Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Britská královna znovu osedlala jeden z největších automobilových propadáků dějin, zdá se být fit
24.3.2022 | Petr Miler
Její Veličenstvo osobně je nejlepším důkazem toho, že co je pro jednoho naprosto nezajímavým vozem, může být pro jiného automobilovou láskou na celý život. Při svých možnostech a ve svém věku dál sedlá starý Jaguar, který vznikl z obyčejného Fordu Mondeo.
Nedá se říci, že by Jaguar s kombíky udělal velkou díru do světa, to spíše naopak. Jeho X-Type Estate, vůbec první kombi v nabídce značky, se stal v průběhu předminulé dekády jedním z největších automobilových propadáků vůbec. Byl tehdy symbolem úpadku Jaguaru a někteří mu předpovídali budoucnost symbolu úplného konce britské klasiky. To se naštěstí nestalo a byť Jaguaru s Land Roverem se ani teď dvakrát nedaří, na X-Type se dá hledět i pozitivněji.
Je to totiž právě tohle auto, ve kterém byla čerstvě nafocena britská královna Alžběta, jak opouští hrad Windsor. Za jiných okolností by to nebylo až tak neobvyklé, okolo královnina zdraví ale panují po prodělaném covidu nejasnosti a není to až tak dávno, co světem kolovaly později vyvrácené zprávy o její smrti. Její Veličenstvo je ale zjevně v dostatečně dobré kondici na to, aby v 95 letech usedlo do auta a vyrazilo na špacír se svými psy, třebaže osobně už Alžběta II. neřídila.
Dodejme, že není úplně obvyklé vidět britskou královnu zrovna v tomto voze, poslední dobou si jej ale oblíbila. Dříve byla obvykle zachycena za volantem některého z Land Roverů, dnes už klasický X-Type ale měla a má stále k dispozici a zjevně jej s ním pojí pevné pouto. Je také možné, že si relativně nenápadným vozem chtěla pomoci k většímu soukromí, to se ale zjevně tak úplně nepodařilo.
Vůz je to už dost starý, ve vyobrazeném provedení byl vyráběn jen mezi léty 2004 a 2009 a podle dostupných informací je kus sloužící u královského dvora vybaven motorem 3,0 V6 s výkonem až 231 koní, který míří na kola přes pětistupňový automat. Ani královnina přízeň mu ale svého času nezajistila popularitu, vůz byl v zásadě přepracovaným Fordem Mondeo té doby a nebyl s to rozumně konkurovat technicky vyspělejším německým modelům stejné třídy, jako bylo BMW řady 3. Bavorská trojka jej i v dobách jeho největší slávy prodejně překonávala jen v Evropě skoro desetinásobně.
X-Type platí za velký prodejní propadák, který málem stáhl ke dnu celý Jaguar, britská královna jej ale stále používá jako jedno ze svých aut. Ilustrační foto: Jaguar
Zdroj: Auto Evolution
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před hodinou - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 2 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 4 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 5 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera