Čínské Porsche za cenu Škody na ulici zavalil rozjetý náklaďák, auto přesto zůstalo dál funkční

Na tohle auto se poslední dobou valila spíš kritika, a to do značné míry právě kvůli jeho bezpečnosti. Tato nehoda ale ukazuje, že jde o opravdu odolný vůz, úplně ho zabít nedokázal ani náklaďák, který do SU7 naboural a pak na něj spadl.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Čínské Porsche za cenu Škody na ulici zavalil rozjetý náklaďák, auto přesto zůstalo dál funkční

16.5.2025 | Petr Prokopec

Čínské Porsche za cenu Škody na ulici zavalil rozjetý náklaďák, auto přesto zůstalo dál funkční

/

Foto: Xiaomi

Na tohle auto se poslední dobou valila spíš kritika, a to do značné míry právě kvůli jeho bezpečnosti. Tato nehoda ale ukazuje, že jde o opravdu odolný vůz, úplně ho zabít nedokázal ani náklaďák, který do SU7 naboural a pak na něj spadl.

Na sklonku března se Xiaomi pochlubilo tím, že jeho automobilová prvotina, elektrický sedan SU7, byl vyhodnocen jako nejbezpečnější čínský vůz všech dob. Pro začínající automobilku, která ani tehdy neměla problém s prodeji, to znamenalo jen další nakopnutí. Ovšem jen pár dnů poté přišla ledová sprcha, když v jednom z vozů po nehodě uhořela trojice mladých žen.

Pro Xiaomi šlo o první skvrnu na jinak čistém štítu, který v mezičase „ozdobily“ dvě další. V reakci na další incidenty výkonné verze Ultra se značka rozhodla, že právě u ní na dálku sníží zákazníkům výkon o 600 koní, přičemž plný potenciál elektrického ústrojí majitelům odemkne až poté, co zajedou na jí vybraném okruhu požadovaný čas. To se ovšem setkalo s takovým množstvím kritiky, že si Xiaomi daný záměr následně rozmyslelo. Fiaskem pak skončil i pokus prodávat karbonovou kapotu s údajně funkčními výdechy, které ale nakonec žádnou funkci nemají.

Aby těch špatných zpráv nebylo málo, Xiaomi si nevede dobře ani v hodnocení kvality nových čínských aut, o to raději musí být za lepší zprávy. Poněkud paradoxně se o ně přičinily hned dva incidenty, na které v posledních pár týdnech došlo, jak informují kolegové z Car News China. Ten druhý se odehrál 13. května, kdy jeden z majitelů nechal svůj SU7 Max stát na ulici. Do něj ovšem narazil náklaďák, přičemž oba vozy následně spadly na vozovku o pár metrů níž tak, že Xiaomi dopadlo na zem střechou dolů a nákladní vůz jej zavalil.

Člověk by čekal, že ho rozdrtí, ale nestalo se. Vůz zůstal dokonce intaktní a funkční natolik, že majitel dokázal u auta i poté otevřít všechny dveře a skrze stále aktivní hlasové ovládání dokonce i přední kufr. Také proto se ihned na sociálních sítích pochlubil tím, že zničený vůz nahradí dalším SU7. Podobný názor pak má další z vlastníků, který minulý měsíc sjel z útesu. Jakkoli ale i jeho elektromobil byl následně klasifikován jako „totálka“, jemu a jeho rodině včetně dvouletého dítěte se prakticky nic nestalo. Proklamovaná bezpečnost tak nebude jen dílem marketingu, ale spíše vysokopevnostní oceli, která je použita u 90 procent konstrukce.


Čínské Porsche za cenu Škody na ulici zavalil rozjetý náklaďák, auto přesto zůstalo dál funkční - 1 - Xiaomi SU7 Max dalsi problemy 2024 nove 01Čínské Porsche za cenu Škody na ulici zavalil rozjetý náklaďák, auto přesto zůstalo dál funkční - 2 - Xiaomi SU7 Max dalsi problemy 2024 nove 02Čínské Porsche za cenu Škody na ulici zavalil rozjetý náklaďák, auto přesto zůstalo dál funkční - 3 - Xiaomi SU7 Max dalsi problemy 2024 nove 03Čínské Porsche za cenu Škody na ulici zavalil rozjetý náklaďák, auto přesto zůstalo dál funkční - 4 - Xiaomi SU7 Max dalsi problemy 2024 nove 04Čínské Porsche za cenu Škody na ulici zavalil rozjetý náklaďák, auto přesto zůstalo dál funkční - 5 - Xiaomi SU7 Max dalsi problemy 2024 nove 05Čínské Porsche za cenu Škody na ulici zavalil rozjetý náklaďák, auto přesto zůstalo dál funkční - 6 - Xiaomi SU7 Max dalsi problemy 2024 nove 06
SU7 je zjevně takovým silničním elektrickým tankem. Musíte jít zřejmě osudu hodně naproti, abyste za jeho volantem zemřeli. Foto: Xiaomi

Zdroj: Car News China

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.