažovaného ústrojí vsadí také na pohon předních kol daný platformou UKL.


BMW Z5 Roadster: další změna názvu, tentokráte pro třetí generaci Z4 - 1 - BMW Z5 render by Alexander Imnadze
Nové BMW Z5, zde jako kupé, se již objevilo na první neoficiální ilustraci

Zdroj: F30Post.com

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Živá témata na fóru

zobrazit vše