Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Další nový ostrý Mercedes bude další čtyřválcová katastrofa, natočili ho při testech na okruhu
16.5.2023 | Petr Miler
Němci sází vše na zelenou kartu a jejich mašinérii neunikne nikdo a nic. Po smutně čtyřválcovém Mercedesu C63 od AMG dostane stejný pohon i nové kupé CLE od AMG, které zaskočí hned za několik současných modelů naráz.
Mercedes-Benz byl během moderní éry své existence po léta automobilkou, která se vyhýbala neblahým dobovým trendům. Pod vedením technika Dietera Zetscheho se firma bránila nesmyslům typu tříválcové motory a zůstávala nebývale věrná objemným šesti- a osmiválcovým jednotkám. Však ještě minulá generace Mercedesu třídy C mohla dostat motor 4,0 V8, nikdo jiný už osmiválec v této třídě tou dobou nenabízel.
To všechno ale odnesl čas. Automobilce dnes vládne Ola Källenius, který bude trvat na elektrickém pohonu pro všechny modely až do sebezničení. A než se dostane k tomuto „konečnému řešení”, zahrne nabídku hybridními pohony. Modely 63 od AMG tak už nebudou mít osmiválce a povětšinou si budou muset vystačit s jednotkami 2,0 turbo s elektrickým doplňkem. Stalo se to v případě třídy C a nazvali jsme to dvoutunovou katastrofou, parodií na předchůdce. V případě nového kupé CLE se podobný příběh bude zjevně opakovat.
Svědčí o tom přiložené záběry ze Severní smyčky Nürburgringu, kde se právě prototyp nového CLE prohání ve vrcholné verzi. Tento model nahradí hned několik dvoudveřových aut značky, neboť typy jako SLC, kupé třídy S, kabriolet třídy S nebo AMG GT Roadster se stanou minulostí. CLE od AMG by se tak měl hodě snažit, aby zaujal, ale nedělá to. Podle záběrů očividně znovu nedisponuje větším než dvoulitrovým motorem s elektrickou podporou. To znamená relativně nízký stabilní výkon spalovacího motoru a vysokou hmotnost danou složitým pohonem a ne úplně malými akumulátory, prostě klasickou neblahou kombinaci dobíjecích hybridů. U normálních aut může nějakým způsobem fungovat, u sportovních derivátů bude vždy problematická.
Pokud vám uniká, proč Mercedes kráčí tímto směrem, do značné míry devastuje svou nabídku a podporuje EU v jejích krocích mířících právě tím směrem, je to klasická „korporátní pohádka”. Jako firma na jednu stranu chcete mít možnost si svobodně nabízet, co chcete, už na ekonomce vás ale naučí, že od určité velikosti jsou pro vás tržní omezení vlastně dobrá, protože kolem vás vytváří vodní příkop zamezující konkurenci se prosadit. A tak se stanete jejich spolutvůrci. Bylo to tak vždy, jsme ale přesvědčeni, že automobilky zašly tentokrát příliš daleko, příliš ignorují potřeby svých vlastních klientů a s elektricko-hybridní „revolucí” totálně míjející představy zákazníků dříve nebo později tvrdě narazí.
Současný Mercedes-AMG C63 S dostal motor 2,0 turbo s elektromotorem. Pro auto tohoto ražení je to z podstaty problematická koncepce, přesto ji dostanou i další AMG s označením 63, mimo jiné nové CLE, jehož prototyp můžete vidět v akci níže. Foto: Mercedes-Benz
Zdroj: CarSpyMedia@Youtube
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 8 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 4 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 5 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 7 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 8 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva