Britové srovnali vrcholné SUV Škody s obyčejnějším Porsche, výsledek je pozoruhodný

Pokud byste tuhle škodovku poslali soupeřit s téměř dvakrát výkonnějším Porsche ve sprintu, bylo by vše jasné od prvních metrů. Jenže Britové zkusili, který vůz je lepší v terénu. A ač se ani do něj tato verze Kodiaqu moc nehodí, výsledek není až tak jednoznačný.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Britové srovnali vrcholné SUV Škody s obyčejnějším Porsche, výsledek je pozoruhodný

2.3.2023 | Petr Prokopec

Britové srovnali vrcholné SUV Škody s obyčejnějším Porsche, výsledek je pozoruhodný

/

Foto: Škoda Auto

Pokud byste tuhle škodovku poslali soupeřit s téměř dvakrát výkonnějším Porsche ve sprintu, bylo by vše jasné od prvních metrů. Jenže Britové zkusili, který vůz je lepší v terénu. A ač se ani do něj tato verze Kodiaqu moc nehodí, výsledek není až tak jednoznačný.

Značnou část moderních SUV nejspíše nikdo soudný nepovažuje za auta zrozená pro náročný terén. Díky vyšší světlé výšce a ochranným lemům karoserie se s nimi sice můžete pustit bez obav na polní cestu či třeba travnatou louku, ovšem takové uzamykatelné diferenciály má jen málokteré. To ostatně platí i o pohonu všech kol, neboť výrobci kvůli snížení ceny i emisí často směřují veškerý výkon pouze na jednu nápravu. Chybějící trakci se pak sice snaží kompenzovat chytrou elektronikou, ovšem ta vám kluzký rozbahněný svah nepomůže překonat ani omylem.

Mat Watson z britského Carwow se nicméně rozhodl otestovat dvě čtyřkolky, i když stále ne až tak pravověrné. Ani Škoda Kodiaq RS, ani Porsche Cayenne E-Hybrid totiž nejsou těmi prvními vozy, na které byste si vzpomněli, pokud by před vámi leželo třeba několik set kilometrů, jenž je třeba zvládnout mimo zpevněný asfalt. Nutno říci, že o to více obě SUV dokážou překvapit. Stále je však patrné, že mají své limity, za kterými mimo jiné stojí elektronická mezinápravová spojka.

Který z vozů je ovšem lepší? To je otázka, kterou si asi nikdo nepoloží, už jen proto, že nejde o přímé soupeře. Kodiaq RS je sice pro většinu lidí drahý, ovšem vedle Porsche jde o chudého příbuzného. Za Škodu totiž musíte zaplatit 1 399 900 Kč, zatímco Cayenne E-Hybrid vychází nejméně na 2 535 744 Kč. Je tedy téměř dvakrát dražší a vlastně i dvakrát výkonnější. Kombinace šestiválce a elektromotoru totiž produkuje 462 koní, zatímco dvoulitr Škody jich nabízí „jen“ 245.

Tohle nicméně není závod na letištní ranveji v přímém směru, nýbrž souboj v terénu. Porsche jej sice zvládlo vyhrát, a to i navzdory své 2,3tunové hmotnosti, ovšem Škoda mu byla důstojným soupeřem. Do jisté míry však i proto, že řidič Cayenne nezvládl aktivovat kontrolu sjezdu svahu, kterou je osazena každá verze. Díky tomu dražší SUV z jedné zkoušky odešlo naprázdno a Kodiaq tak získal své jediné vítězství. Na druhou stranu, také intuitivnost ovládání má svou váhu.


Britové srovnali vrcholné SUV Škody s obyčejnějším Porsche, výsledek je pozoruhodný - 1 - Skoda Kodiaq RS 2023 teren ilustracni foto 01Britové srovnali vrcholné SUV Škody s obyčejnějším Porsche, výsledek je pozoruhodný - 2 - Skoda Kodiaq RS 2023 teren ilustracni foto 02Britové srovnali vrcholné SUV Škody s obyčejnějším Porsche, výsledek je pozoruhodný - 3 - Skoda Kodiaq RS 2023 teren ilustracni foto 03
Kodiaq RS je sice zaměřen hlavně na jízdu na silnici, má ale standardně adaptivní tlumiče a jeho téměř 20centimetrová světlá výška je shodná se zbytkem nabídky. Zvládá tedy i lehčí terén, jakkoli ne s takovou grácií jako Porsche. Foto: Škoda Auto

Britové srovnali vrcholné SUV Škody s obyčejnějším Porsche, výsledek je pozoruhodný - 4 - Porsche Cayenne V6 e-hybrid oficialni 01Britové srovnali vrcholné SUV Škody s obyčejnějším Porsche, výsledek je pozoruhodný - 5 - Porsche Cayenne V6 e-hybrid oficialni 02Britové srovnali vrcholné SUV Škody s obyčejnějším Porsche, výsledek je pozoruhodný - 6 - Porsche Cayenne V6 e-hybrid oficialni 03
Cayenne V6 e-hybrid je jiná liga SUV, a to i z hlediska předpokladů pro zvládání terénu. Je lepší, přesto Kodiaq vyloženě o parník nepřekonává. Foto: Porsche

Zdroj: Carwow@YouTube

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše